  • 161. Data: 2013-11-05 13:55:54
    Temat: Re: Znowu ronda :) Znak C-12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Nov 2013 13:38:18 +0100, Karolik

    > Wytłuściłeś, ale pewnie swoje paluchy. To idź je umyj
    > i zanim coś wyślesz to poczekaj z godzinę i przemyśl.

    Skończyły się argumenty, wylazła słoma z butów.
    EOT

    --
    Pozdor Myjk

  • 162. Data: 2013-11-05 17:35:38
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-05 10:36, Myjk pisze:

    > Wytłuściłem Ci co sam napisałeś, może w końcu dotrze.

    Ależ wszyscy się zgadzamy, że rondo lub turbina to są skrzyżowania -
    tyle, że nie zwyczajne.

    Nie masz pewnego rodzaju moralniaka, jakiegoś "posmaku", że się
    wygłupiasz? Bo pomijając, że nie napisali Ci w PoRD, że skrzyżowanie
    może składać się z hierarchicznie podległych tworów, to jest jedyne
    sensowne, zgodne z przepisami i bezpieczne interpretowanie ronda i jazdy
    po nim?

  • 163. Data: 2013-11-05 17:36:54
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-05 07:46, Myjk pisze:

    > Napisał PlaMa, który jeszcze dwa tygodnie temu nie wiedział co to jest
    > rondo turbinowe, a dzisiaj jest już specjalistą od jazdy po rondach.

    rozwiń

  • 164. Data: 2013-11-05 23:04:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 05 Nov 2013 17:35:38 +0100, PlaMa

    > Ależ wszyscy się zgadzamy, że rondo lub turbina
    > to są skrzyżowania

    Skoro się zgadzamy, to należy po nim jeździć jak po skrzyżowaniu, a nie
    ćwiartować na "hierarhicznie podległe twory".

    > - tyle, że nie zwyczajne.

    Jest o tyle "niezwyczajne", że trzeba wysepkę objechać. Różnica wręcz
    paralizująca dla niektórych -- aż muszą wymyślać jakieś bzdury i nowe
    twierdzenia żeby je "bezpiecznie" pokonać.

    > Bo pomijając, że nie napisali Ci w PoRD, że skrzyżowanie
    > może składać się z hierarchicznie podległych tworów

    Napisali definicję skrzyżowania, określili obszar skrzyżowania, określili
    jak musi być oznaczone skrzyżowanie. To wystarczy by nie tworzyć z tego
    pierdół o "hierarchicznie podległych tworach".

    > to jest jedyne sensowne, zgodne z przepisami i bezpieczne
    > interpretowanie ronda i jazdy po nim?

    Nie, psuje cały porządek na skrzyżowaniu -- a więc nie jest bezpieczne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 165. Data: 2013-11-06 00:23:50
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-05 23:04, Myjk pisze:

> [...]
    > twierdzenia żeby je "bezpiecznie" pokonać.
    > Nie, psuje cały porządek na skrzyżowaniu -- a więc nie jest bezpieczne.

    Myjku, spróbuję rozłożyć to na czynniki pierwsze:

    Twoja teoria: jedno skrzyżowanie - jedne zasady
    Trzeba jeździć jak na zwykłym skrzyżowaniu, tylko należy ignorować art
    22 ust 4, no i nie używasz na nim kierunków. Znaczy się używasz ale mimo
    że jedziesz w lewo to sygnał dajesz w prawo. Prościzna prawda? Normalne
    skrzyżowanie...

    Moja teoria: Jedno skrzyżowanie z podrzędnymi skrzyżowaniami (lub zespół
    skrzyżowań)
    Każdy zjazd traktujesz jako podrzędne/oddzielne skrzyżowanie, kierunków
    używasz gdy zmieniasz pas (np. z wewnętrznego na zewnętrzny) lub
    zjeżdżasz z ronda, trzymasz się ściśle art 22 ust 4. Tyle.

    Niemniej Ty uważasz, że Twoja teoria jest lepsza, prostsza i
    bezpieczniejsza "bo nie ma osobnej definicji dla ronda" i "nigdzie nie
    napisali, że możliwe jest by był zespół skrzyżowań lub skrzyżowania
    podrzędne". Proszę Cię, odłóż na chwilę upór i dumę i raz jeszcze
    przeanalizuj obie sytuację. Pierwszą, w której jeździsz inaczej niż na
    zwykłym skrzyżowaniu (kierunki jazdy i sygnalizowanie manewrów) i musisz
    ignorować przepisy PoRD (22.4) oraz drugą gdzie jeździsz dokładnie i
    zgodnie z przepisami i poprawnie sygnalizujesz manewry.

    Myjk - twierdzisz wszyscy wokół Ciebie się mylą. Instruktorzy WORD,
    inżynierowie GDDKiA (czy kto tam buduje te ronda), policjanci.
    Oczywiście, że nie są nieomylni, ale wszyscy na raz, w setkach tysięcy
    przypadków? Zastanów się dobrze zanim kogoś na tym rondzie skrzywdzisz
    (lub siebie).

    Żeby było jasne - ja osobiście zgadzam się, że powinno się jechać z
    lewego pasa przy "skręcie w lewo" i zawracaniu na rondzie, bo to łatwiej
    rozładowuje korki i pomaga kierowcom na wewnętrznym pasie, którzy mają
    gorszą widoczność lusterkach. POWINNO się ale wg. prawa NIE MA takiego
    obowiązku. Co więcej są sytuacje, które wymagają wręcz jazdy prawym
    pasem by nie blokować ronda i móc bezpiecznie i pewnie zjechać. Ja
    ogólnie to jestem wielkim fanem turbin i powinno się je budować gdzie
    tylko ilość jezdni wypadowych i ilość pasów na nich na to pozwala.

  • 166. Data: 2013-11-06 00:26:41
    Od: "Karolik" <g...@f...pl>

    > Tue, 5 Nov 2013 13:37:58 +0100, Karolik

    > Póki co jedynym który zgubił wątek jesteś ty.
    >
    > --
    > Pozdor Myjk

    No i zaczęło się przedszkole.

  • 167. Data: 2013-11-06 00:28:14
    Od: "Karolik" <g...@f...pl>

    > Skończyły się argumenty

    A po co ci więcej argumentów ?
    Tu nie ma takiej potrzeby.
    Nawet tych kilka argumentów odbija się od stalowego garnka.

  • 168. Data: 2013-11-06 08:21:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 06 Nov 2013 00:23:50 +0100, PlaMa

    > [ciach powielanie po raz kolejny tego samego + naginanie wypowiedzi dyskutanta]

    > Proszę Cię, odłóż na chwilę upór i dumę
    > i raz jeszcze przeanalizuj obie sytuację. [...]

    Daruj sobie takie żenujące "chwyty" i zrozum, że kiedyś myślałem dokładnie
    tak samo jak Ty (bo tak mi ta wiedza została nakreślona przez ignorantów).
    Niejednokrotnie więc próbowałem przekonywać siebie i innych, że rondo to
    "niewiadomoco", "zestaw skrzyżowań", "droga jednokierunkowa" itp. pierdoły.

    To się nie udało, bo tak samo jak ty teraz, nie ma NIC na podparcie tych
    faktów w przepisach. Jedyna różnica między nami jest taka, że ja wtedy
    odłożyłem upór i dumę na bok i zmieniłem myślenie, a ty dalej trwasz w
    błędzie pomimo że dostałeś wszystko wyłożone na tacy. W zamian za to wolisz
    ignorować fakty, naginać moje wypowiedzi, szukać jednostkowych, bzdurnych
    przykładów.

    > Myjk - twierdzisz wszyscy wokół Ciebie się mylą. [...]

    Użyję analogii twojego kroju. Gdyby przepisy faktycznie mówiły o rondzie
    jako "zestawie skrzyzowań" to taki specjalista (i piszę to bez przekory)
    jak Dworak nie zabiegałby aby zapis o "zetawie skrzyżowań" w PoRD umieścić.
    Nie udało mu się tego przepchnąć grubo od ponad 10 lat. Teraz już nawet nie
    próbuje, co niestety nie przeszkadza mu na szklanym ekranie forsować tej
    teorii.

    --
    Pozdor Myjk

  • 169. Data: 2013-11-06 14:01:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-06 08:21, Myjk pisze:

> [...]

    co takiego nagiąłem?

    > Daruj sobie takie żenujące "chwyty"

    Ale przeanalizowałeś tak jak prosiłem? Dalej się upierasz, że Twoje
    rozwiązanie jest prostsze, bezpieczniejsze i bardziej zgodne z przepisami?

    > dalej trwasz w
    > błędzie pomimo że dostałeś wszystko wyłożone na tacy.

    Gdzie mi wyłożyłeś wszystko na tacy? Wszystkie Twoje wypowiedzi
    sprowadzają się do "Który artykuł mówi, że rondo różni się od zwykłego
    skrzyżowania?".

    Z uporem maniaka kontrujesz tym wszystkie argumenty jakie Ci się
    przedstawia, nie widząc chyba, jakie to słabe i bez sensu.

    > W zamian za to wolisz
    > ignorować fakty, naginać moje wypowiedzi, szukać jednostkowych, bzdurnych
    > przykładów.

    Ja szukam bzdurnych przykładów? :D Mam totalnie odwrotne wrażenie. Co
    śmieszniejsze, wszystkie te "bzdurne" przykłady zbyłeś praktycznie
    milczeniem - ja się nie dziwię, według Twojej teorii nie idzie ich ogarnąć.

> [...]
    > jak Dworak nie zabiegałby aby zapis o "zetawie skrzyżowań" w PoRD umieścić.

    Ten fakt, że nie ma klarownej definicji oraz, że Dworakowi nie idzie jej
    wprowadzenie, usprawiedliwia Cię przed promowaniem skomplikowanych i
    łamiących część przepisów drogowych teorii? Oraz co gorsze używanie ich
    w praktyce?

  • 170. Data: 2013-11-06 14:44:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 06 Nov 2013 14:01:47 +0100, PlaMa

    > [ciach bla bla]

    > Ale przeanalizowałeś tak jak prosiłem?

    Czy ty w ogóle rejestrujesz co się do ciebie pisze? Przeanalizowałem na
    długo przed twoją "prośbą" będąc jeszcze po *twojej* stronie barykady. Nie
    napisałeś NIC nowego w temacie, o czym bym wcześniej nie wiedział i nie
    przemyślał.

    --
    Pozdor Myjk