  • 151. Data: 2013-11-05 07:41:18
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 04 Nov 2013 23:20:53 +0100, PlaMa

    > Drogi Myjku wiesz jak to brzmi? Ci co uczą robią to źle, ci co budują
    > robią to źle, ci co mogą ukarać mandatem karzą źle... to trochę paranoję
    > przypomina.

    Jak masz problem ze zrozumieniem, że drogi projektują, budują i znakują
    zwykli ludzie którzy mogą się pomylić raz na 1000 razy, to już nie moja
    wina. Natomiast szukanie dwa tygodnie jednego przykładu, źle oznaczonego
    ronda, który ma potwierdzać twoją teorię, to dopiero paranoja.

    > Nakazujesz ignorować art. 22 ust. 4, nakazujesz ignorować znaki poziome,
    > nakazujesz ignorować zdrowy rozsądek a to wszystko dlatego, że Ci nie
    > rozpisali w tabelce,

    Przepisy to definiują, ja nic nie nakazuję.

    > że rondo trochę różni się od zwykłego skrzyżowania.

    Podaj w końcu przepisy które odróżniają rondo od zwykłego skrzyżowania, bo
    to już się nudne robi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 152. Data: 2013-11-05 07:42:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Nov 2013 01:56:42 +0100, Karolik

    > Na rondzie nie jest to takie oczywiste.

    Jest. Trzeba tylko w końcu otworzyć oczy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 153. Data: 2013-11-05 07:46:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 04 Nov 2013 23:26:38 +0100, PlaMa

    > Cienko coś na nie odpowiedziałeś, oj cienko...

    Napisał PlaMa, który jeszcze dwa tygodnie temu nie wiedział co to jest
    rondo turbinowe, a dzisiaj jest już specjalistą od jazdy po rondach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 154. Data: 2013-11-05 09:41:11
    Temat: Re: Znowu ronda :) Znak C-12
    Od: "Karolik" <g...@f...pl>

    > Podaj w końcu przepisy które odróżniają rondo od zwykłego skrzyżowania, bo
    > to już się nudne robi.

    Różnica jest taka :
    Na rondzie jest ruch okrężny, na zwykłym skrzyżowaniu nie ma ruchu
    okrężnego.
    Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów
    Par. 36. 1. Znak C-12 ,,ruch okrężny" oznacza, że na
    skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
    w kierunku wskazanym na znaku.

  • 155. Data: 2013-11-05 10:13:33
    Od: "Karolik" <g...@f...pl>

    > Tue, 29 Oct 2013 15:50:02 +0100, PlaMa

    > Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale na WSZYSTKICH skrzyżowaniach
    > przecinasz jakieś pasy (służące innym kierunkom ruchu). Czy to wyznaczone,
    > czy nie wyznaczone -- *zawsze* przecinasz. I nie widzę żeby to budziło
    > Twoją konsternację, skoro nawet nie pomyślałeś aby to porównać.

    > Do momentu aż będziesz mieć odpowiedni kurs zjazdowy.

    A co to znaczy "odpowiedni kurs zjazdowy" ?
    Każdy kierowca będzie miał inny "odpowiedni kurs".
    Ktoś wjedzie na rondo na pas wewnętrzny bo tak chce PoRD
    (zamiar skrętu w lewo) i natychmiast zjedzie na pas zewnętrzny,
    bo to jest odpowiedni kurs dla niego. Wymuszanie wjazdu na pas
    wewnętrzny jest bez sensu.

  • 156. Data: 2013-11-05 10:22:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Nov 2013 10:13:33 +0100, Karolik

    > A co to znaczy "odpowiedni kurs zjazdowy" ?

    A co to znaczy jechać swoim pasem ruchu bez wyznaczonych pasów ruchu dla
    danego kierunku? Tego też nie wiesz? Nie wiesz jaką trajektorię jazdy obrać
    przy zmianie kierunku na skrzyżowaniu tak żeby nie kolidować z innymi
    uczestnikami? Poważnie, tego uczą na kursie przygotowawczym.

    --
    Pozdor Myjk

  • 157. Data: 2013-11-05 10:36:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Nov 2013 09:41:11 +0100, Karolik

    > Par. 36. 1. Znak C-12 ,,ruch okrężny" oznacza, że na
    > *skrzyżowaniu* ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
    > w kierunku wskazanym na znaku.

    Wytłuściłem Ci co sam napisałeś, może w końcu dotrze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 158. Data: 2013-11-05 13:37:58
    Od: "Karolik" <g...@f...pl>

    > Tue, 5 Nov 2013 10:13:33 +0100, Karolik

    > A co to znaczy jechać swoim pasem ruchu bez wyznaczonych pasów ruchu dla
    > danego kierunku?

    A o co ci chodzi ?

    Tego też nie wiesz? Nie wiesz jaką trajektorię jazdy obrać
    > przy zmianie kierunku na skrzyżowaniu tak żeby nie kolidować z innymi
    > uczestnikami? Poważnie, tego uczą na kursie przygotowawczym.

    Co ty tu zajeżdżasz trajektoriami.
    Nie tnij tyle to nie będziesz gubił wątku.
    Wróć do wcześniejszych postów i pomyśl.

  • 159. Data: 2013-11-05 13:38:18
    Od: "Karolik" <g...@f...pl>

    > Tue, 5 Nov 2013 09:41:11 +0100, Karolik

    > Wytłuściłem Ci co sam napisałeś, może w końcu dotrze.

    Wytłuściłeś, ale pewnie swoje paluchy. To idź je umyj
    i zanim coś wyślesz to poczekaj z godzinę i przemyśl.

  • 160. Data: 2013-11-05 13:51:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Nov 2013 13:37:58 +0100, Karolik

    > Nie tnij tyle to nie będziesz gubił wątku.

    Póki co jedynym który zgubił wątek jesteś ty.

    --
    Pozdor Myjk