  • 41. Data: 2017-02-11 16:59:03
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jesli KOD nie bedzie gardlowal o sygnale dzwiekowym bedzie znaczylo ze mieli go
    wlaczonego.

    A co ma do tego KOD? To że nie mieli włączonych gwizdków wynika z zeznań
    świadków i mocnego dementi;) Zresztą nic to nie zmienia.

    Shrek

  • 42. Data: 2017-02-11 17:16:25
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?" do Du y.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 15:58:00 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik ąćęłńóśźż n...@d...spamerow ...
    > W samolotach to jest inna inszosc bo:
    > - po pierwsze sa czarne skrzynki
    > - po drugie nawet jakby była to czy by przetrwała upadek?

    Kamera nie musi. Zapis musi. "Skrzynka" jakos przezywa

    > - po trzecie to nie był przeciez nowy samolot?

    W nowych tez nie ma.

    > - po czwarte tak, masz racje, ze montaz na pewno by nie zaszkodził.

    Ale czy by pomogl?
    Bo co bylo widac w pamietnym locie to wiadomo - nic nie bylo widac,
    bialo, bialo, bialo - mgla/chmury.

    Za to jakby byla w kokpicie, to moze by sie okazalo kto nacisnal jeden
    przycisk ...

    J.

  • 43. Data: 2017-02-11 18:05:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Troche by moglo zmienic bo moze rozlozylo by wine na dwoch. Ktos napisal ze tamten
    mial wlaczony kierunkowkaz i ze bylo to skrzyzowanie. Zabronione jest wyprzedzanie na
    skrzyzowaniu na ktorym ruch nie jest regulowany. Uprzywilejowanemu wolno wyprzedzic
    na takim skrzyzowaniu ale z zachowaniem szczegolnej ostroznosci. Poza tym celem
    stworzenia kategorii pojazdow uprzywilejowanych bylo ulagwienie w ratowaniu zycia i
    mienia a nie do tego zeby dygnitarze szybciej dojechali na miejsce. Karane powinno
    byc naduzywanie prawa do bycia uprzywilejowanym jesli podroz nie ma bezposredniego
    zwiazku z praca pasazera. Premier jechala chyba na jakies zbiorowe paciory,
    Maciarewicz chyba na rozdanie przez gazete jakis nagrod. Kiedys w warszawie widzialem
    busa z reklakma miss polonia eskortowanego przez dwa radiowozy, na kogutach jechaly.
    To te picki co siedzialy w srodku jakies wazne sa ze potrzebowaly ochrony policji?

  • 44. Data: 2017-02-11 18:38:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Troche by moglo zmienic bo moze rozlozylo by wine na dwoch.

    Ale tu nie ma rozkładania - winny w takiej sytuacji jest teoretycznie
    (czytając tylko paragrafy) kierowca sejcza, nieważne czy byli na bombach
    czy nie. W praktyce orzeczeń winni są wyprzedzający - znów nie ważne czy
    na bombach czy nie - patrz wypadek pod Zambrowem.

    A PiSiory mają chujowy PR, bo jak wszyscy wiedzą jak było, to trzeba się
    przyznać, przeprosić, sejcza odkupić, winnych wypierdolić (czytaj
    przenieść na lepsze stanowiska). Wtedy i zwolenniki pisiorów zachwycone
    (ludzki pan, mógł zabić a sejcza oddał), i opozycja nie ma za bardzo co
    gardłować, bo w końcu przecież przeprosili, szkody naprawili, żeby
    wszyscy tacy byli.

    Shrek

  • 45. Data: 2017-02-11 19:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kamera nie musi. Zapis musi. "Skrzynka" jakos przezywa

    Nocoty... ;-)

    > W nowych tez nie ma.

    To juz ciekawe.
    Dlaczego?
    Moze w razie "w" wiecej idzie odczytać z danych i parametrów lotu nizby
    mozna było z obrazu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 46. Data: 2017-02-11 19:11:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos tam jest nie ten teges bo przed chwila gadal rzecznik rzadu i jak dziennikarze
    pytali o swiatlo i dzwiek oraz o kierowce seicento to udzielal odpowiedzi
    wymijajacych. Masz racje ze jak by nie bylo czy byli uprzywilejowani czy nie byli to
    kierowca limuzyny jest winny. Nie zastosowal sie do zasady ograniczonego zaufania.
    Jak nie byl uprzywilejowany to o wyprzedzaniu samochodu na skrzyzowaniu pomyslec mu
    nie bylo wolno. Jak byl uprzywilejowany to nie zachowal szczegolnej ostroznosci przed
    i w czasie wyprzedzania na skrzyzowaniu o nie regulowanym ruchu.

  • 47. Data: 2017-02-11 19:21:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cos tam jest nie ten teges bo przed chwila gadal rzecznik rzadu i jak dziennikarze
    pytali o swiatlo i dzwiek oraz o kierowce seicento to udzielal odpowiedzi
    wymijajacych.

    Bo im fakty rosną jak drożdze:

    1 - kierownik sejcza wyjechał z podporządkowanej,
    2 - kierownik sejcza skręcał w lewo i "wymusił" na wyprzedzających go
    borowikach,
    3 - kierownik sejcza zjechał pierwszemu i wymusił na następnym,
    4 - kierownik sejcza jednak skręcał w lewo,
    5 - kierownik sejcza przyznał się do winy,
    6 - kierownik sejcza dowiedział się, ze TVPIS, że przyznał się do winy,
    7 - świadkowie zeznają że jechali bez gwizdków,
    8 - świadkowie kłamią, bo kierownik co się na drzewie rozpierdolił mówi,
    że na gwizdkach, a w razie czego premier potwierdzi. Komu tu wierzyć
    premierowi czy przypadkowemu społeczeństwu,
    9 - Mariusz zwołuje konferencje o wypadku, mówi o atakach na pis.
    10 - a ić pan w pisdu.

    Generalnie - tak jak pisałem - przyznać się, przeprosić, sejcza odkupić
    (albo i co lepszego, przecież i tak suweren płaci), winnych awansować,
    sukces opisać w polskiej kronice filmowej. Ale nie... muszą kombinować,
    bo tak już mają.

    > Masz racje ze jak by nie bylo czy byli uprzywilejowani czy nie byli to kierowca
    limuzyny jest winny.

    W normalnym kraju. U nas jak stoisz na czerwonym to jest zamach.

    Shrek

  • 48. Data: 2017-02-11 19:28:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-02-11 19:11, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    i w czasie wyprzedzania na skrzyzowaniu o nie regulowanym ruchu.

    Według najnowszych doniesień, kierowca sejcza twierdzi, że do niczego
    się nie przyznał i dowiedział się o tym dopiero z mediów.

  • 49. Data: 2017-02-11 19:35:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-02-11 o 18:38, Shrek pisze:

    > Ale tu nie ma rozkładania - winny w takiej sytuacji jest
    > teoretycznie (czytając tylko paragrafy) kierowca sejcza, nieważne czy
    > byli na bombach czy nie.

    Gdyby wyprzedzali sejcza nieuprzywilejowanym pojazdem na skrzyżowaniu
    przez podwójną ciągłą, to byłby winien tylko i wyłącznie wyprzedzający.
    Nikt chyba nie myśli inaczej?

    MJ

  • 50. Data: 2017-02-11 19:42:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.02.2017 o 19:35, Michał Jankowski pisze:

    > Gdyby wyprzedzali sejcza nieuprzywilejowanym pojazdem na skrzyżowaniu
    > przez podwójną ciągłą, to byłby winien tylko i wyłącznie wyprzedzający.
    > Nikt chyba nie myśli inaczej?

    Otóż niestety nie.

    Jest to bez sensu, ale konstrukcja wydaje się poprana:

    - obaj są na drodze z pierwszeństwem przejazdu, więc to odpada.
    - jeden ma się upewnić, że może wykonać manewr skrętu nie zagrażając
    innym, drugi ma zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniu o ruchu
    nieregulowanym, - remis - nic to nie wnosi w sprawie pierwszeństwa.
    - jeden jedzie "swoim" (ważne, że go nie zmienia), co prawda po
    niewłaściwej stronie lini ciągłych itd, drugi zmienia kierunek ruchu i
    pas - i tu klops - wprost ma ustąpić pierwszeństwa. Jednak patrząc po
    paragrafach jego wina.

    Taka sytuacja już się nie zdażyłe jednak pierwszy raz i wielokrotnie
    sądy przychychylały się w praktyce do wersji, że wina jest jednak
    wyprzedzających. W przypadku do bardzo podobnym (mundurowi pod
    Zambrowem), sąd winę mundurowych uznał dopiero w drugiej instancji
    (akurat gwizdki mieli). https://www.youtube.com/watch?v=dUOFrRIJJ6E

    Na podobnej zasadzie winny jest wyjeżdzający z drogi podporządkowanej
    jak wyjedzie na czołówkę z wyprzedzającym pod prąd na skrzyżowaniu (choć
    jak sprawa trafi do sądu to też nie zawsze).

    Shrek.