  • 1. Data: 2010-12-19 11:24:15
    Temat: Zniknęła partycja ale dane są
    Od: "Grzegorz" <r...@o...pl>

    Po nieudanej próbie aktualizacji systemu operacyjnego Windows, znikneła mi
    jedna z 5 partycji, które posiadam. System jest na C:, zniknęła partycja E:
    (na niej był plik wymiany Windows).
    Windows jej nie widzi, w zarządzaniu dyskiem widać, że jest coś na tej
    przestrzeni dyskowej ale nie ma żadnego opisu, próby dostępu np.
    wlaściwości, kończą się błędem.
    W programie Easues Partition Master Home widać ją normalnie, rozmiar, wolne
    miejsce, wszystkie dane są jak trzeba, pliki i foldery także. Tylko litera
    dysku to * (gwiazdka). Próba nadania litery (pokazuje NONE, wybieram E)
    kończy się błędem z komunikatem: "Mounting volume failed!".
    Proszę o pomoc.

    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-12-19 22:21:43
    Temat: Re: Zniknęła partycja ale dane są
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 12:24:15 +0100, Grzegorz napisał(a):

> [...]
    > dysku to * (gwiazdka). Próba nadania litery (pokazuje NONE, wybieram E)
    > kończy się błędem z komunikatem: "Mounting volume failed!".

    Spróbuj ją podmontować pod jakiś folder na innej partycji.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 3. Data: 2010-12-19 22:46:10
    Od: "Grzegorz" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Spróbuj ją podmontować pod jakiś folder na innej partycji.
    > --

    Hę? Nie wiem o co chodzi. Proszę o szczegóły.

  • 4. Data: 2010-12-19 23:10:15
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 23:46:10 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Hę? Nie wiem o co chodzi. Proszę o szczegóły.

    diskmgmt.msc ==> Zmień literę dysku i ścieżki ==> Dodaj ==> Zainstaluj w
    następującym pustym folderze systemu plików NTFS.

  • 5. Data: 2010-12-20 09:36:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.12.2010 12:24, Grzegorz pisze:
    > Po nieudanej próbie aktualizacji systemu operacyjnego Windows, znikneła
    > mi jedna z 5 partycji, które posiadam. System jest na C:, zniknęła
    > partycja E: (na niej był plik wymiany Windows).

    NTG

  • 6. Data: 2010-12-20 16:56:07
    Od: "Grzegorz" <r...@o...pl>

> [...]

    > diskmgmt.msc ==> Zmień literę dysku i ścieżki ==> Dodaj ==> Zainstaluj w
    > następującym pustym folderze systemu plików NTFS.
    ecki

    Niestety nie mam dostępu, pojawia się bład, że widok konsoli zarządzanie
    dyskami jest nieaktualny. To samo przy opcji właściwości. Inny sposób?

    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-12-20 17:34:34
    Od: "Grzegorz" <r...@o...pl>

    > Niestety nie mam dostępu, pojawia się bład, że widok konsoli zarządzanie
    > dyskami jest nieaktualny. To samo przy opcji właściwości. Inny sposób?

    Dodam jeszcze, iż przy pomocy programu Partition Find and Mount mogę
    przydzielić litrę E zagubionej partycji i normalnie ją widzieć w Mój
    komputer. Partycja jest jednak read-only, a po restarcie komputera znowu jej
    nie ma. Trzeba znowu uruchamiać program Partition Find and Mount.
    Teoretycznie za pomocą programu mogę przegrać dane, ale transfer jest
    ograniczony (albo program ogranicza albo ten błąd dysku nie pozwala
    szybciej) do ok 200 KB/sek więc przegranie 150 MB zajmuje ok 8 minut. A tam
    jest 38 GB danych, kopiowanie trwałoby tydzień.
    Co się dzieje do diaska z tą partycją?

  • 8. Data: 2010-12-20 19:35:47
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 20 Dec 2010 18:34:34 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ieo433$5bi$1@news.onet.pl>
    od "Grzegorz" <r...@o...pl> :

    >Co się dzieje do diaska z tą partycją?

    Bywa, że partycja (po jakichś dziwnych akcjach) staje się hidden (typ
    np 17 zamiast 07), można to dość łatwo skorygować za pomocą:
    http://laptop-support.org/PowerQuest-Partedit32/
    a tu podstawowe typy partycji:
    http://www.win.tue.nl/~aeb/partitions/partition_type
    s-1.html

    Zabawy z edytorami partycji wymagają jednak pewnej wiedzy...

  • 9. Data: 2010-12-20 20:49:26
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-20 18:34, Grzegorz pisze:

> [...]
    > szybciej) do ok 200 KB/sek więc przegranie 150 MB zajmuje ok 8 minut. A tam
    > jest 38 GB danych, kopiowanie trwałoby tydzień.

    Sprawdziłeś we Właściwościach/Uprawnienia- na kogo one obecnie są?
    Ewentualnie udostępnianie.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-12-20 21:17:11
    Od: "Grzegorz" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jasiński" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    s-1.html

    > Zabawy z edytorami partycji wymagają jednak pewnej wiedzy...

    Sprawdziłem to, jest prawidłowo 07. Partycja nie jest hidden. W edytorach
    jak Easueus mogę jej nadać status hidden. W jakimś innym, chyba TestDisk
    widać wyraźnie 07 dla wszystkich partycji. Niestety z tego drugiego nie
    umiem korzystać. Znalazłem co prawda solucje opis programu ale nie ma nic nt
    użycia, konkretnych przykładów.