  • 1. Data: 2013-12-14 10:26:53
    Temat: Który aparat robi najładniejsze zdjęcia w JPG?
    Od: a...@g...com

    Witam!

    Jakie jest Wasze zdanie, który z amatorskich puszek (APS-c lub m4/3) robi
    najładniejsze zdjęcia w JPG w automacie? Chodzi mi o to, który model najbardziej
    optymalnie dobiera ekspozycję, balans bieli no i na końcu - silnik JPG, który nie
    daje dziwnych artefaktów albo rozmydla niepotrzebnie obraz. Jednym słowem, którym
    modelem będziemy mieli największe szanse zrobić zdjęcie w JPG, żeby nie musieć dłubać
    przy nim na suwaczkach, tylko posłać do labu i na ścianę przywiesić :) Wiem, że nie
    ma ideału ale jeden aparat sobie z tym radzi dobrze a inny gorzej...

    Czekam na opinie!

    Adameck

  • 2. Data: 2013-12-14 22:14:35
    Temat: Re: Który aparat robi najładniejsze zdjęcia w JPG?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    a...@g...com writes:

> [...]
    > największe szanse zrobić zdjęcie w JPG, żeby nie musieć dłubać przy
    > nim na suwaczkach, tylko posłać do labu i na ścianę przywiesić :)

    Pewnie dowolny, trzeba tylko ustawić maksymalną jakość.
    Od dłuższego czasu, poza specjalnymi przypadkami, to umiejętności
    fotografującego ograniczają jakość zdjęć - nie cechy aparatów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2013-12-14 22:42:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Pewnie dowolny, trzeba tylko ustawić maksymalną jakość.
    > Od dłuższego czasu, poza specjalnymi przypadkami, to umiejętności
    > fotografującego ograniczają jakość zdjęć - nie cechy aparatów.

    Nie tak do końca (jeśli idzie o JPG-i). Ale odpowiedź na pierwotne
    pytanie zależy od kryteriów. Max. rozdzielczości? A może max. wierność
    kolorów? (kiedyś pomierzyłem tablice Gretaga z JPG-owych sampli
    i generalnie najwyżej było Sony), ale także jakość procesu AutoWB
    (tu wreszcie [o ile dobrze zrozumiałem, bo nie wnikałem] dpreview zaczął
    dobrą robotę i daje fotę w AWB pod światłami tradycyjnych żarówek -
    wierność kolorów do oceny).

    BTW: Gdyby ktoś miał ochotę na dokładniejsze wyniki z konkretnych
    aparatów, to może mi wysłać dokładnie wycięte z sampli tablice Gretaga -
    słabo skompresowane JPG-i ew. może max. skompresowane PNG-i, jeśli nie
    wyjdzie za dużo.

    Aha - pliki trzeba podpisać modelami w nazwie pliku. No i powinien
    być jakiś wybór modeli, żebym i ja miał jakąś informację zwrotną. :)

    Pewnie wszystkie bezlusterkowce.

    To koniecznie musisz uciekać od starych Sony! ;-) Problemy
    z dziwnymi artefaktami (i to dość brutalne) zdarzały się też chyba na
    wydziwianych matrycach niebayerowskich (wszystkie Fuji?). Możesz też
    poszukać grafiki pod hasłem "White orbs" + camera.

    Z innych dziwactw i traktowania użytkownika jak idioty - Panasonic
    zaczął (ale nie śledziłem na ile głupi zwyczaj się przyjął) PRZYMUSOWO
    korygować wady swojej widocznie nędznej optyki. Automatycznie prostuje
    beczkę itp., ale oczywiście kosztem rozdzielczości oraz dokładności
    kadru - zjada krawędzie.

    Już tylko z tych kilku myśli widać, że JPG z puszki, to nie taka
    dowolna sprawa, jak mogłoby się wydawać. Robi się wręcz coraz gorzej,
    bo postępuje specjalizacja na totalnie lamerskie
    modele/półki/producentów oraz na te przynajmniej próbujące dopieścić
    zaawansowanych użytkowników.

    I pewnie jeszcze jakąś nagrodę wygrać? :) Jak znajdę czas, to
    przed Świętami jeszcze coś na ten temat napiszę... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2013-12-14 22:55:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Aha - pliki trzeba podpisać modelami w nazwie pliku.

    Doszczegóławiam za pamięci: model+czułość.

    [mr.]

  • 5. Data: 2013-12-15 00:59:41
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Saturday, December 14, 2013 4:26:53 AM UTC-5, a...@g...com wrote:
> [...]
    ma ideału ale jeden aparat sobie z tym radzi dobrze a inny gorzej...

    Grupowi "gieniusie", od dawna pisuja tu, ze "nie aparat robi zdjecia, tylko
    fotograf",
    Skoro jednak zadajesz takie pytanie, to pewnie masz takie samo o nich zdanie jak ja.

    Slon

  • 6. Data: 2013-12-15 11:21:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-14 10:26, a...@g...com wrote:
    > Witam!
    >
    > Jakie jest Wasze zdanie, który z amatorskich puszek (APS-c lub m4/3) robi
    najładniejsze zdjęcia w JPG w automacie?

    Fuji X100s

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2013-12-15 17:04:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    a...@g...com napisał:
> [...]
    > największe szanse zrobić zdjęcie w JPG, żeby nie musieć dłubać przy
    > nim na suwaczkach, tylko posłać do labu i na ścianę przywiesić :)

    Zależy czego oczekujesz, wierności, ładności, czy czegoś jeszcze innego.
    W przypadku JPG to kwestia mocno subiektywna, ale IMO najbardziej
    przyjemne dla oka JPGi wychodzą z Olympusów - są one zazwyczaj lekko
    'podkręcone' (zwiększone nasycenie).

    m.

  • 8. Data: 2013-12-16 13:45:11
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.12.2013 10:26, a...@g...com pisze:
> [...]
    ma ideału ale jeden aparat sobie z tym radzi dobrze a inny gorzej...

    Chyba taki co ma jako właściciela dobrego fotografa.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl