  • 1. Data: 2012-04-26 19:06:53
    Temat: Zmiany w nowym ACR
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakby ktoś się jeszcze zastanawiał, to tu jest piękne przedstawienie nowego
    enginu przetwarzania obrazu w ACR:

    http://www.dpreview.com/articles/1205103502/extreme-
    contrast-edits-in-lightroom-4-and-acr-7

    Na samym dole widać, że wreszcie rozwiązano problem nienaturalnych obwódek
    powstających przy mocnym kręceniu fill light.

    Dodatkowo wyczytwałem, że można obszarowo modyfikować WB.

  • 2. Data: 2012-04-26 19:21:19
    Temat: Re: Zmiany w nowym ACR
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-26 19:06, Mateusz Ludwin pisze:
    > Na samym dole widać, że wreszcie rozwiązano problem nienaturalnych obwódek
    > powstających przy mocnym kręceniu fill light.

    Nareszcie. Dłużej im szło niż pokonanie zielonych przepałów (seledynowe
    słońca z czasów 300D)

    --
    pozdrawia Adam
    /oto cula, biblioteka lapack zoptymalizowana dla cuda, lepsza od quad-core!/

  • 3. Data: 2012-04-26 19:27:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Nareszcie. Dłużej im szło niż pokonanie zielonych przepałów (seledynowe
    > słońca z czasów 300D)

    Ciekawe jak ten nowy algorytm sprawdza się w praktyce na gałęziach lekko
    rozmytych drzew w tle, bo tam ten efekt był najbardziej widoczny.

  • 4. Data: 2012-04-26 19:48:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Apr 2012, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze Janko Muzykant:

    > Ciekawe jak ten nowy algorytm sprawdza się w praktyce na gałęziach lekko
    > rozmytych drzew w tle, bo tam ten efekt był najbardziej widoczny.

    Jeszcze zależy czy masz na mysli "goły efekt" czy tenże sam efekt
    powiazany z przepaleniem tła, bo to drugie jest jakby trudniejszym
    przypadkiem (z "winy" danych wejsciowych, nie algorytmu, jak algorytm
    zacznie poprawiać tresci których w danych nie ma, to tylko czekać
    gdzie [indziej] owo "ulepszenie" objawi się w postaci artefaktór).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-04-26 20:00:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

> [...]
    > zacznie poprawiać tresci których w danych nie ma, to tylko czekać
    > gdzie [indziej] owo "ulepszenie" objawi się w postaci artefaktór).

    Nie mam tam przepaleń, ale często przy zdjęciach zachodu słońca, jeśli
    gałęzie są minimalnie rozmyte, to algorytm głupieje i całe drzewo wygląda
    jakby ktoś na nie narzucił pajęczynę.