  • 11. Data: 2010-09-23 10:27:41
    Temat: Re: Zmiana taryfikacji 701
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 22 Wrz, 11:57, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:
> [...]
    .xls

    > A to tak się da wymusić? Decyzja numeracyjna to, jak rozumiem, decyzja,
    > że dany op dostaje numer bądź zakres numerów, ale dlaczego miałaby ona
    > obligować innych opów do stosowania konkretnych stawek (w tym przypadku
    > zerowej)?. Jeżeli przykładowo &tp ma swój zakres 800, to IMHO taka
    > decyzja mogłaby wymuszać darmowość tego zakresu _jedynie_w cenniku &tp,
    > ale już nie u innych, nawet nie w Orangu i jego żałosnych virtualach.
    >
    > Przemek

    No właśnie nie wiem, czy się da, bo nigdy nie miałem żadnej decyzji
    numeracyjnej ' w ręku '. Pomyślałem, że w przypadku numeracji
    'nienormalnej' poza podstawową treścią- czyli zakresem jest np.
    sentencja- #.... przyznaje się dla świadczenia usług freephone
    ( bezpłatnych dla abonenta wykonującego )...# co byłoby dodatkowym
    argumentem prawnym poza enigmatycznym i słabym prawnie wspomnieniem w
    PNK.

  • 12. Data: 2010-09-23 10:33:33
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 23 Wrz, 12:27, wiwany <w...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ( bezpłatnych dla abonenta wykonującego )...# co byłoby dodatkowym
    > argumentem prawnym poza enigmatycznym i słabym prawnie wspomnieniem w

    A wykorzystywanie numeracji niezgodne z przeznaczeniem i decyzją jest
    podstawą cofnięcia jej przydziału zapisaną już w PT. To miałem na
    myśli.

  • 13. Data: 2010-09-23 12:44:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-09-23 12:33, wiwany pisze:

> [...]

    Tez nie widziałem takiej decyzji (na freephone), ale nie za bardzo widzę
    podstawy prawne do określania warunków, o których nie ma mowy w PT czy
    rozporzadzeniu towarzyszącym.

    > A wykorzystywanie numeracji niezgodne z przeznaczeniem i decyzją jest
    > podstawą cofnięcia jej przydziału zapisaną już w PT. To miałem na
    > myśli.

    A decyzja musi być zgodna z PT, a PT...

  • 14. Data: 2010-09-23 16:57:10
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 23 Wrz, 14:44, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...one.pl> wrote:

    > Tez nie widziałem takiej decyzji (na freephone), ale nie za bardzo widzę
    > podstawy prawne do określania warunków, o których nie ma mowy w PT czy
> [...]

    No właśnie nie tylko w tej dziedzinie tak jest u nas z regulacjami.
    Ale duża część Forumowiczów zgodzi się chyba z potrzebą takiego
    umocowania taryfikowania, pisaliśmy już o tym w wątku o AUS info
    kolejowej.
    Przypomnę, że uważam że tak jak PNK tworzy zręby numeracji, a UKE w
    jego ramach wydaje konkretne decyzje numeracyjne, tak samo PNK
    powinien z grubsza określać zasady taryfikacji. Nie chodzi mi o kwoty,
    ale o zapisy typu, że koszt połączenia dla abonenta wybierającego np.
    dla Split Charge nie może być wyższy niż 3x koszt połączenia
    międzystrefowego. Że na numeracji AUS oraz 'zwykłej' nie można
    uruchamiać usług Premium Rate. I w końcu jeden bardziej precyzyjny, że
    800 ma być bezpłatna.

  • 15. Data: 2010-09-23 22:02:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-09-23 18:57, wiwany pisze:

> [...]
    > międzystrefowego. Że na numeracji AUS oraz 'zwykłej' nie można
    > uruchamiać usług Premium Rate. I w końcu jeden bardziej precyzyjny, że

    Były próby zrobienia z Polski jednej strefy numeracyjnej dla celów
    taryfikacyjnych :-P

  • 16. Data: 2010-09-23 23:11:12
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:

> [...]
    > międzystrefowego. Że na numeracji AUS oraz 'zwykłej' nie można
    > uruchamiać usług Premium Rate. I w końcu jeden bardziej precyzyjny, że

    Eh, takich regulacji to widziałbym mnóstwo np. taktowanie, związek cen
    detalicznych z MTR (np. Heyah->Play absurdalnie proste 79 gr,
    Heyah->Solorz&Karkosik 29 gr - wygląda mi to na dyskryminację P4),
    ostrzeżenia o wysokich cenach, możliwości bardziej szczegółowego
    odcinania drogich połączeń np. pozostawienie 70x1 a odcięcie 70x
    droższych. A Split Charge poza numerami typu "opłata jak za jeden impuls
    połączenia lokalnego" :-) są przy obecnych cenach stacjonarnych IMHO zbędne.

    Przemek

  • 17. Data: 2010-09-23 23:12:20
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Były próby zrobienia z Polski jednej strefy numeracyjnej dla celów
    > taryfikacyjnych :-P

    Włączając w to komórki :-P?

    Przemek

  • 18. Data: 2010-09-23 23:15:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > A Split Charge poza numerami typu "opłata jak za jeden impuls połączenia
    > lokalnego" :-) są przy obecnych cenach stacjonarnych IMHO zbędne.

    Jak to, ludzie mają sobie za darmo dzwonić i nikt z tego ma nic nie mieć?

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2010-09-25 12:24:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > A wykorzystywanie numeracji niezgodne z przeznaczeniem i decyzją jest
    > podstawą cofnięcia jej przydziału zapisaną już w PT. To miałem na
    > myśli.

    Jeszcze jedna rzecz, którą przegapiłem wcześniej. Załóżmy, że UKE wydaje
    taką decyzję "numeracja na potrzeby usługi Freefone". I co dalej?
    Decyzja obowiązuje tego, kto ją otrzymał. A co z pozostałym tysiącem
    operatorów? Ich taka decyzja nie dotyczy, bo i jak.

    A takim doskonałym przykładem jest numeracja 80x (x<>0) i cennik
    operatora P4. Mjut, malyna :-(

  • 20. Data: 2010-09-25 13:31:27
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Czyli potwierdzasz to co napisałem w poście z 22.09 :-)?

> [...]
    ale już nie u innych, nawet nie w Orangu i jego żałosnych virtualach."

    > A takim doskonałym przykładem jest numeracja 80x (x<>0) i cennik

    No tak - w temacie cen 801 z komórek zrobiłem szybki przegląd:
    Play 61 gr/min 60/60
    Plus 24 gr/min 30/30
    Orange cena stacjonarna (cennikowa nie pakietowa) 60/60
    Era 18 gr/min 60/60
    Gadułer 49 gr/min (promocyjnie 25 gr) 30/30
    CP - nie stwierdziłem

    No i pewnie z w/w powodu przy numerach 801 np. na opakowaniach czy w
    reklamach coraz częściej jest napisane "opłata za połączenie wg cennika
    operatora"....

    Przemek