    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zmiana taryfikacji 701
    Date: Sat, 25 Sep 2010 15:31:27 +0200

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Jeszcze jedna rzecz, którą przegapiłem wcześniej. Załóżmy, że UKE wydaje
    > taką decyzję "numeracja na potrzeby usługi Freefone". I co dalej?
    > Decyzja obowiązuje tego, kto ją otrzymał. A co z pozostałym tysiącem
    > operatorów? Ich taka decyzja nie dotyczy, bo i jak.

    Czyli potwierdzasz to co napisałem w poście z 22.09 :-)?

    "A to tak się da wymusić? Decyzja numeracyjna to, jak rozumiem, decyzja,
    że dany op dostaje numer bądź zakres numerów, ale dlaczego miałaby ona
    obligować innych opów do stosowania konkretnych stawek (w tym przypadku
    zerowej)?. Jeżeli przykładowo &tp ma swój zakres 800, to IMHO taka
    decyzja mogłaby wymuszać darmowość tego zakresu _jedynie_w cenniku &tp,
    ale już nie u innych, nawet nie w Orangu i jego żałosnych virtualach."

    > A takim doskonałym przykładem jest numeracja 80x (x<>0) i cennik
    > operatora P4. Mjut, malyna :-(

    No tak - w temacie cen 801 z komórek zrobiłem szybki przegląd:
    Play 61 gr/min 60/60
    Plus 24 gr/min 30/30
    Orange cena stacjonarna (cennikowa nie pakietowa) 60/60
    Era 18 gr/min 60/60
    Gadułer 49 gr/min (promocyjnie 25 gr) 30/30
    CP - nie stwierdziłem

    No i pewnie z w/w powodu przy numerach 801 np. na opakowaniach czy w
    reklamach coraz częściej jest napisane "opłata za połączenie wg cennika
    operatora"....

    Przemek