  • 21. Data: 2010-09-25 14:26:48
    Temat: Re: Zmiana taryfikacji 701
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-09-25 15:31, Przemysław Kowalik pisze:

    > Czyli potwierdzasz to co napisałem w poście z 22.09 :-)?
    >
    > "A to tak się da wymusić? Decyzja numeracyjna to, jak rozumiem, decyzja,
    > że dany op dostaje numer bądź zakres numerów, ale dlaczego miałaby ona
    > obligować innych opów do stosowania konkretnych stawek (w tym przypadku
    > zerowej)?. Jeżeli przykładowo &tp ma swój zakres 800, to IMHO taka
    > decyzja mogłaby wymuszać darmowość tego zakresu _jedynie_w cenniku &tp,
    > ale już nie u innych, nawet nie w Orangu i jego żałosnych virtualach."

    dokładnie :-)

    > No tak - w temacie cen 801 z komórek zrobiłem szybki przegląd:
    > Play 61 gr/min 60/60

    P4 ma też usługę "stacjonarną" z tym samym cennikiem.

    > Plus 24 gr/min 30/30
    > Orange cena stacjonarna (cennikowa nie pakietowa) 60/60
    > Era 18 gr/min 60/60

    Z Erą początkowo była jaja z numeracją 80x, teraz już nie wiem. Cenniki
    są jak dla mnie zbyt skomplikowane :-)

    > No i pewnie z w/w powodu przy numerach 801 np. na opakowaniach czy w
    > reklamach coraz częściej jest napisane "opłata za połączenie wg cennika
    > operatora"....

    I jak z tym walczyć? :-)

    M.

  • 22. Data: 2010-09-25 23:46:56
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > P4 ma też usługę "stacjonarną" z tym samym cennikiem.

    Stacjonarną bez żadnego cudzysłowu - jakie to to ma kierunkowe, jaki
    interkonekt? Wszystko panie dzieju stacjonarne i basta :-P

    > Z Erą początkowo była jaja z numeracją 80x, teraz już nie wiem. Cenniki
    > są jak dla mnie zbyt skomplikowane :-)

    W Erze jest niby tak:

    http://www.era.pl/pl/indywidualni/uslugi-porady/pola
    czenia/polaczenia_80x

    Co ciekawe, z powyższego wynika, że 80x są dostępne w roamingu ale tylko
    dla TT i Mixa:

    Użytkownicy Tak Tak, oraz Abonenci Era Mix mają możliwość wykonywania
    połączeń na w/w numery poza granicami Polski. Dostępność połączeń z
    krajowymi infoliniami z zagranicy dla pozostałych operatorów jest
    uzależnione od sieci operatora lokalnego.
    Połączenie wykonywane w roamingu na numery infolinii składa się z sumy:

    * opłaty za połączenie roamingowe do Polski - stawka za 1 minutę
    połączenia do Polski według taryfy Abonenta lub Użytkownika oraz,
    * opłaty wg stawki obowiązującej na terenie Polski za połączenie z
    danym numerem;

    Era stacjonarna natomiast bierze za 801 18 gr/min za wyjątkiem 801
    0,4,5,6 - 49 gr/min z taktem 60/30.
    http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/document
    s/ind/Zal_cen_infolonii_ed.pdf

    A w Heyah też jest 18 gr/min ale z taktem 60/30. Co ciekaw - takt ten
    obowiązuje również na liniach bezpłatnych 800, *80 :-P - niestety nie
    wkleję stosownego cytatu, bo w w/w pdfie jest blokada ctrl-c a nie chce
    mi się z nią zawalczyć :-).
    http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/document
    s/ind/Zal_cen_infolonii_ed.pdf
    (

    W Biedronce też masz 18 gr/min za 801 (i chyba z taktem 60/60)
    http://www.tubiedronka.pl/cms/att/regulamin_19_06_20
    10/Nowy_Cennik_Uslug_Telekomunikacyjnych_tuBiedronka
    _ze_zmianami_19072010.pdf

    No i jakie jaja masz na myśli? Np. moja mama kiedyś (ok. 4 lat temu)
    mogła się dodzwonić z Heyah na lubelski nr radiotaxi 800 66-96-26, potem
    to nagle przestało działać. Teraz chyba działa znowu i to nie tylko z ery
    http://www.taxi9626.lublin.pl/index.php?a=pages&id=1
    0

    "Zamawianie bezpłatne z sieci TELEFONII KOMÓRKOWEJ oraz z telefonii
    stacjonarnej i automatów telefonicznych odbywa się po wybraniu numeru

    800 66 -96 -26"

    ale najbardziej chyba są dumni z:

    "Numer abonencki 533-33-33 bez względu na używaną sieć należy
    każdorazowo poprzedzać nr kierunkowym do Lublina 81.

    NASZA FIRMA JAKO PIERWSZA UFORMOWAŁA GO W ZESTAW CYFR

    815 333 333"

    Potwierdzam: uformowany zestaw jest już przyklejony do drzwi taksówek :-)

    > I jak z tym walczyć? :-)

    Ale z czym chcesz walczyć - z powyższą klauzulą czy z ze zróżnicowaniem
    cen na numery ęteligiętne w zależności od opa?

    Przemek