  • 1. Data: 2012-07-25 15:53:30
    Temat: Zmiana domeny
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam pewien kłopot ze zrozumieniem zasad przenoszenia domeny w Google
    Webmaster Tools. Otóż wykonałem tą procedurę i w nagrodę otrzymałem
    informację, która mnie zastrzeliła. Chodzi o fragment:

    Czas działania
    Powiadomienie o zmianie adresu będzie aktywne przez 180 dni. Do tego czasu
    wszystkie informacje dotyczące Twojej nowej witryny zostaną wprowadzone do
    indeksu Google. Po upływie 180 dni możesz ten okres przedłużyć ponownie,
    zmieniając adres.

    Jak zwykle treści pomocy i komunikatów w Google są tak opracowane aby
    kompletnie nic z nich nie wynikało. Co z powyższego cytatu w/g Was wynika?
    Czy tylko przez 180 dni Google będą honorować fakt przeniesienia domeny pod
    nową jej nazwę? A potem co? Wszystko wróci do stanu sprzed zmiany domeny i
    jedyną szansą na kontynuacje zmiany będzie kupowanie sobie kolejnych domen
    co pół roku aby móc podtrzymać ważność zmiany?

  • 2. Data: 2012-07-26 22:32:52
    Temat: Re: Zmiana domeny
    Od: Kapsel <s...@g...com>

    Wed, 25 Jul 2012 15:53:30 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > Webmaster Tools. Otóż wykonałem tą procedurę i w nagrodę otrzymałem
    > informację, która mnie zastrzeliła. Chodzi o fragment:

    Olej to.
    Po pierwsze ustaw poprawnie 301 ze starej domeny na nową, optymalnie z
    obsługą podstron.
    Po drugie - zweryfikuj obie domeny w GWT i przekieruj tam też, choć po
    prawdzie to jest działanie opcjonalne.

    Dobrze będzie też zrobić sitemapę nowej witryny i wpiąć do GWT.
    Potem tylko kontroluj, czy się nowa domena prawidłowo indeksuje. Normalnie
    to trwa kilka dni/tygodni/miesięcy zależnie od skali serwisu, ale teraz
    jest bajzel w Google na całego i nie ręczę za te wskaźniki ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2012-07-27 00:25:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:32:52 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Olej to.

    Kochane Google... bredzą w komunikatach i helpach, fałszują informacje itp
    ... czy ktokolwiek testował ten produkt? :-/

    A czy nie może być przekierowanie globalne? Tzn z http:/stara/*.* =>
    http://nowa ? Nowy serwis jest całkowicie inny.

    > Po drugie - zweryfikuj obie domeny w GWT i przekieruj tam też, choć po
    > prawdzie to jest działanie opcjonalne.

    Tu też zonk - jak to w Google. Okazuje się, że aby tego dokonać obie domeny
    muszą być na tym samym koncie.

    > Dobrze będzie też zrobić sitemapę nowej witryny i wpiąć do GWT.

    Jest :-)

    > Potem tylko kontroluj, czy się nowa domena prawidłowo indeksuje. Normalnie
    > to trwa kilka dni/tygodni/miesięcy zależnie od skali serwisu, ale teraz
    > jest bajzel w Google na całego i nie ręczę za te wskaźniki ;)

    Mała dygresja odnośnie naszych poprzednich dyskusji oraz w/w.

    Zauważyłem, że moje stare serwisy (z dobrą treścią) bardzo zyskały na
    modernizacjach. Mało tego... konkurencja, która ma tysiące BL i która
    zawsze była #1 w wynikach od lat - zleciała daleko poza mój serwis
    (niezależnie od lokalizacji) :-)

  • 4. Data: 2012-07-27 00:31:53
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > modernizacjach. Mało tego... konkurencja, która ma tysiące BL i która
    > zawsze była #1 w wynikach od lat - zleciała daleko poza mój serwis

    Panda, Pingwin, i masz odpowiedź ;)

    No i ...

    http://blog.seo-profi.pl/wp-content/uploads/2011/06/
    uklad-okresowy-czynnikow-seo.jpg

  • 5. Data: 2012-07-27 00:39:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 00:31:53 +0200, Mr Misio napisał(a):

    > No i ...
    >
    > http://blog.seo-profi.pl/wp-content/uploads/2011/06/
    uklad-okresowy-czynnikow-seo.jpg

    Świetne! :-)

  • 6. Data: 2012-07-27 09:14:29
    Od: Kapsel <s...@g...com>

    Fri, 27 Jul 2012 00:25:43 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > modernizacjach. Mało tego... konkurencja, która ma tysiące BL i która
    > zawsze była #1 w wynikach od lat - zleciała daleko poza mój serwis

    Dzieją się właśnie bardzo dziwne, zupełnie niezrozumiałe rzeczy w
    wyszukiwarce.
    Wiele wartościowych witryn traci pozycje, inne okupują top10 w całości
    (tak, podstrony jednego serwisu!).

    Nie chcę zapeszać, zapewne modernizacja witryn pomogła Ci uzyskać lepsze
    wyniki w Google, acz nie rozpatrywałbym ostatnich 10 dni w kategorii
    "urosło/spadło" bo kompletnie nie wiadomo co się dzieje i - co ważniejsze -
    jak się skończy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2012-07-27 12:57:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 09:14:29 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Dzieją się właśnie bardzo dziwne, zupełnie niezrozumiałe rzeczy w
    > wyszukiwarce.

    Tak - potwierdzam swoimi obserwacjami.

    > Wiele wartościowych witryn traci pozycje, inne okupują top10 w całości
    > (tak, podstrony jednego serwisu!).

    To również potwierdzam. Przedszkole z małej miejscowości gdzie jest ich 3
    zdominowało Google. Śmieję się mówiąc, że są na każdej pozycji :-)

> [...]
    > wyniki w Google, acz nie rozpatrywałbym ostatnich 10 dni w kategorii
    > "urosło/spadło" bo kompletnie nie wiadomo co się dzieje i - co ważniejsze -

    Witryna pięła się w górę przez 3 miesiące. W ostatnich dniach faktycznie
    przyspieszyła.