  • 1. Data: 2012-07-16 00:26:43
    Temat: SEO - jak to jest z DNS kontra IP?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czytałem niejeden artykuł o ważnej roli DNSów w pozycjonowaniu. Ponoć
    Google zwracają na to uwagę przy wartościowaniu BL. Czy z tego wynika, że
    nie ma po co walczyć o zróżnicowane IP? W końcu różne domeny można
    skierować na różne DNSy, które z kolei mogą wskazywać na jeden serwer. Czy
    to oznacza, że walka o różne IP w pozyskiwaniu BL nie jest celowa?

    Istnieją serwery hostingowe SEO oferujące wiele numerów IP. Jakie mają one
    zastosowanie skoro ponoć nie IP ma znaczenie?

  • 2. Data: 2012-07-16 15:30:28
    Temat: Re: SEO - jak to jest z DNS kontra IP?
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Mon, 16 Jul 2012 00:26:43 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > skierować na różne DNSy, które z kolei mogą wskazywać na jeden serwer. Czy
    > to oznacza, że walka o różne IP w pozyskiwaniu BL nie jest celowa?

    Ogólnie biorąc, to szukaj różnych witryn, a kwestia IP będzie drugorzędna
    (statystycznie te IP/DNSy będą "dostatecznie" różne).
    Problem z IP jest tak naprawdę wtedy, gdy stawiasz własne zaplecze, bo jak
    dasz 100 witryn na jednym hostingu to ich łączna moc będzie prawdopodobnie
    niewielka w relacji do sytuacji gdyby to było 100 hostingów.

    > Istnieją serwery hostingowe SEO oferujące wiele numerów IP. Jakie mają one
    > zastosowanie skoro ponoć nie IP ma znaczenie?

    Te IP na seohostingach raczej nie mają dużego znaczenia, co więcej dochodzi
    problem, że często na takich serwerach leży dużo spamu, który jako brzydkie
    otoczenie może negatywnie wpłynąć na ocenę Twoich witryn i zwiększyć ryzyko
    wykrycia (jeśli nadają się do usunięcia z indeksu).

    Jeśli oczekujesz bardziej wyczerpującej odpowiedzi odsyłam tutaj:

    http://sprawnymarketing.pl/artykuly/dominik-wojcik-h
    osting-seo-adresy-i/
    http://sprawnymarketing.pl/artykuly/ile-masz-asow-w-
    rekawie-inne-spojrzenie-na-adresy-ip-i-hosting-seo/

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2012-07-16 21:23:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 15:30:28 +0200, Kapsel napisał(a):

    > http://sprawnymarketing.pl/artykuly/ile-masz-asow-w-
    rekawie-inne-spojrzenie-na-adresy-ip-i-hosting-seo/

    O to mi właśnie chodziło :-)
    Powiedz mi: w jaki sposób pozyskiwać DNSy poza fizycznym kupowaniem
    hostingów? Czy istnieją dostawcy samych DNSów bez hostingu? :-)

  • 4. Data: 2012-07-16 21:44:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    A'propos w/w artykułu. Czym w zasadzie jest "link otoczony treścią", który
    posiada wartość? Czy linkiem takim jest:

    a) link z konkretnej strony (URL mam na myśli) zawierającej kilka newsów
    różnotematycznych a link pochodzi z wnętrza jednego z tych newsów, którego
    temat spójny jest z pozycjonowaną stroną?

    b) link pochodzący z wnętrza jednej strony zgodnej tematycznie lecz serwis
    jako taki jest wielotematyczny?

    c) link pochodzący z wnętrza serwisu tematycznego?

  • 5. Data: 2012-07-17 11:28:04
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-07-16 00:26, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Czytałem niejeden artykuł o ważnej roli DNSów w pozycjonowaniu. Ponoć
    [...]

    BTW SEO, "świeży" post:
    http://googledevelopers.blogspot.com/2012/06/seo-ess
    entials-for-startups-in-under-10.html

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 6. Data: 2012-07-17 13:19:55
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Mon, 16 Jul 2012 21:23:30 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > Powiedz mi: w jaki sposób pozyskiwać DNSy poza fizycznym kupowaniem
    > hostingów? Czy istnieją dostawcy samych DNSów bez hostingu? :-)

    Nie pomogę w tym zakresie, gdyż moja wiedza jest dość teoretyczna, w
    praktyce pracuję innymi metodami, które kwestię DNSów stawiają jako
    drugorzędną.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2012-07-17 13:23:36
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Mon, 16 Jul 2012 21:44:05 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > jako taki jest wielotematyczny?
    >
    > c) link pochodzący z wnętrza serwisu tematycznego?

    Wszystkie odpowiedzi są dobre.
    Chodzi z grubsza o to, żeby:
    - link był w treści publikacji (powiedzmy że te 1000-2000 znaków powinna
    mieć chociaż),
    - zawierać ładny anchor, wpasowany tematycznie do treści (ale to jest
    dyskusyjne),
    - serwis linkujący powinien mieć możliwie dużą "wartość" w kontekście
    algorytmu (generalnie im popularniejszy tym lepiej),

    Dla kontrastu słabsze linki to m.in.:
    - te umieszczone w obszarze stopki,
    - sitewide w menu bocznym (nieco dyskusyjne, ale moc sitewide ogólnie mocno
    spada),
    - umieszczone na podstronach o małej zawartości unikalnej treści (nie
    liczymy linków w menu, copyrightów w stopkach i innych powielanych w
    serwisie rzeczach).

    Te ostatnie linki nie są z zasady złe, tylko mają mniejszą wartość.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2012-07-17 20:28:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    I tak bardzo dużo pomogłeś w tej i innych dyskusjach. Dziękuję :-)