  • 31. Data: 2010-08-26 19:49:05
    Temat: Re: Zlecenie
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Ludzie, czepiacie się. Jakaś instytucja ma do wydania pieniądze. Własne
    czy (prawdopodobnie) nie, z sensem, czy (prawdopodobnie) nie, ktoś to
    przemyślał, czy (prawdopodobnie) nie, to NIE MA ZNACZENIA. Kasa
    przyjmie, kasa wyda. Ilość pieniędzy w przyrodzie pozostanie taka sama.
    Ktoś odhaczy sukces w swoich dokumentach i być może awansuje,
    wyprodukuje N stron formatu A4, które nigdy przez nikogo nie
    przeczytane, przenoszone z półki na półkę w końcu znikną w paszczy
    niszczarki kupionej za unijne fundusze.

    Tak kręci się świat! Większość wykonywanych prac, w tym projektów, nie
    ma żadnego sensu poza tym że zostaną gdzieś tam odnotowane. Wystarczy
    żeby 1/3 ludzi pracowała, pod warunkiem że pozostałe 2/3 będą siedzieć
    cicho i nie przeszkadzać. Ale że nie mogą, ponieważ muszą mieć pracę,
    stanowiska i wytwarzać DANE, więc po prostu fizycznie MUSI być
    wykonywana bezsensowna praca. I tak już zawsze będzie, bo to jest
    naturalny kierunek rozwoju socjalistycznych gospodarek.

    Są pieniądze do wzięcia, to trzeba je wziąć, bo tak czy inaczej się
    rozejdą na mniej lub bardziej bezsensowne cele.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta sa równe.
    Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

  • 32. Data: 2010-08-26 20:11:53
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj Dariusz.

    On Thu, 26 Aug 2010, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    | I co z tego wynika? Że osiągnął kwalifikacje technika geodety?
    | Że wiedział w którym sklepie sprzęt kupić i instrukcję obsługi
    | przeczytał? Po tuzinie takich speców na gminę znajdziesz.

    No to zobacz jeszcze dalej:
    http://nauka.opi.org.pl/raporty/opisy/granty/19/5p06
    b01219.htm

    Wiesz, jak ktos przez 4 lata zajmuje sie problem:
    "Algorytmy numeryczne mechanistycznych modeli wzrostu i rozwoju
    roślin. Badania-weryfikacja empiryczna na przykładzie pszenicy
    ozimej - adaptacja do technologii gis i teledetekcji."

    I wydal na to 100 000 zł z plusem, to chyba wie co to jest
    "gis i teledetekcja"?

    jp

  • 33. Data: 2010-08-26 20:15:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Andgro wrote:

> [...]
    > cicho i nie przeszkadzać. Ale że nie mogą, ponieważ muszą mieć pracę,
    > stanowiska i wytwarzać DANE, więc po prostu fizycznie MUSI być

    Skoro u nas (w Polsce) pracujemy tak samo, płacimy tak samo a zarabiamy
    i mamy mniej niż np. w Niemczech to widocznie albo tej bezsensownej
    pracy jest więcej ajbo ktoś nam coś gdzieś podbiera.

    Mirek.

  • 34. Data: 2010-08-26 20:35:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 22:15:39 +0200, Mirek wrote:
    >Skoro u nas (w Polsce) pracujemy tak samo, płacimy tak samo a zarabiamy
    >i mamy mniej niż np. w Niemczech to widocznie albo tej bezsensownej
    >pracy jest więcej ajbo ktoś nam coś gdzieś podbiera.

    Nie - nie potrafimy sie sprzedac odpowiednio drogo.
    I czesto po prostu robimy rzeczy malo zaawansowane, ktore wszyscy
    potrafia zrobic, wiec nie sa drogie.

    J.

  • 35. Data: 2010-08-26 20:39:41
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Mirek pisze:

    > Skoro u nas (w Polsce) pracujemy tak samo, płacimy tak samo a zarabiamy
    > i mamy mniej niż np. w Niemczech to widocznie albo tej bezsensownej
    > pracy jest więcej ajbo ktoś nam coś gdzieś podbiera.

    Nie pracujemy tak samo, ponieważ statystycznie pracujemy znacznie mniej
    efektywnie. Nie płacimy tyle samo, ponieważ życie na zachodzie jest
    nieporównanie droższe niż w Polsce. Bezsensownej pracy jest więcej, jak
    wspomniałem, ciągle i stale rośnie armia urzędników. Jest ogromna rzesza
    ludzi, która nie robi nic, tylko dostaje. Wprawdzie tez niewiele, ale
    liczba biorców przechodzi w wielkie kwoty. Mamy najmłodszych emerytów w
    Europie, potężną armię fałszywych rencistów. Naukowców zajmujących się
    wyłącznie bezsensownymi tematami bez początku i szansy na kontynuację w
    przemyśle. Kilka milionów rolników który mają zbyt małe gospodarstwa
    żeby z nich sie utrzymać. Wielką liczbę nierentownych przedsiębiorstw. W
    Polsce niskie są podatki od nieruchomości, przez co mamy strasznie
    zacofaną i wolno rozwijającą sie infrastrukturę. I tak dalej, i tak
    dalej. Reformy utknęły lata temu ze strachu przed górnikami,
    stoczniowcami i innymi szturmującymi Sejm zamiast wywieźć na taczce
    Gierka i Jaruzela.
    Osiągnęliśmy w pewnym czasie gospodarcze dno. Dopiero rok temu
    spłaciliśmy dług "gierkowski". Tego nie da sie odpracować w ciągu 15
    lat. Tym bardziej, jeśli ciągle wlecze sie za sobą część tego samego co
    wtedy balastu.

    P.S.
    U nas powoli ale systematycznie w górę - w Niemczech, Francji, Wlk
    Brytanii itp również powoli i również systematycznie, ale w dół. Kiedyś
    sie wyrówna.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 36. Data: 2010-08-26 20:46:21
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    > ... Mam jednak problemy z wysłaniem maila ...
    chyba troszke zmyslasz , przyznaj ?

    z plocka jestes i nie wiesz jak sie skontaktowac z szefem od
    bananow ??? nie wierze !!!

    przeciez miales telefon

    sadze , ze oferta byla robiona pod jedna firme co ma projekt
    w nazwie i pani basia szefuje (no ale czesto sie myle)

    > szczególnie zwracam się tu do kolegi konieczko
    od razu wiedzialem , ze o konieczke wam chodzi
    jest naprawde dobry w tym wifi i zna mandarynski

    > swój cenny czas spędzacie przed komputerem zamiast zarabiać
    > na swojej fachowości pieniądze?

    bo swoj cenny czas juz zamienilismy na duuuze pieniadze , a teraz
    na urlopie trolujemy dla przyjemnosci

    ps
    moze włączybyś sie w watek kol. Tajfuna

    dotyczy taczki , laserow za kilkadziesiat tys. $$ , ajnsztajna
    i mozna zalapac sie na NOBLA , a to troche wiecej $$$ ???

  • 37. Data: 2010-08-26 20:50:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
> [...]
    > ozimej - adaptacja do technologii gis i teledetekcji."
    >
    > I wydal na to 100 000 zł z plusem, to chyba wie co to jest

    Przede wszystkim wie na której półce stoją konfitury. Nie sądzę żeby
    mnie do tej półki chciał dopuścić...

    --
    Darek

  • 38. Data: 2010-08-26 20:50:52
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Jerzy Pastusiak pisze:

> [...]
    > ozimej - adaptacja do technologii gis i teledetekcji."
    >
    > I wydal na to 100 000 zł z plusem, to chyba wie co to jest

    Moja rodzona siostra w ubiegłym miesiącu została przysłana przez swoją
    uczelnię do Warszawy, gdzie uczestniczyła w kursach i badaniach mających
    poszerzyć jej wiedzę jako naukowca o nowy dział. Czytaj "uczelnia
    musiała wydać pieniądze na badania".
    Zajęcia skończyły się w piątek, więc chciała wrócić do domu tego samego
    dnia. Niestety! Żeby koszt szkolenia był dostatecznie duży musiała
    siedzieć w hotelu (drogim) kolejne 2 dni. Zagrożono jej, że jeśli nie
    będzie miała biletu powrotnego z niedzieli, to uczelnia nie zwróci jej
    kosztów przejazdu.
    To taki bardzo drobny przykład "dysponowania państwowymi funduszami"
    jakimi mogę sypać przez cały wieczór, do znudzenia. Ale znamienny.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 39. Data: 2010-08-26 22:18:20
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Andgro wrote:
    > Bezsensownej pracy jest więcej

    No więc właśnie - nie popieraj bezsensownej pracy, bo skoro ilość
    pieniędzy (dóbr) w przyrodzie jest constans, to ktoś za sensowną pracę
    dostanie mniej.

    Mirek.

  • 40. Data: 2010-08-26 22:38:44
    Od: Fodelin <j...@f...pl>

    On 25 Sie, 23:33, "andrzej.adam" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > nawiązać owocną współpracę gdyż mamy jako firma doświadczenie w
    > podobnych projektach. Dlatego też jeszcze raz proszę o kontakt pod
    > adres a...@g...com
    >
    > Andrzej W.
    >
    > P.S.
    > Drodzy koledzy po fachu wypowiadający się w tym wątku (szczególnie
    > zwracam się tu do kolegi konieczko), czytając z jakim zaangażowaniem i
    > chęcią pokazania swojego profesjonalizmu piszecie tutaj, zastanawiamy
    > się wspólnie z kolegami dlaczego swój cenny czas spędzacie przed
    > komputerem zamiast zarabiać na swojej fachowości pieniądze? ;)

    Witam Pana,

    Dziękuję za zainteresowanie projektem. Oczywiście więcej szczegółów
    przekażę Panu na spotkaniu.
    Poczta już działa, widocznie był to problem chwilowy.
    Oferta jest aktualna do 31 września wszystkich zainteresowanych proszę
    o kontakt do tego terminu.

    Chcę powiedzieć jeszcze parę słów do Panów prowadzących tu dyskusję.
    Dziękuję za część rzeczowych uwag, które będą zapewne przydatne
    podczas realizacji projektu oraz wyboru rozwiązań.
    Faktycznie być może rozwiązania przez nas zaproponowane nie są
    właściwym sposobem na osiągnięcie tego co zamierzaliśmy.
    Ubolewam jednak nad Tym, że żaden spośród najbardziej aktywnych Panów
    nie zdecydował się na spotkanie oraz zaproponowanie lepszego
    rozwiązania.
    W przyszłości radzę Panom do poważnych tematów podchodzić z należytą
    powagą bo wśród tak wykształconych ludzi oraz na tak poważnej grupie
    dyskusyjnej takie podejście powinno być standardem.

    Pozdrawiam,
    Jan.