  • 61. Data: 2010-08-30 17:41:45
    Temat: Re: Zlecenie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Aug 2010 09:35:14 +0200, William Bonawentura wrote:

    >Nie przeczę, że trochę drożej jest (4,80 vs 4,60 w Polsce). Ale nie są to
    >relacje "dwa razy drożej" jak się niektórym wydaje.

    To sprawdz ceny samochodow w Danii :-)

    >Za parking nigdzie nie płaciłem i miejsc do parkowanie nie brakuje.

    We centrum Frankfurtu ? To Frankfurt am Mein czy an Oder ?

    >Wynajem. 3/4 mieszkań w mieście jest na wynajem i zarzadzana przez jedną
    >grupę kapitałową. Na własność się tam raczej nie kupuje bo i po co.

    Na przyklad po to zeby na starosc nie zostac bez mieszkania.
    Chyba ze to jakis Frankfurt w Szwecji, wtedy uwierze - za duzy podatek
    spadkowy :-)

    >Nikt nie boi się też wynajmować "bo lokator nie zapłaci i się go nie
    >wyeksmituje".

    W Niemczech ? Przeciez to kraj socjalny, na pewno nie ma eksmisji na
    bruk :-)

    J.

  • 62. Data: 2010-08-30 18:16:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    William Bonawentura wrote:

> [...]
    > wyeksmituje".

    > Bardzo porządna. Całą noc można bez problemu chodzić spacerem do centrum.

    Mówisz o jakim Frankfurcie?
    No to Berlin:
    Za mieszkanie płacę 950EUR za 90m2, prąd i gaz dodatkowe 70. Paliwo kosztuje
    (stan na dzisiaj) 1.45EUR na taniej stacji benzynowej, ropa 1.22. Bilet na
    komunikację miejską 2.10EUR, miesięczny 72EUR.
    Parking w samym centrum kosztuje na ulicy 2EUR na godzinę, miejscami 4. W
    parkingach więcej. W szerzej pojętym centrum prawie wszystkie miejsca na
    ulicach są płatne, cena od 50 centów za godzinę, gdzieniegdzie 10 minut za
    darmo. Żarcie, porównując z Opolem, w którym akurat na łikend byłem, jakieś
    0-50% droższe. Parę rzeczy tańszych (np. wino).

    Aha, Berlin jest najtańszą metropolią w Niemczech. Monachium jest dużo
    droższe na przykład.

    Waldek

  • 63. Data: 2010-08-31 05:31:09
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > To sprawdz ceny samochodow w Danii :-)

    > We centrum Frankfurtu ? To Frankfurt am Mein czy an Oder ?

    Nad Menem