    Date: Thu, 26 Aug 2010 22:39:41 +0200
    From: Andgro <b...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zlecenie

    Mirek pisze:

    > Skoro u nas (w Polsce) pracujemy tak samo, płacimy tak samo a zarabiamy
    > i mamy mniej niż np. w Niemczech to widocznie albo tej bezsensownej
    > pracy jest więcej ajbo ktoś nam coś gdzieś podbiera.

    Nie pracujemy tak samo, ponieważ statystycznie pracujemy znacznie mniej
    efektywnie. Nie płacimy tyle samo, ponieważ życie na zachodzie jest
    nieporównanie droższe niż w Polsce. Bezsensownej pracy jest więcej, jak
    wspomniałem, ciągle i stale rośnie armia urzędników. Jest ogromna rzesza
    ludzi, która nie robi nic, tylko dostaje. Wprawdzie tez niewiele, ale
    liczba biorców przechodzi w wielkie kwoty. Mamy najmłodszych emerytów w
    Europie, potężną armię fałszywych rencistów. Naukowców zajmujących się
    wyłącznie bezsensownymi tematami bez początku i szansy na kontynuację w
    przemyśle. Kilka milionów rolników który mają zbyt małe gospodarstwa
    żeby z nich sie utrzymać. Wielką liczbę nierentownych przedsiębiorstw. W
    Polsce niskie są podatki od nieruchomości, przez co mamy strasznie
    zacofaną i wolno rozwijającą sie infrastrukturę. I tak dalej, i tak
    dalej. Reformy utknęły lata temu ze strachu przed górnikami,
    stoczniowcami i innymi szturmującymi Sejm zamiast wywieźć na taczce
    Gierka i Jaruzela.
    Osiągnęliśmy w pewnym czasie gospodarcze dno. Dopiero rok temu
    spłaciliśmy dług "gierkowski". Tego nie da sie odpracować w ciągu 15
    lat. Tym bardziej, jeśli ciągle wlecze sie za sobą część tego samego co
    wtedy balastu.

    P.S.
    U nas powoli ale systematycznie w górę - w Niemczech, Francji, Wlk
    Brytanii itp również powoli i również systematycznie, ale w dół. Kiedyś
    sie wyrówna.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki