  • 41. Data: 2014-11-22 19:56:12
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dlatego tez na pytanie "kiedy w Polsce bedzie lepiej", prawidlowa
    > odpowiedz brzmi: "juz bylo". jak sie wykonawcy nie chce wstac z
    > tapczana zeby zrobic kosztorys, to niech idzie an smieciowke

    Na śmieciówkę powiadasz...
    To dość niskie... ale - ile kosztuje twój samochód ?
    Mój kosztuje kwotę 6 cyfrową. Mam 2 samochody , za chwilę kupuję 3.
    Rozumiesz, trzeba walczyć z podatkami :D

    Jeżeli sądzisz, że nie mam doświadczenia w biznesie (np. powiedzmy small
    biznesie), to niech ci będzie. Nie muszę się wykłócać :)

  • 42. Data: 2014-11-22 19:58:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-22 19:44, A.L. wrote:
    [...]
    > Nawet gdyby zleceniiodawca zaplacil 5 milionow, to zadana UCZCIWA
    > firma nie pojelaby sie zrobienia systemu w 3 miesiace, bo to jest po
    > prostu niemozliwe. Z tego ze nikt sie nei zglosil, wnioskowac mozna ze
    > wiekszosc firm informatycznych w Polsce to firmy uczciwe.
    Dokładnie! Zdecydowanie nie jestem specjalistą w zarządzaniu projektami
    informatycznymi, ale te 3 miesiące od razu mi się rzuciły w oczy. IMO
    tylko kompletny tandeciarz mógłby się porwać na zrobienie takiego
    systemu w 3 miesiące. Z drugiej strony, "leśne dziadki" też są winne
    skoro wydawało im się, że takie coś można zrobić "od ręki".

  • 43. Data: 2014-11-22 22:12:14
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-22 19:58, JDX pisze:
> [...]
    > systemu w 3 miesiące. Z drugiej strony, "leśne dziadki" też są winne
    > skoro wydawało im się, że takie coś można zrobić "od ręki".

    Jak juz o tym dyskutujemy to ja się pytam po co im był nowy program?
    wyborów już było bez liku i były programy, z wyborów na wybory
    ulepszane, po co sie pchali w nowy program? idiotyzm zupełny.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 44. Data: 2014-11-22 22:22:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Nov 2014 19:58:25 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >systemu w 3 miesiące. Z drugiej strony, "leśne dziadki" też są winne
    >skoro wydawało im się, że takie coś można zrobić "od ręki".

    3 miesiace to akurat wystarczy na sformulowania zalozen i wstepna
    dokumentacje typu "wymagania". Nawet nie dokumentacje projektowa.

    Ale to neistety skutek totalnej ignorancji zarowno spoleczenstwa
    polskiego jak i Rzadu w dziedzinie techniki, inzynieri ii nauki.
    Tragedia Polski jest to ze od lat Polska rzadza filozofowie,
    historycy, politolodzy i literaci. Minister Cyfryzacji byl, o ile mnie
    pamiec nie myli, historykiem. Gdy zapytac ktoregos z rzadzacych skad
    sie bierze prad, bez wahania odpowie: "z gniazdka w scianie"

    Polska miedzywojenna miala wiecej szczescia. W Rzadzie byli
    inzynierowie, i to w czasach gdy "inzynier" i Profesor" znaczylo dosyc
    sporo.

    A.L.

  • 45. Data: 2014-11-22 22:24:17
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 22 Nov 2014 22:12:14 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    >Jak juz o tym dyskutujemy to ja się pytam po co im był nowy program?
    >wyborów już było bez liku i były programy, z wyborów na wybory
    >ulepszane, po co sie pchali w nowy program? idiotyzm zupełny.

    Sherlock Holmes mawial byl: "Zastanow sie, Watsonie, kto mogl z tego
    odniesc korzysc?"...

    A.L.

  • 46. Data: 2014-11-23 01:32:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Nov 2014 21:15:49 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Robisz w biznesie? Bo jakos mi sie nei widzi. Pytanie "mniej wiecej
    > jaki budzet macie" jest podstawa do natychmiastowego odwrocenia sie
    na
    > piece i do wyjscia. Albowiem to kojarzy sie z postawieniem sprawy w
    > rodzaju "cena zalezy od glebokosci waszej keiszeni"

    No to Cię zaskoczę ale to jest podstawowe i pierwsze pytanie w Polsce
    jak się robi biznesy z korporacją. I są do tego przyzwyczajeni i
    nawet odpowiadają jaki mają budżet.
    Bez odp. na to pytanie nie ma w ogóle o czym gadać.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2014-11-23 02:46:15
    Temat: Re: Zlec? drobny projekt
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 23 Nov 2014 01:32:59 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >nawet odpowiadają jaki mają budżet.
    >Bez odp. na to pytanie nie ma w ogóle o czym gadać.

    No to jest idiotyczny zwyczaj. Nioc nie poradze.

    A.L.

  • 48. Data: 2014-11-23 05:16:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No to jest idiotyczny zwyczaj. Nioc nie poradze.

    Nie wiedzieć czegoś to nie jest głupota.
    Ale niechęć do przyjmowania wiedzy - już tak. Zwłaszcza udostępnionej za
    darmo. Z mojego punktu widzenia nawet lepiej, jeśli pozostaniesz na
    swoim etapie rozumienia "biznesu".

  • 49. Data: 2014-11-23 10:12:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Nov 2014 19:46:15 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > No to jest idiotyczny zwyczaj. Nioc nie poradze.

    Ale po co zwracać sobie głowę, skoro zleceniodawca ma budżet na
    realizację projektu 10k a zleceniobiorca nie realizuje projektów
    mniejszych niż 50k?

    Im wcześniej wyjdzie, że stronom nie po drodze, tym lepiej, dla obu.

    --
    Marek

  • 50. Data: 2014-11-23 14:00:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 12:44:20 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]
    > prostu niemozliwe. Z tego ze nikt sie nei zglosil, wnioskowac mozna ze
    > wiekszosc firm informatycznych w Polsce to firmy uczciwe.

    Mniej wiecej sie z Toba zgadzam, tylko zdaje sie trwalo to troche
    dluzej, procedure przetargowa przeciagano (to moga robic
    zainteresowani), i na koniec zostaly 3 miesiace.
    Poniewaz zamowiono tylko jakies moduly, zakladam ze do istniejacych
    programow ... pol miliona to tak z 10 dobrze oplacanych (w Polsce)
    informatykow, przez 3 miesiace intensywnej pracy cos mozna zrobic,
    szczegolnie jesli maja doswiadczenie w temacie.

    Z pierwsza wersja widac firma wyrobila sie w terminie, tylko ze to
    byla wczesna alfa :-)
    Ale zaloze sie ze projekty za wieksze pieniadze podobnie na kolanie
    pisane, moze z wyjatkiem NASA.

    J.