  • 51. Data: 2014-11-23 14:19:57
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 19:58:25 +0100, JDX napisał(a):
    > On 2014-11-22 19:44, A.L. wrote:
    > [...]
    > Dokładnie! Zdecydowanie nie jestem specjalistą w zarządzaniu projektami
    > informatycznymi, ale te 3 miesiące od razu mi się rzuciły w oczy. IMO
    > tylko kompletny tandeciarz mógłby się porwać na zrobienie takiego
    > systemu w 3 miesiące. Z drugiej strony, "leśne dziadki" też są winne
    > skoro wydawało im się, że takie coś można zrobić "od ręki".

    Lesne dziadki nie okreslaly pieniedzy, tylko wybraly najtansza oferte
    w przetargu.
    Owszem, gdzies tam mialy pewnie budzet, cale wybory cos 420 mln
    kosztowaly, gdzies pewnie jest pozycja "nowy program", ale ile tam
    wpisane, to sie nie pochwalily.

    Ba, nawet jakby zglosila sie bardziej wiarygodna firma z bardziej
    wiarygodna cena, to by musieli wybrac najtansza ... a nie, chyba sa w
    ocenie inne kryteria.

    Poza tym maja tam jakiegos dyr d/s Informatyki, zapewne ze sluszna
    pensja.

    http://pkw.gov.pl/zamowienia-publiczne/
    to chyba to
    http://pkw.gov.pl/zamowienia-publiczne/zaprojektowan
    ie-i-wykonanie-modulow-do-wyborow-samorzadowych-2014
    r-wraz-z-administrowaniem-i-utrzymaniem.html

    bo raczej nie to - to chyba dopiero bedzie.
    http://pkw.gov.pl/zamowienia-publiczne/rozbudowa-i-w
    ykonanie-modulow-do-wyborow-samorzadowych-w-toku-kad
    encji-i-referendow-lokalnych-wraz-administrowaniem-i
    -utrzymaniem.html

    J.

  • 52. Data: 2014-11-23 14:22:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 15:24:17 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]

    Tez mnie ciekawi.

    > Sherlock Holmes mawial byl: "Zastanow sie, Watsonie, kto mogl z tego
    > odniesc korzysc?"...

    430 tys zl minus VAT to nie korzysc :-)

    J.

  • 53. Data: 2014-11-23 14:33:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 15:22:29 -0600, A.L. napisał(a):
    > 3 miesiace to akurat wystarczy na sformulowania zalozen i wstepna
    > dokumentacje typu "wymagania". Nawet nie dokumentacje projektowa.

    Zalozenia i czesc dokumentacji powinien miec zamawiajacy przed
    ogloszeniem przetargu. Bo inaczej to jak ma ocenic oferty, i jak maja
    byc przygotowane oferty, jesli nie wiadomo co trzeba zrobic ?

    > Ale to neistety skutek totalnej ignorancji zarowno spoleczenstwa
    > polskiego jak i Rzadu w dziedzinie techniki, inzynieri ii nauki.

    Bez przesady, to nie jest pierwszy program/system kupiony przez rozne
    instytucje, a nawet przez sama PKW,

    > Tragedia Polski jest to ze od lat Polska rzadza filozofowie,
    > historycy, politolodzy i literaci. Minister Cyfryzacji byl, o ile mnie
    > pamiec nie myli, historykiem. Gdy zapytac ktoregos z rzadzacych skad
    > sie bierze prad, bez wahania odpowie: "z gniazdka w scianie"

    A USA to rzadza Informatycy ? :-)

    P.S.
    -kim byl z zawodu Bóg ?
    -Informatykiem
    -?
    -skad sie wzial Wszechswiat ?
    -z Chaosu.
    -kto stworzyl chaos ?

    > Polska miedzywojenna miala wiecej szczescia. W Rzadzie byli
    > inzynierowie, i to w czasach gdy "inzynier" i Profesor" znaczylo dosyc
    > sporo.

    Teraz tez by sie chyba troche znalazlo. A wiesz - profesor czy doktor,
    ale historii..

    J.

  • 54. Data: 2014-11-23 14:35:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    groups.com...

    > No to jest idiota. Bo wykonawca, po chwili zastanowienia odkrywa ze a)
    > to bedzie kosztowac 1000 zlotych, b) jak nie jest glupi to mowi "w
    > ramach upzrejmosci i dbania o przyszly biznes zrobimy to tylko za 9
    > tysiecy"

    Nie obrażaj inwestorów, którzy chcą wydać pieniądze. Zwykle oni umieja
    liczyć i są na tyle przebiegli, że wiedzą, że zamawiany system kosztuje
    15000. Szukają kamikadze, który zaryzykuje zrobienie systemu poniżej
    obiektywnych kosztów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2014-11-23 16:33:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, November 23, 2014, 2:19:57 PM, you wrote:

    > Lesne dziadki nie okreslaly pieniedzy, tylko wybraly najtansza oferte
    > w przetargu.

    Najtańszą, najdroższą, najlepszą, najgorszą - JEDYNĄ.

    > Owszem, gdzies tam mialy pewnie budzet, cale wybory cos 420 mln
    > kosztowaly, gdzies pewnie jest pozycja "nowy program", ale ile tam
    > wpisane, to sie nie pochwalily.

    I wydali 0.12% budżetu wyborów na program. Jakość adekwatna do ceny.
    Wszystko można zrobić szybko, dobrze lub tanio. Dwa z trzech, nigdy
    wszystko na raz.

    > Ba, nawet jakby zglosila sie bardziej wiarygodna firma z bardziej
    > wiarygodna cena, to by musieli wybrac najtansza ... a nie, chyba sa w
    > ocenie inne kryteria.

    49% to cena.

    > Poza tym maja tam jakiegos dyr d/s Informatyki, zapewne ze sluszna
    > pensja.

    Tylko za co? W PKW jest zatrudnione 380 osób - co oni, do kwy nędzy!,
    tam robią? Oprócz tego jest KBW, łączny z PKW roczny budżet coś pod 50
    milionów podchodzi. Mając taką kasę są w stanie sami tworzyć dowolne
    programy. Ale wtedy trzeba przyjąć pełną odpowiedzialność.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2014-11-23 17:18:21
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 23 Nov 2014 14:33:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zalozenia i czesc dokumentacji powinien miec zamawiajacy przed
    >ogloszeniem przetargu. Bo inaczej to jak ma ocenic oferty, i jak maja
    >byc przygotowane oferty, jesli nie wiadomo co trzeba zrobic ?

    Owszem, ale to nie sa "requirements" w sensua takim jak w informatyce
    sie rozumie. Proces dojscia do tego "co tzreba zrobic" jest
    interaktywny i iteracyjny, Kopowanie softu do deko co innego niz
    kupowanei nocnika

    >Bez przesady, to nie jest pierwszy program/system kupiony przez rozne
    >instytucje, a nawet przez sama PKW,

    >A USA to rzadza Informatycy ? :-)

    Nie. I dlatego (cytuje moj wlasny post skadinac)

    Slajd z mojego wykladu ( a I to tylko jeden z serii)

    1.Federal Aviation Administration spent $2.6 billion upgrading
    the air traffic control system (Advanced Automation System)
    before declaring it a failure and cancelling the project in 1994
    2. The IRS cancelled a modernization effort in 1997 after
    spending $4 billion
    3. The Air Force cancelled a Enterprise Resource Planning project
    for which they had spent $1 billion when it concluded that
    finishing the project would cost more than would be saved
    with the final product
    3. At the University of Wisconsin lack of planning resulted in a 5
    year effort to implement a new payroll and benefits system to
    be cancelled (after spending $28 million)

    Ostatni slynny "flop" to system do Obamacare. Wierna "kalka" systemu
    do glosowania: Brak zalozen, za malo czasu i firma "krzak". Polecialo
    pare wysokich odob z Rzadu.

    Generalnie, zamowienia publiczne w informatyce nigdzie nie ida
    dobrze...

    A.L.

  • 57. Data: 2014-11-23 17:23:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 23 Nov 2014 14:00:30 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dluzej, procedure przetargowa przeciagano (to moga robic
    >zainteresowani), i na koniec zostaly 3 miesiace.
    >Poniewaz zamowiono tylko jakies moduly, zakladam ze do istniejacych
    >programow ... pol miliona to tak z 10 dobrze oplacanych (w Polsce)
    >informatykow, przez 3 miesiace intensywnej pracy cos mozna zrobic,
    >szczegolnie jesli maja doswiadczenie w temacie.
    >
    >Z pierwsza wersja widac firma wyrobila sie w terminie, tylko ze to
    >byla wczesna alfa :-)
    >Ale zaloze sie ze projekty za wieksze pieniadze podobnie na kolanie

    Patrz moj inny slajd na temat projektow. NASA tez ma swoje pzrewiny:
    utrata probnika na Marsa z powocy zlego pzreliczania cali na
    centymetry, utrata innego bo ktos nie umial rozwiazywac rownan
    rozniczkowych na komputerze itede

    Jak zas idze i o system do glosowania - z tego 400 tysiecy nalezalo
    odliczyc 130 tysi cy na "koszta osobowe" czlonkow komisji, szkolene
    dla 300 osob, oraz bankiet na zakonczenie. tak wiec na sam soft
    zostalo niewiele.

    Tak na marginesie, popatzrelem na kod tego "kalkulatora". Gdyby
    student mi cos takiego przyniosl, dostalby kopa w bottom. Szczegolnie
    ubawily mnie "empt yexception handlers". cztl izasada dzialania
    programu" jak nedzie blad, ignorujemy go nie informujac uzytkownika i
    lecimy dalej"

    A.L.

  • 58. Data: 2014-11-23 17:34:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > liczyć i są na tyle przebiegli, że wiedzą, że zamawiany system kosztuje
    > 15000. Szukają kamikadze, który zaryzykuje zrobienie systemu poniżej

    Może w budżetówce, gdzie wszystkim wszystko wisi.
    Bo w normalnym biznesie jest dokładnie odwrotnie - cena nigdy nie jest
    głównym kryterium. Ech, nie dziwota, że jest jak jest, skoro taka jest
    przeciętna świadomość...

  • 59. Data: 2014-11-23 21:21:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    > Bo w normalnym biznesie jest dokładnie odwrotnie - cena nigdy nie jest
    > głównym kryterium. Ech, nie dziwota, że jest jak jest, skoro taka jest

    Budżetówka, to jest osobny byt materialny i intelektualny :-)
    Miewałem z nimi do czynienia od strony ofert telekomunikacyjnych.
    Konkretnie najbardziej upierdliwe były szkoły, ponieważ często wymagały
    "zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych" składania ofert przez
    operatorów, przetargów i umów wyłącznie na 12 miesięcy. Umowa musiała
    być od 1 stycznia do 31 grudnia.
    Nie wiem jak kupowali kredę :-)
    Nie ważne, że PZP dotyczy bodaj kwot powyżej 6000 Euro. Parę telefonów i
    zwykły internet należało przeprowadzić zgodnie z PZP. Koniec, kropka -
    tak powiedziała Pani Księgowa. Nie każda szkoła była taka durna ale nie
    pomagało nawet podawanie przykładów sąsiednich placówek, żeby sprawdzili
    jak inni radzą sobie z tym problemem - "u nas tak nie będzie" :-) Ofertę
    dostawali dokładnie taką, jak inni, dostępną dla każdego na stronie
    internetowej.
    Kiedyś niechcący dosięgła ich zemsta w postaci darmowej drukarki, czy
    innego gadżetu. Kurier przywiózł tę powiedzmy drukarkę. Księgowa nie
    może jej przyjąć na stan, bo niby skąd ona się wzięła - nie ma na
    rachunku, nie ma w zamówieniu. Nie pomogła prośba o wpięcie do
    segregatora regulaminu, z którego wynikała darmowa dostawa gadżetu. Nie
    pamiętam jak się to zakończyło ale chyba jakoś ją odebraliśmy.
    Ponieważ w życiu nie ma nic za darmo, to dla formalności pojawiła się
    odpłatność za gadżety w postaci 1 złotego plus VAT. Budżetówka była
    zachwycona.

  • 60. Data: 2014-11-23 22:12:40
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Maciek pisze:

    > Budżetówka, to jest osobny byt materialny i intelektualny :-)

    I ekonomiczny. Normalne pieniądze są okrągłe i się toczą. Budżetowe są
    najprawdopodobniej kwadratowe... Znów w grudniu będziemy kamery wieszać
    i światłowody ciągnąć - bo się budżetówka zbierała jak sójka za morze -
    a do końca roku forsę muszą wydać (kwadratowy pieniądz, nie przeturla
    się go w rok przyszły...)

    --
    Darek