  • 1. Data: 2011-02-26 11:07:44
    Temat: Zimny silnik, pierwszy bieg
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witajcie,

    Napiszcie mi proszę, czemu tak się dzieje, że po mroźnej nocy
    rozumiem, że biegi chodzą ciężej, ale dlaczego często mam tak, że
    zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie
    chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej
    szarpnąć.

    Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok.

    Toyota verso 2.0D.

    Michał

  • 2. Data: 2011-02-26 19:38:25
    Temat: Re: Zimny silnik, pierwszy bieg
    Od: "Jendrek" <J...@g...com>

    Ja takich problemow nie mam A6 , 1,9 tdi(pietnastoletnie). Pazdrawlaju .
    Andrzej

  • 3. Data: 2011-02-26 20:55:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Lut, 11:07, mic49 <m...@i...pl> wrote:
    > zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie
    > chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej
    > szarpnąć.
    >
    > Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok.

    Właśnie kolega wyjechał z warsztatu z nową pompką sprzęgła. Co prawda
    to foka 1,8 tdci ale być może jest podobnie, też jedynka ciężko
    wskakiwała i sprzęgło brało coraz niżej, trochę lepiej było po
    rozgrzaniu silnika. Posypała się pompka przy pedale sprzęgła, a na
    polepszenie sytuacji przy ciepłym silniku wysnuliśmy z brudnego
    palucha teorię, że pewnie płyn hamulcowy na ciepło zwiększył
    objętość ;)

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2011-02-26 21:05:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    koledzy ci nie pomogli to cie oswiece:

    w mroz gestnieje ci olej w skrzyni biegow. ten mazut (zartobliwie) jest na
    tyle gesty ze ciezko chodzi skrzynia, a sam rozruch silnika z zapieta
    skrzynia jest ciezszy.

    zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile wiem
    maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w skrzyni
    biegow!

    sirapacz

  • 5. Data: 2011-02-26 23:29:27
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile
    > wiem maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w
    > skrzyni biegow!

    Przeczytaj jesszcze raz co napisal.

    sz.

  • 6. Data: 2011-02-27 00:16:34
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-26, mic49 <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie
    > chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej

    Problem masz z wyrzuceniem biegu? To zalatuje kończącym się (bądź źle
    wyregulowanym) sprzęgłem i starym olejem w skrzyni.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2011-02-27 01:00:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Przeczytaj jesszcze raz co napisal.

    przeczytalem, podtrzymuje

  • 8. Data: 2011-02-27 08:34:54
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Rozumiem,

    A czy olej w skrzyni sprawia, że generalnie skrzynia chodzi... może
    nie ciężko... hmm jak to określić - dość sztywno, jakby było spasowane
    bez żadnego luzu. Może to zaleta??? Ale porównując na przykład z
    Golfgem czy RAV4, to zdecydowanie ciężej - tu już bez znaczenia czy
    silnik zimny czy rozgrzany.

    Michał

  • 9. Data: 2011-02-27 13:13:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim
    oleju byly podobne objawy i skrzynia chodzila ciezko

  • 10. Data: 2011-02-27 16:25:19
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 27 Lut, 13:13, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
    > u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim
    > oleju byly podobne objawy i skrzynia chodzila ciezko

    Olej jest taki, jaki został zalany w fabryce.

    Michał