  • 1. Data: 2011-02-25 21:27:29
    Temat: Opony z kolcami - juz mozna?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Dzisiaj w TVN Turbo przy okazji rajdu LOTOS Baltic powiedzieli:
    "dzieki ostatniej nowelizacji PoRD zawodnicy mogli pojechac na oponach
    kolcowanych".
    Nie sledze wszystkiego na biezaco, wiem, ze taki byl projekt
    nowelizacji, ale to juz weszlo???
    --
    venioo
    GG:198909

  • 2. Data: 2011-02-25 22:00:27
    Temat: Re: Opony z kolcami - juz mozna?
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > nowelizacji, ale to juz weszlo???

    Ja też nie na bieżąco ale w PORD że jak masz 100% lodu to kolce są OK...
    BTW sie mogli w łańcuchach ścigać

  • 3. Data: 2011-02-25 22:05:14
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-25 22:00, Bassteq pisze:

    > Ja też nie na bieżąco ale w PORD że jak masz 100% lodu to kolce są OK...
    > BTW sie mogli w łańcuchach ścigać

    Od domu do głównej szosy przez jakieś600m juz od 4 mies mam 101% lodu :P
    A przy szosie co - mam se opony zmienić???

    --
    venioo
    GG:198909

  • 4. Data: 2011-02-25 22:15:49
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-02-25 21:27, venioo pisze:
> [...]
    > kolcowanych".
    > Nie sledze wszystkiego na biezaco, wiem, ze taki byl projekt

    "Z dniem 22 lipca 2010 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz.
    908, dalej jako p.r.d.). Zmianie ulegają przepisy zabraniające
    kierującemu używania opon z umieszczonymi w nich na trwałe elementami
    przeciwślizgowymi (art. 60 ust. 2 pkt 5 p.r.d.). Nowelizacja wyłącza
    spod ustawowego zakazu pojazdy biorące udział w rajdach i wyścigach
    zimowych za zgodą zarządcy drogi, a więc m.in. zarządu województwa,
    zarządu powiatu bądź wójta (burmistrza, prezydenta miasta), w zależności
    od kategorii drogi, na której odbywa impreza. Obowiązek uzyskania zgody
    spoczywa na organizatorze wydarzenia, co reguluje dodany art. 65a ust. 3
    pkt 7a p.r.d.
    Co ważne, po nowelizacji zakaz nie będzie obejmował także rowerzystów.
    Ponadto wielbiciele dwóch kółek nie będą musieli uzyskać zgody zarządcy
    drogi.
    Nowelizacja opublikowana została w Dz. U. Nr 122, poz. 827."

  • 5. Data: 2011-02-25 23:02:20
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a)
    >[...]
    > Nowelizacja opublikowana została w Dz. U. Nr 122, poz. 827."

    Od tego czasu ukazało się jeszcze *7* nowelizacji PoRD.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2011-02-26 06:54:19
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > Od domu do głównej szosy przez jakieś600m juz od 4 mies mam 101% lodu :P
    > A przy szosie co - mam se opony zmienić???

    Ja bym sprawę posypał piaskiem nawet pofatygowałbym się sam jakby to
    było moje 600 m drogi do domu. Autko z przyczepką piachu, łopata i
    trochę ruchu na zdrowie. Owszem możesz sobie zmieniać opony na ten OES
    na kolce . Raz , że jak opon nie zmienisz to mandat a dwa to że je
    popsujesz na asfalcie i nowe trza będzie kupić.

    Fantazję trzeba mieć.... i pieniądze. Zrób sobie zatoczkę serwisową po
    600m od domu zjazd na zmianę opon w 11 sekund i jazda dalej.

    Pozdrawiam
    Bassteq

  • 7. Data: 2011-02-26 09:24:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolcowanych".
    > Nie sledze wszystkiego na biezaco, wiem, ze taki byl projekt nowelizacji,

    tylko dla uczestników rajdów/wyścigów po uzyskaniu zgody organizatora.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-02-26 11:13:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-25 21:27, venioo wrote:
    > Dzisiaj w TVN Turbo przy okazji rajdu LOTOS Baltic powiedzieli:
    > "dzieki ostatniej nowelizacji PoRD zawodnicy mogli pojechac na oponach
    > kolcowanych".

    Swoją drogą *wydaje* mi się że widziałem kolce zakładane na zwykłe opony
    (gruba gumowa taśma o długości obwodu koła z wystającymi na około 1cm
    "grudkami"). Niestety z daleka, dawno i nie wiem jak się to mocuje. Czy
    takie coś w ogole istnieje i czy jest lepsze od łańcuchów?

  • 9. Data: 2011-02-26 14:14:06
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-26 06:54, Bassteq pisze:

> [...]
    >
    > Fantazję trzeba mieć.... i pieniądze. Zrób sobie zatoczkę serwisową po
    > 600m od domu zjazd na zmianę opon w 11 sekund i jazda dalej.

    Gdyby nie to, ze to droga przez pola i rano jest zawiane sniegiem, to
    moze i bym posypywal :P Zreszta czego to my juz z sasiadami nie
    robilismy :P Najwiekszy ubaw byl jak sniegu ponad metr spadl przez Boze
    Narodzenie i nawet ciagnik z plugiem z rozpedu nie mogl przejechac :D:D:D

    --
    venioo
    GG:198909

  • 10. Data: 2011-02-26 14:23:07
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-25 23:02, Tomek Kańka pisze:
    > neoniusz<n...@j...org> napisał(a)
    >
    > Od tego czasu ukazało się jeszcze *7* nowelizacji PoRD.

    W tym jedna z ostatnich (nie wiem czy ostatnia) weszla od 1 stycznia
    tego roku. Stad moje pytanie do osob bedacych troche bardziej na biezaco
    z obowiazujacymi przepisami.

    --
    venioo
    GG:198909