  • 1. Data: 2011-02-25 22:06:41
    Temat: Był sport w FSO
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witam,

    polecam ciekawy artykuł wspomnieniowy.
    Wspomina Jacek Bartoś - ostatni szef OBR FSO.

    http://www.warszawa.pl/Wiadomosci/3,6858,0,1,0,0-Był
    _sport_w_FSO_.html

    To tak na marginesie upadku FSO w ogóle. :(

    Szuwaks

  • 2. Data: 2011-02-26 00:22:28
    Temat: Re: Był sport w FSO
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-25 22:06, Szuwaks pisze:

    > To tak na marginesie upadku FSO w ogóle. :(

    W sumie nic konkretnego sami nie osiągnęli, a teraz będą pewnie tłukli
    indyjskie wynalazki - i tak dobrze.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 3. Data: 2011-02-26 08:17:01
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > W sumie nic konkretnego sami nie osiągnęli, a teraz będą pewnie tłukli
    > indyjskie wynalazki - i tak dobrze.

    O ile będą. W ostatnich latach przegraliśmy ze wszystkimi sąsiadami jeżeli
    chodzi o lokalizację nowych inwestycji motoryzacyjnych :|

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2011-02-26 09:31:26
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp> napisał w wiadomości

    > O ile będą. W ostatnich latach przegraliśmy ze wszystkimi sąsiadami jeżeli
    > chodzi o lokalizację nowych inwestycji motoryzacyjnych :|

    Bo ja wiem? Jeśli popatrzysz ile powstało i działa zakładów produkujących
    dla przemysłu motoryzacyjnego, to jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji. W
    Polsce od lat działa multum poddostawców fabryk samochodów. W moim mieście
    40 -tysięczynym mieście są to Valmet Automotive (dawny Karmann), Pol-Orsa
    (materiały tapicerskie), Or-Sat (elementy poliuretanowe i plastykowe) czy
    Sekurit Saint Gobain (szyby). Za PRL w mieście tylko huta szkła (mniejsza
    niż dziś) podukowała dla przemysłu samochodowego. Dziś to spora część
    lokalnego przemysłu. W kraju takich zakładów jest więcej. Może nie powstają
    u nas nowe fabryki samochodów, ale te które istnieją za granicą (i te
    krajowe) korzystają z polskich podzespołów.

  • 5. Data: 2011-02-26 10:00:07
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witam,

    "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> wrote in message

    > W moim mieście 40 -tysięczynym mieście Za PRL w mieście tylko huta szkła
    > (mniejsza niż dziś) podukowała dla przemysłu samochodowego.

    Żary?
    Huta Szkła Okiennego?
    Pamiętam, że potrafili zrobić szybę do każdego samochodu.
    Hartowane. (Klejone robili w Sandomierzu).
    I jeszcze ją przyciemnić :))
    Zdolne zuchy!

    Szuwaks

  • 6. Data: 2011-02-26 12:25:50
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powstają u nas nowe fabryki samochodów, ale te które istnieją za granicą
    > (i te krajowe) korzystają z polskich podzespołów.

    Chodziło mi o fabryki a nie podwykonawców. Super, że mamy i to ale byłoby
    jeszcze supszej jak byśmy mieli wszystko :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2011-02-26 15:36:41
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "andrzej" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Motoryzacja ma największy udział w polskim eksporcie.

    No i? Lepiej mieć duży udział w eksporcie czy być producentem?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2011-02-26 15:55:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011 15:36:41 +0100, kml wrote:

    >No i? Lepiej mieć duży udział w eksporcie czy być producentem?

    To na jedno wychodzi :-)

    Motoryzacja .. samochody czy czesci do samochodow ?

    Choc w sumie - GM zbankrutowal, a Delphi nie, moze lepiej byc
    podwykonawca :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-02-26 16:01:30
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Choc w sumie - GM zbankrutowal, a Delphi nie, moze lepiej byc
    > podwykonawca :-)

    Ja bym wolał mieć w pierwszym rzędzie producentów u siebie i siłą rzeczy
    podwykonawców ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 10. Data: 2011-02-26 16:15:05
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Szuwaks" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Żary?

    Tak:-)

    > Huta Szkła Okiennego?

    Ano HSO Kunice

    > Pamiętam, że potrafili zrobić szybę do każdego samochodu.
    > Hartowane. (Klejone robili w Sandomierzu).
    > I jeszcze ją przyciemnić :))
    > Zdolne zuchy!

    Fakt:-)