-
1. Data: 2011-02-20 19:10:51
Temat: Zimny nie pali..
Od: scob <9...@t...pl>
Jest pacjent:
powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).
Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce rano
zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że trzeba prądu
pożyczyć.
Jak już zapali - to nie na wszystkie cylindry: do osiągnięcia jakichś
60' pracuje na 4, może 5. Jak się podgrzeje - śmiga, jak napisano na
wstępie.
Świece, przewody, cewki zapłonowe - podmienione na sprawne (załóżmy że
sprawne: z mojego, działającego audika).
Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna: jak już
jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny "nie brakuje".
Śmiga i nie przerywa.
Co tu począć, jak go naprawić?
-
2. Data: 2011-02-20 19:32:47
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-02-20 19:10, scob pisze:
> Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna:
> jak już jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny
> "nie brakuje". Śmiga i nie przerywa.
>
> Co tu począć, jak go naprawić?
Zapowietrza ci się układ paliwowy ... znaczy się paliwo się cofa
na 99 %
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
-
3. Data: 2011-02-20 19:33:56
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-02-20 19:32, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
> Zapowietrza ci się układ paliwowy ... znaczy się paliwo się cofa
> na 99 %
Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)
(Przeczyść gaźnik ;P)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
-
4. Data: 2011-02-20 20:00:58
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 20 Feb 2011 19:33:56 +0100, Rafał "SP" Gil wrote:
>W dniu 2011-02-20 19:32, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
>> Zapowietrza ci się układ paliwowy ... znaczy się paliwo się cofa
>> na 99 %
>Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
>odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)
Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.
do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.
J.
-
5. Data: 2011-02-20 20:21:49
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-02-20 20:00, J.F. pisze:
>> Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
>> odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)
> Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.
> do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
> Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.
W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie
dostaje prądu na ten przykład.
Choć wracając do tematu zapowietrzenia, obwąchałbym furę, bo
zapowietrzenie oznacza NIESZCZELNOŚĆ ... mnie gnojówą jechało
cały czas pod maską, jak zapowietrzał się układ. Po likwidacji
nieszczelności zapach gnoju zniknął.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
-
6. Data: 2011-02-20 20:42:49
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-02-20 20:21, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
> W dniu 2011-02-20 20:00, J.F. pisze:
>
>>> Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
>>> odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)
>> Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.
>> do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
>> Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.
>
> W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie dostaje
> prądu na ten przykład.
W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i wlaczaja sie
swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.
--
Karolek
-
7. Data: 2011-02-20 21:07:25
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-02-20 20:42, Karolek pisze:
>> W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie
>> dostaje
>> prądu na ten przykład.
> W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i
> wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.
Hmmm ... coś kręcisz ... mając właśnie ów problem (który
opisywałem na pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero
po przekręceniu kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że
system nie ma prawa się zapowietrzyć.
BTW, eksperymenta ofociłeś ?
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
-
8. Data: 2011-02-20 22:03:02
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-02-20 21:07, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
> W dniu 2011-02-20 20:42, Karolek pisze:
>
>>> W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie
>>> dostaje
>>> prądu na ten przykład.
>> W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i
>> wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.
>
> Hmmm ... coś kręcisz ... mając właśnie ów problem (który opisywałem na
> pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero po przekręceniu
> kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że system nie ma prawa się
> zapowietrzyć.
W TDSie dziala to tak, ze kiedy silnik jest zimny (wlaczaja sie swiece
zarowe) to rowniez uruchamia sie pompa w baku, a kiedy silnik jest
cieply pompa w baku uruchamia sie dopiero w momencie krecenia rozrusznikiem.
>
> BTW, eksperymenta ofociłeś ?
>
Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche wytarty rowek
juz jest, a tak to pompce nic nie dolega, nawet szczotki w niezlym
stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie szczotka, a sprezyna dociskajaca
szczotke zaczela pracowac jako szczotka i wyciela rowek w komutatorze).
Tu masz zdjecia jak to wyglada.
http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/
--
Karolek
-
9. Data: 2011-02-20 22:04:51
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>
W dniu 20-02-2011 19:10, scob pisze:
> Jest pacjent:
> powiedzmy passat '98 , silnik ALG (2,8B 30V).
>
> Ciepły - chodzi równiutko, cicho, ma moc, "zbiera się".
> Po ostygnięciu "do zera" powiedzmy przez noc - za choinkę nie chce rano
> zapalić. Trzeba się nakręcić: minutę, może i trzy, bywa, że trzeba prądu
> pożyczyć.
> Jak już zapali - to nie na wszystkie cylindry: do osiągnięcia jakichś
> 60' pracuje na 4, może 5. Jak się podgrzeje - śmiga, jak napisano na
> wstępie.
> Świece, przewody, cewki zapłonowe - podmienione na sprawne (załóżmy że
> sprawne: z mojego, działającego audika).
> Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna: jak już
> jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny "nie brakuje".
> Śmiga i nie przerywa.
>
> Co tu począć, jak go naprawić?
mialem tak, jak cieklo paliwo przy filtrze paliwa (po jego wymianie).
skoro u ciebie nie cieknie to jest jeszcze opcja zapchanej rurki
odpowietrzajacej wychodzacej z baku (nie wiem jak to sie nazywa
fachowo). sprobuj rano przed proba odpalenia odkrecic wlew paliwa i
dopiero wtedy odpalaj.
-
10. Data: 2011-02-20 22:20:33
Temat: Re: Zimny nie pali..
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2011-02-20 22:03, Karolek pisze:
>> Hmmm ... coś kręcisz ... mając właśnie ów problem (który
>> opisywałem na
>> pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero po
>> przekręceniu
>> kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że system nie ma prawa
>> się
>> zapowietrzyć.
> W TDSie dziala to tak, ze kiedy silnik jest zimny (wlaczaja sie
> swiece zarowe) to rowniez uruchamia sie pompa w baku, a kiedy
> silnik jest cieply pompa w baku uruchamia sie dopiero w momencie
> krecenia rozrusznikiem.
Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, więc w razie
WÓ zwracam honor ;) ... Jakby mnie ta usterka dopadła w zimie to
bym się chyba pociął :)
>> BTW, eksperymenta ofociłeś ?
> Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
> W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche
> wytarty rowek juz jest,
A co go zarżnęło ... bo żeby zatrzeć w/w to "trza mieć talent" ...
> a tak to pompce nic nie dolega, nawet
> szczotki w niezlym stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie
> szczotka, a sprezyna dociskajaca szczotke zaczela pracowac jako
> szczotka i wyciela rowek w komutatorze).
> Tu masz zdjecia jak to wyglada.
> http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/
To ta moja ? :) Miło ;)
BTW: Z tego wniosek, że nie da się autorytatywnie stwierdzić, że
jak pada pompka (co jest domeną TDS'ów) że zrypało się to i to ...
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008