  • 21. Data: 2011-01-06 09:25:27
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befa@w17g2000yq
    h.googlegroups.com...
    Witam,

    >Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
    >nagrzanie się. Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
    >silnik dłużej chodzi.

    Dokładnie - moje auta zawsze palą mnie zimą.
    Wolniej się jeździ, klima nie chodzi.
    Średnio 0,5 l mniej.

    Ale to głównie na trasie, po mieście jednak więcej.

  • 22. Data: 2011-01-06 09:57:23
    Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Przykład - trasa 10km:
    > lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
    > zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.
    >
    > Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
    > inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
    > pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?
    >
    > Pomijam, że w zimę 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...

    dałeś czadu. To co napisałeś nie jest prawdą. Jezeli silnik miał inne
    obciążenie to i pedła gazu miałeś wciśnięty w innym stopniu przez co
    przepustnica dawała więcej/mniej paliwa.

    Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15
    minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem
    przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś.

    Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ??

  • 23. Data: 2011-01-06 10:26:42
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Dykus

> [...]
    >
    > Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
    > inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę

    LOL.

  • 24. Data: 2011-01-06 10:27:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mruk

    > dałeś czadu.

    Prawie stworzył perpetuum mobile. ;)

  • 25. Data: 2011-01-06 10:30:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Czarek Daniluk

    > Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

    Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały,
    jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa...

  • 26. Data: 2011-01-06 11:28:38
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?

    > Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)

    to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który tą masę mierzy

    > Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na
    > wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory
    > silnika.
    doczytaj założenia, to co napisałeś to już wiemy i pomijamy przy
    rozważaniach.

  • 27. Data: 2011-01-06 11:53:20
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Kolejny...
    >
    > "Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
    > chodzi."
    >
    > Gdzie tu masz coś o grzaniu auta?

    zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu
    widzenia świata.

    to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w
    maszynach rolniczych)
    każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
    spalamy najmniej.

    czyli reasumując silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i
    jesteśmy w plecy
    i extremalnie na autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i
    tez w plecy.

    dodając do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to
    nieskończoność ;-)

  • 28. Data: 2011-01-06 11:58:29
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?>> Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

    > Żeby usłyszeć urban legend?
    jak nie chcesz słuchać to pomyśl.
    przy niskich temp, aby nastąpiło skroplenie czynnika w skrapiaczu
    (popularnej chłodnicy)
    potrzebne jest mniejsze ciśnienie - sprężarka musi pracować w krótszych
    cyklach.

  • 29. Data: 2011-01-06 12:46:18
    Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100, pm wrote:
    >to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w
    >maszynach rolniczych)

    Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
    nierzetelne.

    >każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
    >spalamy najmniej.

    Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

    J.

  • 30. Data: 2011-01-06 12:54:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin pm

    > to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
    > (np w maszynach rolniczych)

    Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
    których zwyczajowo spalanie podaje się w l/km, ew. w Stanach na odwrót --
    w mpg.