-
21. Data: 2011-01-06 09:25:27
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befa@w17g2000yq
h.googlegroups.com...
Witam,
>Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
>nagrzanie się. Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
>silnik dłużej chodzi.
Dokładnie - moje auta zawsze palą mnie zimą.
Wolniej się jeździ, klima nie chodzi.
Średnio 0,5 l mniej.
Ale to głównie na trasie, po mieście jednak więcej.
-
22. Data: 2011-01-06 09:57:23
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: Mruk <t...@g...pl>
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
> Witam,
>
> to pisze:
>
>> Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi".
>> To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu
>> do przebytej odległości, a nie czasu.
>
> Przykład - trasa 10km:
> lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
> zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.
>
> Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
> inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
> pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?
>
> Pomijam, że w zimę 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...
dałeś czadu. To co napisałeś nie jest prawdą. Jezeli silnik miał inne
obciążenie to i pedła gazu miałeś wciśnięty w innym stopniu przez co
przepustnica dawała więcej/mniej paliwa.
Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15
minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem
przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś.
Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ??
M
-
23. Data: 2011-01-06 10:26:42
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin Dykus
> Przykład - trasa 10km:
> lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg,
> 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.
>
> Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
> inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
> pracował dłużej... :)
LOL.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
24. Data: 2011-01-06 10:27:12
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin Mruk
> dałeś czadu.
Prawie stworzył perpetuum mobile. ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
25. Data: 2011-01-06 10:30:05
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin Czarek Daniluk
> Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)
Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały,
jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa...
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
26. Data: 2011-01-06 11:28:38
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
>> można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
>> zimno -większa masa
>> ciepło - mniejsza
>
> Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)
to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który tą masę mierzy
> Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na
> wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory
> silnika.
doczytaj założenia, to co napisałeś to już wiemy i pomijamy przy
rozważaniach.
-
27. Data: 2011-01-06 11:53:20
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
>> 1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimą grzeje auto
>> (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.
>
> Kolejny...
>
> "Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
> chodzi."
>
> Gdzie tu masz coś o grzaniu auta?
>
zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu
widzenia świata.
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w
maszynach rolniczych)
każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
spalamy najmniej.
czyli reasumując silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i
jesteśmy w plecy
i extremalnie na autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i
tez w plecy.
dodając do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to
nieskończoność ;-)
-
28. Data: 2011-01-06 11:58:29
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
?>> Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.
>
> Żeby usłyszeć urban legend?
jak nie chcesz słuchać to pomyśl.
przy niskich temp, aby nastąpiło skroplenie czynnika w skrapiaczu
(popularnej chłodnicy)
potrzebne jest mniejsze ciśnienie - sprężarka musi pracować w krótszych
cyklach.
-
29. Data: 2011-01-06 12:46:18
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100, pm wrote:
>to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w
>maszynach rolniczych)
Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.
>każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
>spalamy najmniej.
Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
J.
-
30. Data: 2011-01-06 12:54:26
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin pm
> to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
> (np w maszynach rolniczych)
Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
których zwyczajowo spalanie podaje się w l/km, ew. w Stanach na odwrót --
w mpg.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway