eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZielone oko w akumulatorze - pytanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2010-01-29 12:52:26
    Temat: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Dokładnie, też tak miałem. Zwarcie na jednej celi i
    > akumulator trup, a oczko tego misiu ciągle zielone było.

    Wiarygodność tego oczka jest zbliżona do wiarygodności
    naszego rządu ;-). Bo trudno już chyba o niższą...


  • 22. Data: 2010-01-30 13:52:27
    Temat: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
    Od: "piotrek" <n...@o...pl>

    > Taka mała uwaga:
    > 14,4 to jest napięcie ładowania w samochodzie, gdzie alternator daje
    > parędziesiąt amper. Ładując prostownikiem akumulator kwasowy (ale tylko
    > kwasowy) robi się to nieco inaczej, koniec ładowania jest przy znacznie
    > większym napięciu (praktycznie koło 15,6 nawet 15,8), przy czym płynący
    > wtedy prąd jest rzędu paruset miliamperów. I wcale żadne gazowanie nie
    > ma prawa występować.

    Nie do końca. 14,4v to jest napięcie ładowania w samochodzie - prawda. Jak się
    ładuje prostownikiem akumulator kwasowy, to są dwie sytuacje:
    1. ładowanie akumulatora obsługowego - z korkami
    2. ładowanie bezobsługowego - szczelnego.

    Ad. 1 się ładuje tak jak mówisz. Prostownikiem który nie ma stabilizacji
    napięcia. Wtedy pod koniec faktycznie rośnie napięcie nawet do 16,8v, ale
    gazowanie występuje jak najbardziej bo zachodzi elektroliza wody. I trzeba ją
    potem uzupełnić wodą destylowaną. No i prąd ładowania jest wtedy też większy
    niż te kilkaset miliamperów. Własnie dlatego akumulator obsługowy da się
    naładować szybciej niż bezobsługowy
    Ad. 2 Przy bezobsługowym akumulatorze prostownik musi mieć stabilizację
    napięcia w zakresie 13,8 - 14,4 v - jak w samochodzie. Powyżej 14,4 v zajdzie
    elektroliza wody i zacznie gazować, co przy bezobsługowym akumulatorze jest
    szkodliwe bo nie ma jak wody uzupełnić. Dlatego właśnie alternator też ma
    regulator napięcia, żeby to zjawisko nie wystąpiło. Niestety w tym przypadku
    choć tak alternator jak i prostownik są w stanie dać o wiele większy amperaż to
    akumulator przyjmuje właśnie tylko te kilkaset miliamper przy końcu ładowania i
    dlatego zielone oczko tak wolno wychodzi.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: