eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZielone oko w akumulatorze - pytanieRe: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "piotrek" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
    Date: Sat, 30 Jan 2010 13:52:27 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 30
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <hjuc8k$obe$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1264855948 30874 213.180.130.17 (30 Jan 2010 12:52:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jan 2010 12:52:28 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 85.198.255.79, 10.174.28.58
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Mozilla/4.0
    (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; SLCC1; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251274
    [ ukryj nagłówki ]

    > Taka mała uwaga:
    > 14,4 to jest napięcie ładowania w samochodzie, gdzie alternator daje
    > parędziesiąt amper. Ładując prostownikiem akumulator kwasowy (ale tylko
    > kwasowy) robi się to nieco inaczej, koniec ładowania jest przy znacznie
    > większym napięciu (praktycznie koło 15,6 nawet 15,8), przy czym płynący
    > wtedy prąd jest rzędu paruset miliamperów. I wcale żadne gazowanie nie
    > ma prawa występować.

    Nie do końca. 14,4v to jest napięcie ładowania w samochodzie - prawda. Jak się
    ładuje prostownikiem akumulator kwasowy, to są dwie sytuacje:
    1. ładowanie akumulatora obsługowego - z korkami
    2. ładowanie bezobsługowego - szczelnego.

    Ad. 1 się ładuje tak jak mówisz. Prostownikiem który nie ma stabilizacji
    napięcia. Wtedy pod koniec faktycznie rośnie napięcie nawet do 16,8v, ale
    gazowanie występuje jak najbardziej bo zachodzi elektroliza wody. I trzeba ją
    potem uzupełnić wodą destylowaną. No i prąd ładowania jest wtedy też większy
    niż te kilkaset miliamperów. Własnie dlatego akumulator obsługowy da się
    naładować szybciej niż bezobsługowy
    Ad. 2 Przy bezobsługowym akumulatorze prostownik musi mieć stabilizację
    napięcia w zakresie 13,8 - 14,4 v - jak w samochodzie. Powyżej 14,4 v zajdzie
    elektroliza wody i zacznie gazować, co przy bezobsługowym akumulatorze jest
    szkodliwe bo nie ma jak wody uzupełnić. Dlatego właśnie alternator też ma
    regulator napięcia, żeby to zjawisko nie wystąpiło. Niestety w tym przypadku
    choć tak alternator jak i prostownik są w stanie dać o wiele większy amperaż to
    akumulator przyjmuje właśnie tylko te kilkaset miliamper przy końcu ładowania i
    dlatego zielone oczko tak wolno wychodzi.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: