-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "piotrek" <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
Date: Sat, 30 Jan 2010 13:52:27 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 30
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <3...@n...onet.pl>
References: <hjuc8k$obe$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1264855948 30874 213.180.130.17 (30 Jan 2010 12:52:28 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jan 2010 12:52:28 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 85.198.255.79, 10.174.28.58
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Mozilla/4.0
(compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; SLCC1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251274
[ ukryj nagłówki ]> Taka mała uwaga:
> 14,4 to jest napięcie ładowania w samochodzie, gdzie alternator daje
> parędziesiąt amper. Ładując prostownikiem akumulator kwasowy (ale tylko
> kwasowy) robi się to nieco inaczej, koniec ładowania jest przy znacznie
> większym napięciu (praktycznie koło 15,6 nawet 15,8), przy czym płynący
> wtedy prąd jest rzędu paruset miliamperów. I wcale żadne gazowanie nie
> ma prawa występować.
Nie do końca. 14,4v to jest napięcie ładowania w samochodzie - prawda. Jak się
ładuje prostownikiem akumulator kwasowy, to są dwie sytuacje:
1. ładowanie akumulatora obsługowego - z korkami
2. ładowanie bezobsługowego - szczelnego.
Ad. 1 się ładuje tak jak mówisz. Prostownikiem który nie ma stabilizacji
napięcia. Wtedy pod koniec faktycznie rośnie napięcie nawet do 16,8v, ale
gazowanie występuje jak najbardziej bo zachodzi elektroliza wody. I trzeba ją
potem uzupełnić wodą destylowaną. No i prąd ładowania jest wtedy też większy
niż te kilkaset miliamperów. Własnie dlatego akumulator obsługowy da się
naładować szybciej niż bezobsługowy
Ad. 2 Przy bezobsługowym akumulatorze prostownik musi mieć stabilizację
napięcia w zakresie 13,8 - 14,4 v - jak w samochodzie. Powyżej 14,4 v zajdzie
elektroliza wody i zacznie gazować, co przy bezobsługowym akumulatorze jest
szkodliwe bo nie ma jak wody uzupełnić. Dlatego właśnie alternator też ma
regulator napięcia, żeby to zjawisko nie wystąpiło. Niestety w tym przypadku
choć tak alternator jak i prostownik są w stanie dać o wiele większy amperaż to
akumulator przyjmuje właśnie tylko te kilkaset miliamper przy końcu ładowania i
dlatego zielone oczko tak wolno wychodzi.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=