  • 1. Data: 2010-01-27 19:56:12
    Temat: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    W swoim Punto2 od ponad roku mam nowy akumulator Centra+ 44Ah. Akumulator
    nie stwarza żadnych problemów - nawet przy obecnych mrozach rzędu od -20
    do -10C auto zapala. Jednak dziś otworzyłem maskę i zobaczyłem, że "zielone
    oko" nie jest zielone. Podpiąłem więc aku do prostownika (taki zwykły z
    automatyczną regulacją prądu); na początku prąd sięgnął tylko 1A, po 2
    godzinach spadł do 0,5A. Odłączyłem aku z prostownika ale nadal zielone oko
    jest co najwyżej tylko w części zielone.
    Czy to normalne? czy duży mróz może "zaburzać" wskazania tego wynalazku?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-01-27 19:59:12
    Temat: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Przemolo pisze:
> [...]
    > Czy to normalne? czy duży mróz może "zaburzać" wskazania tego wynalazku?

    Uwazac, ze tego "wynalazku" tam nie ma. Mniejszy stres.
    Ponad poltora roku uzywalem aku z czarnym oczkiem, co bylo zlowieszczo
    opisane: "twoj akumulator wyzional ducha"

    MarcinJM

  • 3. Data: 2010-01-27 20:17:43
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    W dniu 2010-01-27 19:56, Przemolo pisze:
    > Czy to normalne? czy duży mróz może "zaburzać" wskazania tego wynalazku?

    Wymieniałem akumulator w październiku 2007. Po około pół roku dp roku
    zielone oczko zniknęło. Od tamtej pory cały czas jest czarne i działa.
    Nawet w te mrozy.
    Według mnie to jakaś lipa.
    marcin

  • 4. Data: 2010-01-27 20:30:22
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "Marcin" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wymieniałem akumulator w październiku 2007. Po około pół roku dp roku
    > zielone oczko zniknęło. Od tamtej pory cały czas jest czarne i działa.
    > Nawet w te mrozy.
    > Według mnie to jakaś lipa.

    Wiesz, duza grupa zobaczy czarne oko i kupi nowy aku - oni na to licza ;)

  • 5. Data: 2010-01-27 20:48:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MarcinJM pisze:

    > Uwazac, ze tego "wynalazku" tam nie ma. Mniejszy stres.
    > Ponad poltora roku uzywalem aku z czarnym oczkiem, co bylo zlowieszczo
    > opisane: "twoj akumulator wyzional ducha"

    Może to się na przeglądach w ASO przydaje?
    "O panie - oczko się zrobiło czarne. Akumulator zaraz padnie, wymienić
    trzeba. Wkładamy oryginał za 800, czy zamiennik za 600?"

  • 6. Data: 2010-01-27 20:58:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w

    > Wiesz, duza grupa zobaczy czarne oko i kupi nowy aku - oni na to
    > licza ;)

    Ale wiecie - ono tez sygnalizuje ze poziom elektrolitu sie obnizyl
    i warto dolac ..

    J.

  • 7. Data: 2010-01-27 20:59:48
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > Ale wiecie - ono tez sygnalizuje ze poziom elektrolitu sie obnizyl i warto
    > dolac ..

    Tylko gorzej jak to jest np. futura, ktorej otworzenie to utrata gwarancji
    :/ Chociaz moze zanim sie pojawi czarne oko, to juz bedzie po gwarancji....

  • 8. Data: 2010-01-27 21:02:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w

    > Ale wiecie - ono tez sygnalizuje ze poziom elektrolitu sie obnizyl i
    > warto dolac ..

    W niektórych nie ma którędy (tzn. jest ale zazwyczaj schowane).
    Ja mam w CC poziom w porządku, napięcie w porządku, silnik odpala na
    każdym mrozie po 2 tygodniach stania, a oczko czarne...
    Zahaczyła się pewnie ta piłeczka, albo wypadła.

  • 9. Data: 2010-01-27 22:08:25
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 19:56:12 +0100, Przemolo napisał(a):

> [...]
    > jest co najwyżej tylko w części zielone.
    > Czy to normalne? czy duży mróz może "zaburzać" wskazania tego wynalazku?

    Bo w przypadku aku bezobsługowego przy stabilizowanym prostowniku po
    naładowaniu w 90-95% spada natężenie prądu do kilkuset miliamper. A wtedy
    naładowanie pozostałej reszty akumulatora trwa jeszcze ze 2-3 dni.
    Potrzymaj akumulator pod prostownikiem tyle czasu to zielone oczko wylezie
    na bank. Sprawdzałem to niejeden raz. Zdarza się też czasem tak że oko jest
    czarne pomimo nałądowania do pełna jak się kuleczka gdzieś zawiesi,
    jednakże w tym wypadku na 100% tak nie jest.

  • 10. Data: 2010-01-27 23:09:50
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > Tylko gorzej jak to jest np. futura, ktorej otworzenie to utrata gwarancji
    > :/ Chociaz moze zanim sie pojawi czarne oko, to juz bedzie po
    > gwarancji....

    W Futurze , którą miałem, oczko zniknęło gdzieś po 1/2 roku.
    Akumulator był wymieniony na gwarancji troche później ;-)

    Pzdr

    JKK