  • 11. Data: 2011-01-19 05:41:36
    Temat: Re: Zgubilem recovery cd - Asus EEE 900
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Jasiński napisa?(a):

    > Da się, potrzeba na to kilka miesięcy ciągłej, wytężonej pracy,
    > polegającej np na otwarciu kilkuset plików jednocześnie i generowaniem
    > losowych zapisów(w maksymalnej ilości na jaką pozwoli przepustowość
    > dysku) do każdego z tych plików,

    Tyle, ze z tak zajechanego dysku nadal bedzie mozna odczytac dane. Z
    czego mozna wnioskowac, ze nie o tego typu awarie tu chodzi.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 12. Data: 2011-01-19 10:51:57
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-19 06:41, januszek pisze:
    > Tomasz Jasiński napisa?(a):

    > Tyle, ze z tak zajechanego dysku nadal bedzie mozna odczytac dane. Z
    > czego mozna wnioskowac, ze nie o tego typu awarie tu chodzi.

    dokładnie, to o czym wszyscy piszą to degradacja samych elementów
    przechowujacych dane czyli odpowiedników talerzy w standardowych dyskach
    - druga cześć SSD czyli np kontroler podlega takim samym prawom jak inne
    elementy elektroniki .. może podobnie jak w standardowym dysku zejść na
    amen po pół roku, np w wyniku przegrzania ...

  • 13. Data: 2011-03-09 21:04:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal Kawecki" <k...@o...px> wrote in message

    > A dawno temu go kupowałeś? Bo podobno nie da się SSD zajechać w
    > rozsądnym czasie. Tak twierdzili apologeci SSD na tej grupie, co się
    > naczytali reklamowego szajsu na stronach producentów...

    To był OCZ Vertex, zdaje się z 2009 roku.
    Ktoś, kto twiedzi że nie da się zajechać SSD nie ma pojęcia o czym mówi.
    Każda pamięć flash ma określoną liczbę zapisów/kasowań i nawet przy
    użyciu różnych algorytmów wyrównywania zużycia poszczególnych
    sektorów wcześniej czy później każdy dysk zacznie padać.
    Dla mnie przykre jest to, że dysk padł bez jakiegokolwiek ostrzeżenia
    pod wpływem którego mógłbym zrobić świeży backup i straciłem wiele.

  • 14. Data: 2011-03-10 06:29:08
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 15:04:36 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Ktoś, kto twiedzi że nie da się zajechać SSD nie ma pojęcia o czym mówi.
    > Każda pamięć flash ma określoną liczbę zapisów/kasowań i nawet przy

    50nm wytrzymują 10000 cykli, 34nn 5000, a 25nm koło 3000 z tego co
    pamiętam. Naprawdę niełatwo je zajechać.

    > Dla mnie przykre jest to, że dysk padł bez jakiegokolwiek ostrzeżenia

    A to chyba jest jednak cecha Vertexów (firmware?), a nie SSD ogólnie.

    Na AnandTech było niedawno ciekawe porównanie częstości padów SSD. Wszyscy
    poza Intelem zanotowali wyniki rzędu 2-3%, w przypadku Intela było to
    jakieś 0.5% [*]

    t.

    [*] właśnie sprawdziłem. Failure percentage: OCZ 2.39%, Intel 0.59% -
    http://www.anandtech.com/show/4202/the-intel-ssd-510
    -review/3

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 15. Data: 2011-03-10 07:26:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > Dla mnie przykre jest to, że dysk padł bez jakiegokolwiek ostrzeżenia
    > pod wpływem którego mógłbym zrobić świeży backup i straciłem wiele.

    Ok, ale nie ma co demonizować napędów Flash na podstawie awarii w
    liczbie: 1, *podobny lub taki sam problem moze Ci sie zdarzyć z HDD*.

    - *nie masz backupu, sam ryzykujesz niezaleznie od rodzaju dysku*.
    - chyba wszystkie dyski wewnetrzne maja 3 letnia gwarancje -> dostaniesz
    nowy i byc moze np. z lepszym chip'em zarządzającym
    - SSD to nie tylko chipy z pamieciami Flash, ale takze pozostala
    elektronika, ktora rowniez ulega awarii.