  • 1. Data: 2011-01-13 19:49:55
    Temat: wd green dyski
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy to prawda, że greeny wd to straszne muły?
    ponoć jak nie pracują zmniejszają sobie prędkość do 5400 obr/min, a
    przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?

    napiszcie mi w miarę możliwość co myślicie o dyskach wd greeen?

  • 2. Data: 2011-01-13 20:04:35
    Temat: Re: wd green dyski
    Od: Norbert <n...@M...com>

    identifikator: 20040501 napisał(a):
> [...]
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?
    >
    > napiszcie mi w miarę możliwość co myślicie o dyskach wd greeen?

    Uzywam wersji 500GB.
    Bardzo dobry dysk.
    Nie zauwazylem roznicy miedzy nim a baracudami itp a jest od nich o
    niebo cichszy i nie wpada w wibracje ktore z kolei dawałyby wydźwięk na
    obudowie kompa co niestety seagate czesto robi.
    Ja polecam.

  • 3. Data: 2011-01-13 20:28:46
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?
    >
    > napiszcie mi w miarę możliwość co myślicie o dyskach wd greeen?

    http://tinyurl.com/6ddtxx3

    troche d...e dostaje ten dysk, ale sam WD segmentuje ten dysk jako
    typowy "storage". Dobre wyniki w zakresie temoeratury pracy i ceny za
    1GB to potwierdzaja. Ja bym raczej sie na to nie pisal, roznice w cenie
    miedzy Green a Blue to max 20%, moze gdybym robil jakas macierz RAID
    mialoby to sens (mniej halasu i zuzycia pradu) ale przy jednym napedzie
    lepiej wziac Blue.
    --
    the_foe

  • 4. Data: 2011-01-13 20:34:49
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <ignlct$c09$1@mx1.internetia.pl>, identifikator: 20040501
    napisał(a):

    > czy to prawda, że greeny wd to straszne muły?

    To zależy z czym porównujesz, ale porównując do dysków tej samej klasy
    to nie są mułami. Prędkość rzędu 80MB/s (kontra 100MB/s seagate 7200.12).

    > ponoć jak nie pracują zmniejszają sobie prędkość do 5400 obr/min, a
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?

    Nie wiem dokładnie jak to robią, ale dyski "wyłączają się" po 8 sekundach
    bezczynności. I na tym polega ich cała cichość i energooszczędność.
    Wg mnie (niczym nie poparte doświadczalnie) jest to zdecydowanie gorsze
    rozwiązanie, niż dysk pracujący 24/7.

    > napiszcie mi w miarę możliwość co myślicie o dyskach wd greeen?

    Na dysk systemowy nigdy bym ich nie polecał. Na dysk dodatkowy, jak
    najbardziej, ale po zwiększeniu czasu przejścia w tryb uśpienia do
    przynajmniej 20-30 minut.
    Ja czas przejścia w tryb uśpienia dysku WD zmieniam programem hdparm.
    Hasła do google: wd green "hdparm -S"

    Jacek

  • 5. Data: 2011-01-13 20:49:25
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ignlct$c09$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?
    >
    > napiszcie mi w miarę możliwość co myślicie o dyskach wd greeen?

    Ponad rok mam w komputerze 2 sztuki WD5000AADS, trzecia identyczna sztuka
    jako zewnętrzny backup, czwarty Green 1TB w tunerze DVB. Gdybym miał kupić
    następny to też WD Green :)

    --
    marfi

  • 6. Data: 2011-01-13 21:11:06
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 13 Jan 2011 20:34:49 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

    > Ja czas przejścia w tryb uśpienia dysku WD zmieniam programem hdparm.
    > Hasła do google: wd green "hdparm -S"

    To dziala na stale, zapisuje sie w dysku, czy trzeba po kazdym restarcie
    zapodawac?
    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2011-01-13 21:17:24
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    muł niesamowity, 2tygodnie wytrzymałem
    potem z błaganiem zamieniłem na cokolwiek z polki

    padlo na samsung HD103SI 1000GB/R54/32M
    okazał się o niebo lepszy

  • 8. Data: 2011-01-14 08:03:47
    Od: MatJK <m...@o...pl>

    W dniu 13.01.2011 20:49, identifikator: 20040501 pisze:
    > ponoć jak nie pracują zmniejszają sobie prędkość do 5400 obr/min, a
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?
    Prawda, a ma to na celu zmniejszenie zużycia energii.
    Ponadto, gdy dysk jest w stanie, nazwijmy to spoczynku. Swoją drogą
    uważam, że to bardzo dobre posunięcie ze strony producenta.
    Seria GREEN to nie "straszne muły", ale jeśli potrzebujesz bardzo
    szybkiego dysku, to zainteresuj się dyskami SSD.

    M.

  • 9. Data: 2011-01-14 16:32:59
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > przy każdym odczycie rozpędzają się do 7200.. prawda to?
    >
    > napiszcie mi w miarę możliwość co myślicie o dyskach wd greeen?

    Świetne dyski przeznaczone do przechowywania danych.

    Te dyski są dedykowane do pracy jako magazyn !!! nigdy jako dysk
    systemowy. optymalizowane do przechowywania dużych plików (wielkość
    sektora 4096 a nie 512 pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń dyskową)

    Mały pobór energii ok 4 W !!! jeden z najniższych jakie znam.

    Duży 64 megowy bufor - tez pomaga przy dużych plikach i np odtwarzaniu z
    takiego dysku filmu hd. dysk jako magazyn, do odtwarzacza hd etc.

    Jeśli ktoś narzeka to zapewne zamiast czytać parametry dysku kierował
    się ceną i zainstalował na nim system a teraz jojcy - głupota

    osobiście dysk polecam, oczywiście do tych zastosowań do jakich stworzył
    go producent

  • 10. Data: 2011-01-14 17:29:58
    Od: MatJK <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2011 09:03, MatJK pisze:
> [...]
    > Seria GREEN to nie "straszne muły", ale jeśli potrzebujesz bardzo
    > szybkiego dysku, to zainteresuj się dyskami SSD.

    Dodam jeszcze, że warto - pomijając SSD - przemyśleć zakup dysku Samsung
    serii F3. Będzie wydajniejszy od WD Green.

    M.