    From: Paweł <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Zewnętrzny magazyn danych
    Date: Mon, 29 Nov 2010 21:27:16 +0100

    Witam
    Poszukuję efektywnego systemu zabezpieczenia swoich prywatnych danych, które
    magazynuje obecnie na dysku SATA II w komputerze, okazyjnie dołączanym dysku
    PATA (przez otwarcie obudowy i podpięcie taśmy IDE ATA) i płytach DVD.
    Chciałbym to wszystko zrzucić na jeden pojemny dysk ok 2 TB - żeby i na
    przyszłość wystarczyło :)
    Ponieważ mój komputer stoi na blacie mojego biurka i jest narażony na
    okazyjne poruszanie np. przy czyszczeniu blatu z kurzu itd. - to
    stwierdziłem, że najrozsądniej będzie kupić pojemny dysk i okazjonalnie
    zgrywać na niego dane, a potem przechowywać go w bezpiecznym miejscu. Ze
    względu na niski stosunek cena/pojemność dla dysków SSD chcę kupić
    tradycyjny dysk magnetyczny.

    Szukam zewnętrznego rozwiązania, które posiada możliwość
    podpięcia/odłączenia dysku podczas pracy systemu (tzw. hot-swap) dla dysku
    SATA i możliwość równoczesnego lub naprzemiennego podłączenia dysku PATA
    (wtedy PATA oczywiście bez hotswap).

    Zastanawiam się jedynie jaki wybrać sposób podłączania go do komputera. Mam
    kilka typów:
    1. Wewnętrzna kieszen w zatoce 5,25 ", np. tego typu:
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/95300/Sp
    rzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Kieszen_Welland_ME_75
    1.html
    Tylko czy są takie co obsłużą dyski SATA i PATA?
    2. Stacja dokująca z komunikacją eSATA, np:
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/E-SATA_w_stacji_
    dokujacej_Media-Tech-16510.html
    Nawet fajna, bo można dostać dodatki w postaci czytnika kart i dodatkowe
    porty USB pod ręką. Tyle, że ta wg recenzji ma ograniczenia pojemności
    dysków i obsłiugę tylko systemów 32-bit (ja mam x64). I znów bez możliwości
    podpięcia PATA :-/
    3. Dedykowany zewnętrzny dysk eSATA o dużej pojemności, np.:
    http://www.emarket.pl/pricelist/item.aspx?PID=C77400
    93
    Niestety tu raczej nie będzie można zamontować większego dysku "kiedyś tam",
    trzeba wymieniać całe urządzenie. Kwestia PATA wiadomo, że nie istnieje.

    Sam skłaniam się ku opcji nr 2, ze względu na potencjalne duże możliwości i
    perspektywiczne wykorzystanie (aczkolwiek przytoczony link to jedynie
    demonstrator).

    Co waszym zdaniem było by najlepszym rozwiązaniem uwzględniając
    bezpieczeństwo przechowywania danych, wygodę korzystania (szybkość
    transmisji danych) i jakość wykonania?

    Pozdrawiam
    Paweł