  • 1. Data: 2012-05-06 21:05:40
    Temat: Zewnętrzne akumulatory do smartfonów
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Widuję na allegro takie małe "zasobniki" na baterie paluszki podłączane do
    telefonu, które mają przedłużyć mu w domyśle czas pracy. Nie znam się
    zupełnie na elektronice i nie wiem czego się po nich spodziewać, ani co ew.
    wybrać...

    Pytania mam konkretnie trzy:
    1. Taki zasobnik ładuje wewnętrzny akumulator, czy całkowicie przejmuje
    funkcję dostarczania prądu (tj. tel działa jak na ładowarce).
    2. Jeśli mam aku 2500mha, a bateria w moim SGS ma 1500mha, to znaczy że
    mogę się spodziewać mniej więcej podwojenia czasu pracy przy jednym
    dodatkowym baterii?
    3. Są wersje na 1 i 4 paluszki (takie widziałem) - ta pojedyncza będzie OK?

    I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :> Czasem widzę rzeczy
    z pozoru ciekawe, a w praktyce to...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2012-05-06 21:36:25
    Temat: Re: Zewnętrzne akumulatory do smartfonów
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kapsel" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > 1. Taki zasobnik ładuje wewnętrzny akumulator, czy całkowicie przejmuje
    > funkcję dostarczania prądu (tj. tel działa jak na ładowarce).

    A jaka to wg ciebie różnica?
    Tel "na ładowarce" działa tak, że ładowarka dostarcza energii do ładowania
    akumulatora ORAZ do pracy telefonu.
    No chyba że ładowarka słaba to może nawet pomimo podłączenia ładowarki
    rozładowywać się wewnętrzny akumulator (ale wolniej)

    > 2. Jeśli mam aku 2500mha, a bateria w moim SGS ma 1500mha, to znaczy że
    > mogę się spodziewać mniej więcej podwojenia czasu pracy przy jednym
    > dodatkowym baterii?

    A ile tych aku po 2500 mAh?
    Bo jeśli jeden to nie możesz się spodziewać cudów
    W teflonie pewnie masz 1500 mAh 3,7 V
    Akumulator ma 2500mAh 1,2V. Żeby podbić napięcie do ponad 4,0V musi pożreć
    więcej prądu.
    Wychodzi na to, że pojedynczy akumulator będzie pracował ok. 4x krócej niżby
    wynikało z jego pojemności

    > 3. Są wersje na 1 i 4 paluszki (takie widziałem) - ta pojedyncza będzie
    > OK?

    Nie będzie.
    Dla rzeczonego SGSa to tylko taka na 4 paluszki

    > I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :>

    Z ograniczeniami jak wyżej to ma.
    O ile akceptujesz takie ograniczenia...

    -- Sławek

  • 3. Data: 2012-05-06 21:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 21:05:40 +0200, Kapsel napisał(a):
> [...]
    > 1. Taki zasobnik ładuje wewnętrzny akumulator, czy całkowicie przejmuje
    > funkcję dostarczania prądu (tj. tel działa jak na ładowarce).

    Z reguly telefon "nie dziala na ladowarce", choc to trudno rozroznic.

    Laduje akumulator

    > 2. Jeśli mam aku 2500mha, a bateria w moim SGS ma 1500mha, to znaczy że
    > mogę się spodziewać mniej więcej podwojenia czasu pracy przy jednym
    > dodatkowym baterii?

    paluszek ma 1.2V, a akumulatorek w telefonie ~4V. A sprawnosc przetwornicy
    malutka - wiec raczej drobny ulamek oryginalnej baterii
    Ale gdybys znalazl pudelko na 4 paluszki ...

    > I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :> Czasem widzę rzeczy
    > z pozoru ciekawe, a w praktyce to...

    Zalezy. Bo alternatywnie ... kupic druga baterie i ladowarke do niej ?

    J.

  • 4. Data: 2012-05-06 21:42:13
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 6 May 2012 21:39:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > paluszek ma 1.2V, a akumulatorek w telefonie ~4V. A sprawnosc przetwornicy
    > malutka - wiec raczej drobny ulamek oryginalnej baterii
    > Ale gdybys znalazl pudelko na 4 paluszki ...

    Są i takie.
    Modele z 1 paluszkiem i przetwornicą nie mają naładować baterii do pełna.
    One mają umożliwić 1-2 niedługie połączenia telefoniczne, kiedy zachodzi
    taka konieczność, a bateria wyłatowana. To rozwiązanie awaryjne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 5. Data: 2012-05-06 21:47:14
    Od: AL <t...@t...pl>

    W dniu 2012-05-06 21:05, Kapsel pisze:

> [...]
    > 1. Taki zasobnik ładuje wewnętrzny akumulator, czy całkowicie przejmuje
    > funkcję dostarczania prądu (tj. tel działa jak na ładowarce).

    i tak i tak

    > 2. Jeśli mam aku 2500mha, a bateria w moim SGS ma 1500mha, to znaczy że
    > mogę się spodziewać mniej więcej podwojenia czasu pracy przy jednym
    > dodatkowym baterii?

    ta zewnetrzna bateria (battery pack) laduje aku telefonu
    - pozostaje kwestia kwestia sprawnosci ukladu - ale przy powyzszych
    parametrach (i zalozeniu, ze ten sam voltarz akumulatorow) to mysle, ze
    mozesz tak zakladac.

    > 3. Są wersje na 1 i 4 paluszki (takie widziałem) - ta pojedyncza będzie OK?

    pewnie bedzie, ale bedziesz kja czesciej zmieniac

    > I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :> Czasem widzę rzeczy
    > z pozoru ciekawe, a w praktyce to...

    ja uzywam (podobne jak wymieniles, tyle, ze jednoczesnie potrafi byc
    rowniez ladowarka tych akumulatorkow)
    i uwazam, ze ma sens jak najbardziej - ale jako awaryjne zasilanie, gdy
    aku telefonu jest juz na wyczerpaniu.
    W zeszlym roku po calodziennej wedrowce po miescie z telefonem jako
    przewodnikiem (mapa, gps, przewodnik miultimedialny) podlaczonym wlasnie
    do zewnetrznego battery packa (a to tylko dlatego, ze zapomnialem
    naladowac telefon w hotelu), bateria na koniec dnia w telefonie byla
    dod. naladowana na ok.50%.

  • 6. Data: 2012-05-06 21:49:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 06-05-2012 21:05, Kapsel pisze:
> [...]
    > telefonu, które mają przedłużyć mu w domyśle czas pracy. Nie znam się
    > zupełnie na elektronice i nie wiem czego się po nich spodziewać, ani co ew.

    Też myślę o czymś takim, nie będę pisał wywodów bo jeszcze nie używałem.
    Ale znalazłem u sony coś takiego:
    http://www.sonymobile-sklep.pl/akcesoria.html?filtr_
    grupa=26 , 4Ah za
    przyzwoite pieniądze. Właśnie taki akumulatorek chce sobie sprawić.

    --
    Pozdr.

  • 7. Data: 2012-05-06 21:50:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 06-05-2012 21:49, DoQ pisze:
    > http://www.sonymobile-sklep.pl/akcesoria.html?filtr_
    grupa=26 , 4Ah za
    > przyzwoite pieniądze. Właśnie taki akumulatorek chce sobie sprawić.

    http://www.sonymobile-sklep.pl/id512,akcesorium,lado
    warka_cp_a2ls.html?filtr_grupa=26

    Konkretnie to miało być.

    --
    Pozdr.

  • 8. Data: 2012-05-06 22:38:20
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 06.05.2012 21:05, Kapsel pisze:

    > 1. Taki zasobnik ładuje wewnętrzny akumulator,
    tak
    > czy całkowicie przejmuje
    > funkcję dostarczania prądu (tj. tel działa jak na ładowarce).
    czyli ładuje akumulator. W razie wątpliwości, wyjmij akumulator, podłącz
    kabel ładowarki - załącz telefon
    > 2. Jeśli mam aku 2500mha, a bateria w moim SGS ma 1500mha, to znaczy że
    > mogę się spodziewać mniej więcej podwojenia czasu pracy przy jednym
    > dodatkowym baterii?
    nie. bateria r6 dobrej klasy może zmagazynować 2500mAh, z czego
    odzyskasz po naładowaniu akumulatorka w komórce ok 60%.
    Niema akumulatorków *) r6 2500mAh to bajki

    > I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :> Czasem widzę rzeczy
    > z pozoru ciekawe, a w praktyce to...
    W większości wypadków lepiej będzie dokupić akumulatorek do telefonu. W
    ekstremalnych przypadkach, jakikolwiek akumulator, kabelek do telefonu i
    też naładujesz, tanio.

    ToMasz

    Ps
    *)
    pojemność normalnych akumulatorów podaje się jeszcze przy określonym
    prądzie. zmniejszając prąd, można sztucznie podnieść pojemność. czyli
    akumulator samochodowy ma 45Ah, ale jak nim zasilisz odpowiednio mały
    odbiornik - "wyciągniesz" więcej... Stąd akumulatorki "DO" 2500mAh....

  • 9. Data: 2012-05-07 09:22:15
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

> [...]

    > I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :> Czasem widzę rzeczy

    1. i to i to
    2. na mojej ładowarce Energizer Energi To Go dwie baterie paluszki są w
    stanie naładować do pełna akumulator mojej Nokii o pojemności 1050 mAh. Ale
    muszą to być baterie albo z serii lithium, albo akumulatorki o pojemności
    rzędu 2700 mAh każdy, bo inaczej ładowanie nie jest pełne. Wersję na
    pojedynczą baterię sobie daruj
    3. Rozwiązanie ma jak najbardziej sens. Nie zawsze jest dostęp do drugiego
    akumulatorka dedykowanego, a wyciąganie go z telefonu też nie jest zbyt
    wygodne. No i jak zapomnisz go naładować to w ogóle po zabawie. A baterie
    R6 kupi się w każdym kiosku w dowolnych ilościach.

  • 10. Data: 2012-05-07 14:33:25
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Dziękuję wszystkim za wyczerpujące komentarze :)
    Uzbrojony w tę wiedzę teraz już wiem czego mi trzeba.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net