  • 1. Data: 2012-05-04 14:36:52
    Temat: Jaki telefon zamiast E72
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Rozjechałem swój własny telefon rowerem, no i teraz szukam czegoś nowego
    (używanego) w cenie do plus minus 600zł Podstawowe kryterium to długa
    praca baterii i GPS z dużą ilością map całego świata - sporo podróżuje.
    Nokia ma OVI i mimo pewnych niedociągnięć to zawsze mogłem sobie zgrać
    jakieś egzotyczne państewka i jakoś tam można się znaleźć. Czy z jest
    jeszcze jakaś firma która dodaje mapy GPS całego świata za free?
    Przyzwyczaiłem się do Symbiana ale musze stwierdzić że jest kupiasty
    nieco. Czy jest sens szukania czegoś na Windowsie, czy może nowe wersje
    Symbiana są ok?

  • 2. Data: 2012-05-04 14:52:49
    Temat: Re: Jaki telefon zamiast E72
    Od: "r." <n...@n...com>

    W dniu 2012-05-04 14:36, PesTYcyD pisze:
> [...]
    > Przyzwyczaiłem się do Symbiana ale musze stwierdzić że jest kupiasty
    > nieco. Czy jest sens szukania czegoś na Windowsie, czy może nowe wersje

    Nie ma moim zdaniem sensu pakować się w symbiana... Mogę polecić
    Motorole Defy+ lub starszą Defy... Bateria jak na smartfona przyzwoita,
    dużo softu i mapy google. Do tego wodo i wstrząsoodporny. Jeśli chodzi o
    mapy, to pewnie szukasz takich offline. Google jakiś czas temu
    umożliwiło buforowanie map w cache, ale jak to działa, to nie sprawdzałem.

    pozdrawiam
    radar

  • 3. Data: 2012-05-04 15:02:17
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > mapy, to pewnie szukasz takich offline. Google jakiś czas temu
    > umożliwiło buforowanie map w cache, ale jak to działa, to nie sprawdzałem.

    Route66 ma licencje lifetime na caly swiat bodajze za 200zl
    Musialbys sprawdzic szczegoly.

  • 4. Data: 2012-05-04 17:21:31
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

    >Czy z jest
    > jeszcze jakaś firma która dodaje mapy GPS całego świata za free?

    Za darmo i dzialajace offline sa mapy OpenStreetMap np.w takim programiku dla
    Androida OsmAnd, ktory jest darmowy (z ograniczeniem do kilku plikow map,
    czyli obszar okolo 1-2 panstw a bez ograniczenia chyba 12 zl).
    Nie wiem jak z dokladnoscia OpenStreetMap w roznych krajach, ale mapy OSM w
    tych bardziej cywilizowanych krajach pewnie maja podobna dokladnosc do OVI.
    Niestety chyba zaden telefon z Androidem nie spelnia warunku dotyczacego
    dlugiego dzialania bez ladowania baterii. Pewnie wytrzyma przy wlaczonym GPS
    i wyswietlaczu maksymalnie kilka godzin (a wiekszosc pewnie znacznie krocej).
    Zawsze mozna kupic jakis dodatkowy zewnetrzny zasilacz, albo kilka baterii na
    wymiane, ale wozenie tego na rowerze to niezbyt wygodne.
    Nie mam pojecia, czy sa aplikacje wykorzystujace mapy OSM offline na innych
    systemach poza Androidem.

  • 5. Data: 2012-05-04 19:15:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PesTYcyD napisa?(a):

    [...]

    Za 600,- moim zdaniem nie kupisz nic co moze zastapic E72 ;)

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 6. Data: 2012-05-05 13:40:02
    Od: "zho" <o...@p...com>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przyzwyczaiłem się do Symbiana ale musze stwierdzić że jest kupiasty
    > nieco. Czy jest sens szukania czegoś na Windowsie, czy może nowe wersje
    Sa OK, wez Nokia E 6 podobna w sumie, nieco lepszy aparacik i lepiej
    wyprofilowana klawiaturka
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl

  • 7. Data: 2012-05-05 14:48:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zho napisa?(a):

    > Sa OK, wez Nokia E 6 podobna w sumie, nieco lepszy aparacik i lepiej
    > wyprofilowana klawiaturka

    IMO spieprzyli ten model ekranem dotykowym, ktorego nie mozna
    wylaczyc... i z ktorego trzeba korzystac bo nie ma normalnych
    klawiszy (options i menu).

    j.

  • 8. Data: 2012-05-05 18:59:54
    Od: to <t...@i...pl>

    begin januszek

    > IMO spieprzyli ten model ekranem dotykowym, ktorego nie mozna
    > wylaczyc... i z ktorego trzeba korzystac bo nie ma normalnych klawiszy
    > (options i menu).

    Co jest złego w ekranie dotykowym?

  • 9. Data: 2012-05-05 22:15:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    to napisa?(a):

    > Co jest złego w ekranie dotykowym?

    To nie jest typowy dotykowiec tylko polaczenie klawiatury sprzetowej
    'qwerty' z ekranem dotykowym (co samo w sobie nie moglo sie udac).

    E72 mozesz obslugiwac jednym palcem, kciukiem tej reki, ktora
    trzymasz telefon, przy pewnej wprawie mozna to robic nie patrzac
    w ekran. Z E6 tak juz sie robic nie da bo brakuje dwoch klawiszy,
    kluczowych dla obslugi systemu i czesc polecen trzeba wykonac
    (bo inaczej nie mozna) na ekranie dotykowym, do czego czasem trzeba
    uzyc palca drugiej reki.

    j.

  • 10. Data: 2012-05-06 00:11:32
    Od: "zho" <o...@p...com>

> [...]
    > kluczowych dla obslugi systemu i czesc polecen trzeba wykonac
    > (bo inaczej nie mozna) na ekranie dotykowym, do czego czasem trzeba

    Kolego to taki trynd wsrod producentow roznych urzadzen. Ciesze sie ze moj
    telewizor nie jest dotykowy, chociaz przy przegladaniu internetu akurat by
    sie to przydalo. :)
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl