  • 1. Data: 2009-12-05 18:49:07
    Temat: Zewnętrzna karta dźwiękowa
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Mam płytę Asus P5Q SE PLUS i dźwięk na tej płycie
    mnie nie zadawala.
    Zastanawiałem się nad wstawieniem SB0240, ale w zasadzie
    nie mam już gdzie, bo chwilowo wszystkie sloty PCI mam zajęte.

    A wiec może zewnętrzna Sound Blaster X-Fi Surround 5.1?
    Jak takie karty zewnętrzne w ogóle się zachowują?
    Czy mają jakieś wady w porównaniu do tych na slotach PCI?
    Czy zewnętrzną kartę można podłączyć dłuższym kablem USB,
    np. o długości 5 czy 7 m?

  • 2. Data: 2009-12-05 20:08:15
    Temat: Re: Zewnętrzna karta dźwiękowa
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam płytę Asus P5Q SE PLUS i dźwięk na tej płycie
    > mnie nie zadawala.

    Dźwięk w mojej Asus P5K - z wbudowanego układu też mi nie odpowiada
    (właściwie, nie odpowiadał, bo już go nie słucham). Wg mnie jest jakiś
    "przymulony" i dodatkowo wyraźnie zakłócany pracą reszty maszyny.

    > Czy mają jakieś wady w porównaniu do tych na slotach PCI?

    Nie stwierdziłem.
    Kupiłem sobie niedawno niedrogie pudełko
    http://www.sweex.com/en/assortiment/sound-vision/sou
    nd-cards/SC016
    W porównaniu z integrą płyty, gra wiele czyściej - nie ma żadnych zakłóceń
    od tego co się aktualnie dzieje w budzie peceta. Sam dźwięk - nie jestem
    super audiofilem - ale jest wg mnie bardzo dobry. Wyraźnie lepszy od integry
    tej płyty.
    Na tym pudełku już z przyjemnością słucham muzyki, głównie na (całkiem
    przyzwoitych) słuchawkach AKG K-44.
    Dźwięk z integry był nie do zniesienia w wielu nagraniach, głównie z uwagi
    na zakłócenia oraz jakąś "wymiętą" górę pasma.

    Różnie mówią http://tiny.pl/hx41p

    --
    B.G

  • 3. Data: 2009-12-06 18:29:20
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Rafał jest autorem poniższej notatki:

    > Mam płytę Asus P5Q SE PLUS i dźwięk na tej płycie
    > mnie nie zadawala.
    > Zastanawiałem się nad wstawieniem SB0240, ale w zasadzie
    > nie mam już gdzie, bo chwilowo wszystkie sloty PCI mam zajęte.

    możesz zawsze kupić kartę z PCIe.

    --
    Szarlih

  • 4. Data: 2009-12-06 19:00:56
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Szarlih wrote:

    > Rafał jest autorem poniższej notatki:

    > możesz zawsze kupić kartę z PCIe.

    też nie mam takiej możliwości.
    Bo jedyny wolny slot (jeden zastawia grafika) też jest już zajęty...

    A czy przypadkiem zewnętrzna karta nie dysponuje potencjałem
    lepszej jakości ze względu na fakt, iż jest wyniesiona poza komputer,
    zdala od zakłóceń?

    a moze to nie ma znaczenia?
    nie wiem...

  • 5. Data: 2009-12-06 19:46:24
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 06-12-2009 o 20:00 Rafał napisał na pl.comp.pecet:

    > też nie mam takiej możliwości.
    > Bo jedyny wolny slot (jeden zastawia grafika) też jest już zajęty...

    Z tego co widać, ta płyta posiada 2xPCI , 2xPCI-E i 1xPCI-E16.
    Wszystkie masz zajęte?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 6. Data: 2009-12-06 20:24:10
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Wiesław wrote:

    > Z tego co widać, ta płyta posiada 2xPCI , 2xPCI-E i 1xPCI-E16.
    > Wszystkie masz zajęte?

    dokładnie tak :)

    na jeden PCI-E zachodzi grafika, więc nie wykorzystam.
    na drugim PCI-E mam kartę firewire, która jest mi niezbędna.
    Sloty PCI zajmują kolejno karta SAT, karta COM i modem
    do wysyłania faxów,
    wszystko to jest niezbędne :)

  • 7. Data: 2009-12-06 20:33:55
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > na drugim PCI-E mam kartę firewire, która jest mi niezbędna.
    > Sloty PCI zajmują kolejno karta SAT, karta COM i modem

    Wiem, że modzę, ale może masz np. szpilki COMa na płycie i wystarczy np.
    podłączyć śledzia, a złącze zostanie puste?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-12-06 20:45:58
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    "Adam 'Adak' Kępiński" wrote:

    > Wiem, że modzę, ale może masz np. szpilki COMa na płycie i wystarczy np.
    > podłączyć śledzia, a złącze zostanie puste?

    i to mam wykorzystane, bo potrzebuje dwóch COM'ów
    Ja już dawno wymodziłem...
    Jedyny ratunek to karta dzwiekowa pod PCI-E ale razem z wirewire,
    taka jak SB0240 pod zwykłe PCI, ale czy jest taka?
    chyba nie...
    Firewire to standard, ale na mojej płycie go brak :(

  • 9. Data: 2009-12-06 22:04:41
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > taka jak SB0240 pod zwykłe PCI, ale czy jest taka?
    > chyba nie...
    > Firewire to standard, ale na mojej płycie go brak :(

    AFAIR Sb Audigy i nowsze mialy Firewire, jesli nie jestes audiofilem....

    --
    pozdr