  • 1. Data: 2009-12-04 08:28:09
    Temat: Jak podłączyć komputer do TV?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Chcialbym podłączyć komputer taki za 200zł (2,8 XP DVD) do telewizora
    zamiast dvd. W tv mam na ścianie a w nim dsub ale tak ustawiony że musiałbym
    kupić kabel kątowy dsub a takiego nigdzie nie mogę znaleźć. Normalnie przy
    dsub trzeb z 10cm a do ściany jest o wiele mniej. Nawet z euro jest problem.
    Projektanci od LG powinni troche pomyśleć o tych co chcą wieszać tv na
    ścianie.
    1. Czy ktoś widział taki kabel z wtyczką dsub kątową z jednej strony?
    2. Czy można jakoś sygnał z dsub (tanio) zamienić na hdmi.
    3. Może jakaś inna propozycja? Niestety nie moge zmienić karty w tym kompie
    na dvi bo to by rozwiązało moje problemy.

  • 2. Data: 2009-12-04 08:44:07
    Temat: Re: Jak podłączyć komputer do TV?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ZS" napisał:

    > 1. Czy ktoś widział taki kabel z wtyczką dsub kątową z jednej strony?

    Widziałem, a raczej cały czas widzę, wetkniętą w Hyundaia mojej vis-a-vis.
    Wystaje na 3 cm, a gdyby usunąć wkręty - 2,2 cm.

    > 3. Może jakaś inna propozycja?

    Jak nie znajdziesz w sklepie takiego kabla, to kup zwykły oraz sam wtyk
    DB15-M bez obudowy i lutuj ;-)

    JoteR

  • 3. Data: 2009-12-04 09:04:16
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Widziałem, a raczej cały czas widzę, wetkniętą w Hyundaia mojej vis-a-vis.
    > Wystaje na 3 cm, a gdyby usunąć wkręty - 2,2 cm.
    A nie kupiłeś czasem gdzies w necie?

    > Jak nie znajdziesz w sklepie takiego kabla, to kup zwykły oraz sam wtyk
    > DB15-M bez obudowy i lutuj ;-)
    Takie widzialem na allegro ale boję cię o jakość swoich lutów:) Potem jakos
    trzeba to zabezpieczyć a chyba były same wtyczki bez obudowy. Jak nie znajdę
    bede musial sie pobawić:(

  • 4. Data: 2009-12-04 19:58:57
    Od: z <z...@g...pl>

    ZS pisze:

    > Takie widzialem na allegro ale boję cię o jakość swoich lutów:) Potem jakos
    > trzeba to zabezpieczyć a chyba były same wtyczki bez obudowy. Jak nie znajdę
    > bede musial sie pobawić:(

    Mozna spróbowac "rozpruć" wtyczkę. kiedyś taką rozprówałem vo było
    podejrzenie niestyku. Plastik nie był twardy tylko raczej podchodził po
    gumę. Trzeba oczywiscie uważać. Ja chyba szybciej zlutowałbym nową wtyczkę.

  • 5. Data: 2009-12-04 22:44:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2009-12-04 09:28, ZS pisze:
    > Chcialbym podłączyć komputer taki za 200zł (2,8 XP DVD)
    Toś się precyzyjnie wyraził jaki to komputer... Może coś więcej, jaka
    karta graficzna (zintegrowana?)

> [...]
    > Projektanci od LG powinni troche pomyśleć o tych co chcą wieszać tv na
    A może masz po prostu zbyt cieńki wieszak-uchwyt do TV ? Widziałem
    różne, takie "by było jak najcieniej" i też takie "dystansowe" oraz z
    regulowanymi kątami tv względem ściany... Może taniej i prościej zmienić
    uchwyt TV na ścianę (koszt 40-70zł maks), jeśli tylko zniesiesz
    wysunięcie TV o te pare cm do przodu?

    > 1. Czy ktoś widział taki kabel z wtyczką dsub kątową z jednej strony?
    Nie. A "luzem" wtyczki do polutowania (a w zasadzie obudowy do wtyczki
    DB9 / DB15) kątowej też nie znajdziesz, to bardzo egzotyczna sprawa.

    > 2. Czy można jakoś sygnał z dsub (tanio) zamienić na hdmi.
    Nie

    > 3. Może jakaś inna propozycja? Niestety nie moge zmienić karty w tym kompie
    > na dvi bo to by rozwiązało moje problemy.
    A dlaczemu? Jakbyś w punkcie 0. podał dokładniej jaki to komputer/karta
    - to może by się znalazło rozwiązanie, np karta ADD-N2 DVI (agp/pci-e
    wyjście dvi do kart zintegrowanych w czipsetach intela, dziala to od
    845g w gore)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-12-04 23:06:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2009-12-04 23:44, BartekK pisze:
    > Nie. A "luzem" wtyczki do polutowania (a w zasadzie obudowy do wtyczki
    > DB9 / DB15) kątowej też nie znajdziesz, to bardzo egzotyczna sprawa.
    Może nie do końca się wyraziłem dobrze, bo obudowy do wtyczki
    dsub9/dsub15 kątowe istnieją, ale "w bok" a nie "w dół"

    W każdym "sklepie na rogu" dostaniesz takie obudowy wtyczki
    http://sklep.avt.pl/photo/product_info/2/1/b/1_21bc9
    d61e234.jpg
    do których wkłada się taki wkład
    http://www.maritex.com.pl/uploads/groups/3b2d141297b
    99b01e8d975dca383f083.jpg
    (oczywiście z polutowanymi kabelkami). Z takich elementów składane są np
    takie http://www.tridex.pl/pliki/j/3300.jpg przedłużacze VGa (albo kable
    VGA, zaleznie czy na końcach masz bolce-bolce, czy bolce-dziurki,
    wybierz co ci pasuje zastosować). Najlepsze jest to, że posiadają
    właśnie te obudowy rozbieralne, a nie jako zalany kloc z gumy, który
    rozcinając/rozbierając - uszkodzisz cieńkie kabelki w środku. Minus tych
    przedłużaczy/przewodów - te rozbieralne są przeważnie najgorszej
    jakości, w wyższych rozdzielczościach robią rozmycie obrazu, odbicia itp.

    Jakbyś wziął taki kabel/przedlurzacz i rozpierdzielił/rozebrał wtyczkę
    tą od monitora, to dostaniesz element "wtyczkowy" z polutowanymi
    kabelkami. Do kompletu tylko brakuje obudowy kątowej by osłonić czymś tą
    blaszkę by nie pourywały się kabelki. Albo możesz zmodyfikować jakąś
    taką łatwodostępną (wyciąć/wypiłować jej dziurę z boku, zamiast z tyłu),
    albo szukać czegoś takiego:
    http://media.digikey.com/photos/Tyco%20Photos/520647
    8-4.JPG - obudowa
    składana z wyjściem przewodu w bok (tutaj fotka akurat do wersji dsub25,
    a trzeba by znaleźć do dsub9/15), miałem tego karton i tak z miesiąc
    temu wywaliłem na śmietnik...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173