  • 1. Data: 2013-08-20 10:37:44
    Temat: Zestaw uruchomieniowy Atnel ATB - prośba o opinię
    Od: "R" <...@n...spam>

    Witam
    Jak oceniacie zestaw uruchomieniowy ATB 1.04 firmy Atnel na tle innych
    zaawansowanych zestawów dla AVR? Zestaw ma służyć do średniozawansowanej
    nauki programowania (Bascom i C).
    Proszę o opinię bez koncentrowania się na różnicach cenowych i powoływania
    się na książki Mirka Kardasia i jego forum (trochę mi nie odpowiada styl
    tego wsparcia dla użytkowników zestawu).

    R.

  • 2. Data: 2013-08-20 12:03:29
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-20 10:37, R pisze:
> [...]
    > się na książki Mirka Kardasia i jego forum (trochę mi nie odpowiada styl
    > tego wsparcia dla użytkowników zestawu).

    Nie widzę sensu uczenia się na takim zestawie. Rozumiem w szkole, czy
    na uczelni, że na laborce przerabia się kolejne ćwiczenia z
    programowania obsługi różnych peryferiów. W domu nie będziesz przecież
    przerabiał wszystkich lekcji. Jeśli nie chcesz składać płytki samemu od
    zera to kup prosty układ uruchomieniowy za kilkadziesiąt złotych. Ważne
    żeby miał trochę miejsca na dołożenie do niego tego co ci będzie
    potrzebne. Ten zestaw jest drogi, a w dodatku na pokładzie ma ATmega32.
    To bardzo stary układ z małą ilością pamięci. Wiele na nim nie zdziałasz.
    Poza tym, sugerowałbym skupienie się na ARMach i na C.
    Mają silne wsparcie producenta i społeczności. Za kilkadziesiąt zł
    możesz kupić minimoduł z programatorem/debugerem, na pokładzie.
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=196963
    ewentualnie to samo z książką:
    http://www.kamami.pl/index.php?productID=207778
    Lub innej firmy:
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=178086

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2013-08-20 14:33:32
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    ale koniecznie musi mieć wyświetlacz LCD inaczej 3/4 objętości książek
    będzie niepotrzebne...

  • 4. Data: 2013-08-20 14:37:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-20 14:33, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > ale koniecznie musi mieć wyświetlacz LCD inaczej 3/4 objętości książek
    > będzie niepotrzebne...

    Klawisz "." zacina ci się.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2013-08-20 14:58:01
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    zaczynam dyskusję: co potrzeba programiście do opanowania programowania AVR
    w C?

    jak Ktoś chce może też napisać, dlaczego żadna książka nie zawiera
    wymienionych wyżej informacji?

  • 6. Data: 2013-08-20 15:01:25
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Klik-klik-klik... To Ministerstwo Propagandy informuje :
    > zaczynam dyskusję: co potrzeba programiście do opanowania programowania AVR
    > w C?

    Grubaśnego PDFa ze strony Atmela i internetu.
    BT,DT

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Anielka głęboko się nasiliła i tak skonała.

  • 7. Data: 2013-08-20 15:12:30
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-20 14:58, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > zaczynam dyskusję: co potrzeba programiście do opanowania programowania
    > AVR w C?

    Programista nie potrzebuje książki. Początkującemu książka może pomóc,

    > jak Ktoś chce może też napisać, dlaczego żadna książka nie zawiera
    > wymienionych wyżej informacji?

    A ty wypowiadasz się z pozycji programisty, czy osoby która nie
    potrafiła się niczego nauczyć?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2013-08-20 15:25:11
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 20.08.2013 14:58, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > zaczynam dyskusję: co potrzeba programiście do opanowania programowania
    > AVR w C?

    1*) Znajomości składni C.
    2) Umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej ze
    strony Atmela.
    3) Kawy i zimnej pizzy.

    * punkt nie dotyczy 90+ % czynnych programistów

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 9. Data: 2013-08-20 16:22:30
    Od: l...@g...com

    1.http://tinyurl.com/ltgr3rd Uczenie sie
    2.http://tinyurl.com/ap69ff3 C
    3.http://tinyurl.com/mkqnthv na AVR
    4.http://tinyurl.com/kwdjve7 Jest latwe!!!

  • 10. Data: 2013-08-20 16:27:15
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    1.http://tinyurl.com/ltgr3rd Uczenie sie
    2.http://tinyurl.com/ap69ff3 C
    3.http://tinyurl.com/mkqnthv na AVR
    4.http://tinyurl.com/kwdjve7 Jest latwe!!!

    zatrzymałem się na pierwszym linku - nie smerdaj!