  • 1. Data: 2013-08-19 08:03:57
    Temat: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jest sobie kostka z konektorami 6.3mm, wygląda tak:

    http://imageshack.us/a/img819/1700/img0652xw.jpg
    http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2012/03/
    to_wpinamy_w_regulator_napi%C4%99cia-333x500.jpg

    Kostka idzie od alternatora do regulatora w motocyklu, nie wiem jaki prąd tam
    płynie, ale podejrzewam że kilkanaście amper będzie. Grzeje się, bo grzać się
    musi, ale grzeje się za bardzo - ciężko utrzymać w ręku, kostka jest wyraźnie
    cieplejsza od kabli. Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?
    Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe druciane
    szczotki albo coś w tym stylu?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2013-08-19 08:15:23
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam Wysocki pisze tak:

    > Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?

    boczne i lutownica ;)

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2013-08-19 08:28:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > boczne i lutownica ;)

    Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)

  • 4. Data: 2013-08-19 09:04:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 08:28, Adam Wysocki pisze:

    > Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)

    Lutownica po to, aby przewody zalutować w stykach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 5. Data: 2013-08-19 09:11:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 08:03:57 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe druciane

    Szkoda kasy i czasu na pseudoczyszczenie chemią, kup komplet małych pilników,
    przydadzą się też do czego innego :>

    L.

  • 6. Data: 2013-08-19 14:59:23
    Temat: Odp: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)

    Kolega doradził najlepiej.
    Nic nie zastąpi połączenia bezstykowego.
    Ja regularnie zalutowuje przewody w swoich samochodach.
    Mam dość ciągłego czyszczenia styków, których nawet nie potrzebuję
    rozłączać.
    Rozłączanie jest potrzebne, aby ....oczyścić styki.
    To jest bezsens.
    Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
    cążkami.
    Rozłączanie jest tak samo szybkie jak zdejmowanie złączy. Czasem szybsze.
    Ponowny montaż jest dłuższy, gdyż trzeba żmudnie odizolować, pobielić,
    nasunąć koszulkę termokurczliwą i zalutować. Czasem obwinąć taśmą.
    Jednak zajmuje to dodatkowo tylko 5 minut/złącze. (za pierwszym razem)

    Zalety: ginie problem braku styku.
    Jest to dobre zwłaszcza zimą.
    Czasem odlutuje się przewód. To zdarza się sporadycznie, ale głównie przy
    mechanicznym wyszarpaniu, podczas naprawy.
    Głównie na styku z czujnikiem ze złączem stalowym.

    Ponowny demontaż tego połączenia lutowanego jest łatwiejszy, jeżeli zamiast
    koszulki termokurczliwej,
    używa się taśmy izolacyjnej.
    Starą koszulkę trudno zdejmuje się z przewodu.
    Dlatego wolę używać taśmy. Koszulka za to ładniej wygląda, jednak jest
    bardziej sztywna.
    Ponowny demontaż/ montaż przewodu bez złącza jest dużo prostrzy,
    gdyż przewody przecina się w miejscu lutowania.
    Ponownie: tylko lutowanie i izolowanie, bez odizolowywania przewodu i
    bielenia.
    Ucięte kawałki usuwa się szybko grotem lutownicy podczas lutowania.
    Moim zdaniem, złącza w motoryzacji są niepotrzebne, wręcz zbędne.
    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-08-19 16:04:15
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > styków?
    > Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe

    Wywal kostke i polutuj te przewody. Jak nie chcesz miec problemow to
    lutowanie to zapewni. A ze nie mozna rozlaczyc - rozlaczyc trzeba jak
    bedziesz zmuszony wymieniac spalony regulator. A pali sie on w wiekszosci
    przypadkow przez brak styku na tej kostce.

    Tmek

  • 8. Data: 2013-08-19 18:46:22
    Temat: Re: Odp: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    > Nic nie zastąpi połączenia bezstykowego.
    > Ja regularnie zalutowuje przewody w swoich samochodach.
    > Mam dość ciągłego czyszczenia styków, których nawet nie potrzebuję
    > rozłączać.

    Przykre... co to za samochody masz?

    Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... :-)

    > Rozłączanie jest potrzebne, aby ....oczyścić styki.
    > To jest bezsens.

    Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby
    zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...

    > Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
    > cążkami.

    Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.
    Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić...

  • 9. Data: 2013-08-19 20:42:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam Wysocki pisze tak:

    > Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)

    Tak, kostki należy odłączać od samochodu. Im więcej ich odłączymy
    tym lepiej dla zdrowia psychicznego kierowcy ;)

    Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej
    kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2013-08-19 21:21:31
    Temat: Odp: Odp: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Przykre... co to za samochody masz?
    Nie ma znaczenia: wszystkie mają kostki.
    > Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... :-)
    Zdaje się, że już kiedyś to mówiłeś. Skąd to wiesz?
    Od tamtego czasu nic się nie popsuło?

    > Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby
    > zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...
    Zadam 3 pytania:
    Co wymienia mechanik, diagnozujący brak załączania wentylatora chłodnicy po
    przekroczeniu 110 stopni?
    a) czujnik
    b) czyści złącze
    Na co jest wystawiony rachunek?
    Co powiedział klientowi?

    > Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.
    Biorę to pod uwagę :-)
    Większość ludzi w sierpniu pije kolorowe napoje z lodówki.
    Marki produktów znajdziesz w reklamie w każdym TV.
    Mniejszość kupuje czystą wodę.
    Co jest bardziej rozsądne?

    > Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić...
    Jaki?
    Z zalutowanymi w większości wszystkimi złączami?
    Ja o takim marzę.
    Nie mam możliwości nawet zakupu.
    Żaden producent tego nie oferuje, gdyż nie potrafi/nie chce wykonać dwu-
    lub trójprzewodowej instalacji,
    do wszystkich czujników i odbiorników, zalutowanej do prostych końcówek
    lutowniczych,
    podobnie jak to miało miejsce w centralach telefonicznych z lat 70 ubiegłego
    wieku.
    Tam było co prawda owijanie, ale wystarczało, bo centrala w przeciwieństwie
    do samochodu,
    znajdowała się we wnętrzu budynku z dachem.

    --
    -- .