  • 11. Data: 2013-06-20 19:11:08
    Temat: Re: Zestaw edukacyjny dla początkującego gamonia
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    news:slrnks63d4.b7m.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Dać mu na początek dwie stalowe kulki. Jedną pewnie od razu zgubi,
    > ale co do drugiej, jest pewna nadzieja...

    Aż tak nieufny bym nie był - nie spali jednego, drugiego, trzeciego
    tranzystora, nie połamie mu nóżek, nie powącha dymu z odwrotnie włączonego
    zasilania - nie nauczy się.

  • 12. Data: 2013-06-20 19:48:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 20 Cze, 19:11, "Anerys" <s...@s...pl> wrote:

    > Aż tak nieufny bym nie był - nie spali jednego, drugiego, trzeciego
    > tranzystora, nie połamie mu nóżek, nie powącha dymu z odwrotnie włączonego
    > zasilania - nie nauczy się.

    Otóż to :]
    Dymek już był, przedwczoraj sfajczył się mosfet z generatora impulsów
    tyrystorowych, a dzisiaj chyba jakaś karta wejściowa z PLC. Bez ofiar
    nie ma postępu, ale jednak chciałbym szybko wdrożyć jakieś korepetycje
    z podstaw ;)

    L.

  • 13. Data: 2013-06-20 19:52:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 20 Cze, 18:46, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To moze tak nie calkiem potrafi policzyc to pierwsze ? :-)

    Wyglądało to dosyć wiarygodnie ;)

    > Jak to sie nazywalo ...

    Popytam może ktoś pamięta na polibudzie.

    > Crocodileclips nie uzywalem, ale ludzie chwalili
    > Moze na poczatek wystarczy.

    Wszedłem na stronkę, zrobili sporo nowego, yenka się nazywa. Odpaliłem
    i pobawiłem się obwodami, wygląda ciekawie :]

    Nic, zobaczymy czy coś zatrybi, a Wy wymyślajcie dalej :]

    L.

  • 14. Data: 2013-06-20 21:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2013 10:52:54 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > Wyglądało to dosyć wiarygodnie ;)

    Wygladac moze i wygladalo, ale czy mozna wierzyc komus, kto nie wie
    jak sie amperomierz podlacza ?

    > Popytam może ktoś pamięta na polibudzie.

    Raczej wsrod absolwentow technikow.
    Ale moze juz starych.

    > Wszedłem na stronkę, zrobili sporo nowego, yenka się nazywa. Odpaliłem
    > i pobawiłem się obwodami, wygląda ciekawie :]
    > Nic, zobaczymy czy coś zatrybi, a Wy wymyślajcie dalej :]

    Z tymi wiatrakami to on powazniej ?
    To moze mu zaproponowac zrobienie wlasnej elektrowni, takiej
    malutkiej, na gotowym dynamie, ale elektronike niech zrobi sam.

    J.

  • 15. Data: 2013-06-20 23:45:51
    Od: morghul <m...@t...pl>

    Nie widziałem żeby ktoś proponował ale Ośla Łączka z EdW może być
    trafnym wyborem. Nie bawiłem się tym ale z tego co czasem w EdW czytałem
    to bardzo fajnie to było opracowane.
    http://sklep.avt.pl/p/pl/47653/kompletny+kurs+podsta
    w+elektroniki+osla+laczka.html
    / http://tiny.pl/hs55g tu masz cały zestaw.

    Pozdro
    morghul

  • 16. Data: 2013-06-21 10:11:07
    Temat: Re: Zestaw edukacyjny dla pocz?tkuj?cego gamonia
    Od: Bartosz Kiziukiewicz <k...@e...BEZ-TEGO.pl>

    On Thu, 20 Jun 2013 18:46:54 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Byl kiedys taki programik symulacyjny do elektroniki, chyba zakupiony
    > przez MEN do naszych technikow.
    > Symulator z niego kiepski, ale pare zalet mial - np trzeba bylo
    > mierniki dobrze okablowac, mase oscyloskopu podlaczac.
    > Jak to sie nazywalo ...

    Może EWB (Electronic Workbench) - pamiętam chyba starą wersję DOSową.

    Bartek

    Moje poglądy prezentowane w Usenecie są całkowicie prywatne.

  • 17. Data: 2013-06-21 10:32:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-20 14:44, Lisciasty pisze:
    > Towarzysze,
    >
    > Sprawa jest dość nietypowa, jest sobie osobnik kumaty i dobry
    > teoretyk, który nawet doktorat ma zrobiony. Problemem jest to że jest
    > kompletną dupą jeśli chodzi o praktykę, i to tak od samego początku
    > (ojciec go nie uczył jak się obsługuje śrubokręt i młotek, nigdy nie
    > zepsuł radia ani zegarka, roweru nie naprawiał itp.). Pomyślałem że
    > polecę mu jakiś zestaw "mały elektronik", tylko nie bardzo wiem co
    > warto. A może coś innego? Chłop szybko łapie, ale czasem ma takie
    > braki w podstawach że siadam i płaczę.

    Ale po co z energetyka chcesz zrobić elektronika?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2013-06-21 11:57:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Friday, June 21, 2013 10:32:28 AM UTC+2, Mario wrote:
    > Ale po co z energetyka chcesz zrobić elektronika?

    A gdzie tak napisałem? Chcę żeby nauczył się podstaw, a nie projektował układy.

    L.

  • 19. Data: 2013-06-21 12:43:56
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > to kup mu młotek, przecinak, klej do klejarki i sznurek...
    > tusk twierdzi, że to wystarczy do naprawy drukarek (i ogólnie sprzętu
    > elektronicznego)...
    Tak serio, to ty się chłopie naprawdę zacznij leczyć....

  • 20. Data: 2013-06-21 14:03:57
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-21 11:57, Lisciasty pisze:

    > A gdzie tak napisałem? Chcę żeby nauczył się podstaw, a nie projektował układy.

    Ale ma chęć to robić, czy może uważa, że jest mu potrzebne, czy może ty
    tak uważasz?
    Skoro jest inteligentny, a jak twierdzisz jest kompletną dupą, to może
    ta dziedzina jest niezgodna z jego naturą. A może nie tyle dziedzina w
    sensie elektroniki co w ogóle "majsterkowanie". Może powinien zacząć od
    młotka i wiertarki.

    --
    pozdrawiam
    MD