  • 51. Data: 2010-08-05 08:51:50
    Temat: Re: Zestaw ~1500 zł
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-04 19:18, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > wszystko jasne.
    > mam zwykły 32 bitowy, ale wlasnie zastanawiam sie nad małym upgradem.

    wszystkie sa zwykle :) tylko te 64 bitowe maja dodatkowo zestaw
    instrukcji 64 bitowych.
    Marx

  • 52. Data: 2010-08-05 08:52:23
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-04 12:38, Przemysław Ryk pisze:
    > Pracuję w DTP.
    to jednoznacznie wyjasnia twoje nieobiektywne stanowisko w tej dyskusji
    Marx

  • 53. Data: 2010-08-05 10:24:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 10:52:23 +0200, Marx napisał(a):

    > to jednoznacznie wyjasnia twoje nieobiektywne stanowisko w tej dyskusji

    Jak dorzucę jeszcze to, że komputer służy mi zarówno do pracy, zaspokajania
    głodu informacji o świecie, rozwijania zainteresowań, słuchania muzyki,
    oglądania filmów i grania, to będzie bardziej obiektywnie? ;D

    [ Nie ma co płakać and rozlanym mlekiem; toż to nie piwo. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 54. Data: 2010-08-05 13:44:49
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-05 12:24, Przemysław Ryk pisze:

    > Jak dorzucę jeszcze to, że komputer służy mi zarówno do pracy, zaspokajania
    > głodu informacji o świecie, rozwijania zainteresowań, słuchania muzyki,
    > oglądania filmów i grania, to będzie bardziej obiektywnie? ;D

    Nie wiem, ale idac tym tokiem myslenia WiesłaW pracuje pewnie w
    instytucie chemicznym albo przy animacjach 3D ;)
    Marx

  • 55. Data: 2010-08-05 14:34:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 15:44:49 +0200, Marx napisał(a):

    > Nie wiem, ale idac tym tokiem myslenia WiesłaW pracuje pewnie w
    > instytucie chemicznym albo przy animacjach 3D ;)

    Albo archiwizuje internet do archiwów RAR... ;D

    [ Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 56. Data: 2010-08-05 15:33:26
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-08-2010 o 16:34 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

    > Albo archiwizuje internet do archiwów RAR... ;D

    Komuś kto formułuje tak inteligentnie wnioski, nie dałbym nawet dotknąć
    swojego komputera, a co dopiero grzebać w "pamięciach" :D

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 57. Data: 2010-08-05 20:57:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 17:33:26 +0200, WiesłaW napisał(a):

    > Komuś kto formułuje tak inteligentnie wnioski, nie dałbym nawet dotknąć
    > swojego komputera, a co dopiero grzebać w "pamięciach" :D

    Kogoś, kto ma tak wielką wiarę w cudowną moc większej ilości rdzeni w CPU
    nawet bym do swojego blaszaka nie dopuścił. ;) Ale jak się gdzieś trafi
    jakieś spotkanie, to piwko chętnie Ci postawię i podyskutuję dalej o wadach
    i zaletach proponowanych rozwiązań. :D

    [ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 58. Data: 2010-08-06 11:26:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 03 Aug 2010 14:22:11 +0200, WiesłaW napisał(a):

    > Staram się i jakoś mi nie wychodzi to rzeźbienie pliku wymiany.
    > Może ten Twój Windows nie umie poprawnie przydzielać pamięci?

    Pewnie tak.

    > To ile zwykły użytkownik ma otworzyć tych zakładek aby zapełnić 4G
    > pamięci?

    Firefox z jednym filmikiem 360p na YouTube konsumuje 200 MB. Cztery
    zakładki, gdzie w jednej jest film 1080p (wszystko z YouTube, wszystkie
    spauzowane) - ponad 470MB. Siedem zakładek (wszystko z YouTube, wszystkie
    spauzowane) - ponad 650MB.

    Faktycznie - truuuuudna sprawa...

    > Zauważ, że ja w przeciwieństwie do Ciebie (RAM) nie upieram
    > się nad koniecznością zakupu czterordzeniowca.

    I dlatego z uporem maniaka przekonujesz, jaką to kapitalną inwestycją jest
    czterordzeniowy procesor?

    > Zaczyna mnie bawić ta Twoja betonowa jednostronność :)

    Cieszę się. Też mam dobry ubaw, jak argumentujesz za czterordzeniowym
    procesorem jednocześnie przecząc sobie. :D

    > Ja również się staram.

    I co Ci wychodzi z tych obserwacji? :D

    > Z 2MB do 20MB ? Strzelam, bo nie używam GG.

    O słodka naiwności... Drobne 120MB przy jednym oknie rozmowy.

    > Wynika z tego, że umykają Ci fakty, które nie pasują do Twoich teorii.
    > Intel zauważył, że w segmencie użytkowników domowych wymagania na ilość
    > dostępnej pamięci rosną szybciej, niż na ilość dostępnych rdzeni - dlatego
    > wprowadził Turbo-Boost, a zapomniał po co wprowadził Hyper-Threading i
    > wielowątkowość :).

    To, że Intel wciska

    > To nawet na tanim dwurdzeniowcu chcesz oszczędzać? Może chociaż Athlon II
    > x2 260 za 280 zł?

    Chciałem dać do porównania dwu- i czterordzeniowca o zbliżonym taktowaniu.

    > Do czego potrzebne to taktowanie? Jakiś znaczny wzrost wydajności?

    Nie. W ogóle nie widać żadnego. Przy procesorach o tej samej architekturze
    ten wyżej taktowany nie będzie miał wyższej wydajności od tego niżej
    taktowanego. Jasssne.

    > Chyba jasno napisałem - dzielić. Po co kompresować? Ewentualnie SFX.

    Biorę duży plik ISO, przejeżdżam go archiwizerem z opcją "store" i podziałem
    na części mniejszej wielkości. Co Ci tu da czterordzeniowiec?

    > To chyba obracasz się w innym środowisku, bo jak ja o czymś takim wspomnę
    > to patrzą na mnie jak na wariata :)

    Możliwe. Przede mną stawiają problem i dostają możliwe rozwiązania z
    wymieniem ich wad i zalet. Jakoś częściej przeważa opcja większego komfortu
    nawet kosztem wydania trochę większej kwoty.

    > Najpierw trzeba się zastanowić, czy w ogóle jest sens, aby takie małe
    > programy jakie podałeś korzystały z wielowątkowości!

    To skoro z tego typu oprogramowania korzysta domowy, zwykły użytkownik, to
    na cholerę ma brać czterordzeniowy procesor?

    [ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego ]
    [ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 59. Data: 2010-08-06 15:27:25
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-08-2010 o 22:57 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > nawet bym do swojego blaszaka nie dopuścił. ;) Ale jak się gdzieś trafi
    > jakieś spotkanie, to piwko chętnie Ci postawię i podyskutuję dalej o

    Gdzieś to już pisałem kilka razy dlaczego większa ilość rdzeni i bynajmniej
    nie chodziło o cudowną moc. Ale już zwątpiłem, że do Ciebie to kiedykolwiek
    dotrze (ciekaw jestem za którym razem jesteś w stanie "zaskoczyć") Nie
    pomogło nawet oflagowanie się. Ty natomiast chcesz udowodnić coś, co ja bez
    większego trudu mogę sprawdzić na swoim komputerze w czasie rzeczywistym -
    jak więc mogę Tobie przyznać rację?
    Aby przekroczyć 2GB pamięci przy otwieraniu zakładek w YouTube (mam Operę),
    musiałem otworzyć 15 zakładek (w tym cztery były czynne).
    http://i36.tinypic.com/e5r3q1.jpg

    Albo udowodnij mi błąd przy doświadczeniu, albo przestań się wygłupiać.
    Jeżeli ktoś napisze, że często ogląda równocześnie kilkadziesiąt filmów
    to owszem, również przyznam, że potrzeba mu dużo pamięci.
    Tak samo jak komuś innemu, kto będzie chciał pograć w gry które korzystają
    z dobrodziejstw czterech rdzeni, zasugeruję czterordzeniowca.

    > Też mam dobry ubaw, jak argumentujesz za czterordzeniowym
    > procesorem jednocześnie przecząc sobie.

    To jest cytat z mojego trzeciego postu w tym wątku:
    "Zdecydowanie śmiem twierdzić, że na dzień dzisiejszy przeciętnemu
    użytkownikowi wystarczy 2GB RAM, dwurdzeniowy procesor i dobrze
    skonfigurowany system"
    Aż się dziwię, że znowu muszę pokazywać palcem. Czy Ty umiesz czytać ze
    zrozumieniem? Ja na Twoim miejscu bym się tak nie cieszył.

    Z tych i innych przyczyn nie widzę powodów dla których miałbym prowadzić
    z Tobą dalszą dyskusję.
    Mam tylko nadzieję, że ktoś postronny może wyciągnie dla siebie jakieś
    wnioski.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail