  • 1. Data: 2011-02-16 15:10:55
    Temat: Zerwanie umowy z Play
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Witam,

    jest numer w Play, skończyła się umowa, u konsultanta zostało zamówione
    jej przedłużenie na dotychczasowych warunkach (żadnych zmian).

    Przychodzi umowa jednak osoby, na którą jest spisana nie ma w domu,
    umowę podpisuje inny domownik.

    Po dwóch tygodniach wraca osoba z umowy, okazuje się, że konsultant
    wpisał na niej wyższą taryfę, niestety minęło już "magiczne" 10 dni.
    Zostaje złożona reklamacja, dzwoni konsultant, mówi że odsłuchali
    rozmowę i faktycznie zaszła pomyłka. Wszystko już odkręcone i trzeba
    tylko czekać na fakturę korygującą.

    Było to w październiku 2010, przez ten czas nie zmieniło się nic, dalej
    przychodzą rachunki z wyższym abonamentem. Na infolinii twierdzą, że
    zgłoszenie "jest przetwarzane" i nie mogą w żaden sposób pomóc, trzeba
    czekać.

    Minęło już kilka miesięcy a sytuacja nie uległa zmianie. Pism poszło już
    sporo, na każde taka sama reakcja: "przepraszamy, będzie korekta, trzeba
    czekać" ale nie dzieje się nic, dalej liczą za zawyżony abonament.

    Czy są tu podstawy do zerwania umowy z operatorem bez ponoszenia kary
    umownej?

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2011-02-16 15:42:14
    Temat: Re: Zerwanie umowy z Play
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 16:10, kamil d pisze:
> [...]
    > czekać" ale nie dzieje się nic, dalej liczą za zawyżony abonament.
    >
    > Czy są tu podstawy do zerwania umowy z operatorem bez ponoszenia kary

    Są podstawy, ponieważ umowa nie została zawarta.

    Osoba, która podpisała umowę, będzie odpowiadać za sfałszowanie podpisu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-16 17:31:12
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-02-16 16:42, Liwiusz pisze:
    > Osoba, która podpisała umowę, będzie odpowiadać za sfałszowanie podpisu.

    Tak, odpowie za podpisanie się swoim imieniem i nazwiskiem, 10 lat paki
    jak nic.

    --
    kamil d

  • 4. Data: 2011-02-16 23:47:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 5. Data: 2011-02-17 11:03:36
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "kamil d" <k...@t...pl> napisał
    > Tak, odpowie za podpisanie się swoim imieniem i nazwiskiem, 10 lat paki
    > jak nic.

    Dorośnij.

    --
    Maciek.

  • 6. Data: 2011-02-17 13:05:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Muran" <m...@g...com> writes:

    > Użytkownik "kamil d" <k...@t...pl> napisał
    >
    > Dorośnij.

    Jeżeli na umowie pomiędzy Janem Kowalskim a telefonią komórkową w
    miejscu na podpis Jana Kowalskiego pan Adam Nowak podpisze się słowami
    'Adam Nowak', to czy ktoś sfałszował podpis?

    Jako bonus - czy taka umowa jest ważna, a jeśli tak, to kto jest jej
    stroną?

    MJ

  • 7. Data: 2011-02-19 22:17:20
    Od: "michhallski" <o...@o...pl>

> [...]
    > 'Adam Nowak', to czy ktoś sfałszował podpis?
    >
    > Jako bonus - czy taka umowa jest ważna, a jeśli tak, to kto jest jej

    Jeśli Adam Nowak nie miał pisemnego upoważnienia od Kowalskiego to jakim
    prawem umowa miałaby byc zawarta?

  • 8. Data: 2011-02-22 10:36:36
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał
    > Jeżeli na umowie pomiędzy Janem Kowalskim a telefonią komórkową w
    > miejscu na podpis Jana Kowalskiego pan Adam Nowak podpisze się słowami
    > 'Adam Nowak', to czy ktoś sfałszował podpis?

    Ale tu nawet nie chodzi o fałszerstwo bądź nie. Ktoś za kogoś podpisuje
    umowę i ma o to pretensje do... pracowników operatora?
    Gdyby miał notarialnie poświadczone pełnomocnictwo to jest kryty a tak
    wyszło "mało profesjonalnie", że tak to oględnie ujmę.
    Pozostaje kwestia czekania na rozpatrzenie reklamacji [?] ale równie dobrze
    można wypowiedzieć umowę i wciąż dostawać faktury i być windykowanym.
    A co w przypadku, gdy operator zaprosi osobę z umowy do salonu i poprosi o
    złożenie podpisu w obecności pracownika? Może dlatego to wszystko tak długo
    trwa, bo komuś się ten nieszczęsny podpis nie zgadza z wcześniej złożonym
    wzorem?

    Ja wiem, że są sytuacje losowe gdy wszystko jest ważniejsze od *przedłużenia
    umowy* ale wtedy pretensje należy mieć do losu. Albo przeprosić kuriera.

    --
    Maciek.