  • 61. Data: 2018-03-13 10:02:48
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Kupiłem niedawno chiński zegarek z rozjazdem kilku minut na dobę. Nawet
    > radzieckie cebule były lepsze. Rozebralem i w srodku siedzi normalny
    > kwarc 32768. Kto wie czy nie odpadowy. Nic do regulacji nie ma. Kwarc,
    > blob i guma do lcd. Można? Można!

    W podobnym kiedyś dobrałem kwarc (miałem ich kilkadziesiąt) aby uzyskać
    jakieś pojedyncze ppm i od tej pory był dokładny :).
    Przy dobieraniu uwzględniałem odchyłkę wzorca (po wygrzaniu) mojego
    częstościomierza wynoszącą 4.2ppm (porównałem kiedyś wcześniej z nośną
    DCF, zakładając że ona jest 'dokładna').
    P.G.

  • 62. Data: 2018-03-13 11:35:27
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    tck <t...@t...wytnij.net.pl> wrote:

    > kurski zhakował ci tv;)

    W sumie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Włączał się na kanale 1, nikt nie
    powiedział, że musi być tam ustawiona TVP 1 :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 63. Data: 2018-03-13 12:03:03
    Od: mark64 <m...@p...pl>

    Ale do brzegu. Ten zegarek nie służy tobie do wskazania czasu z
    dokładnością do ułamka sekundy - bo i po co?
    Ten zegarek daje możliwość pieczenia o określonej godzinie przez
    zadany czas - jak braknie prądu to i tak się nic nie upiecze.
    Po co pamiętać jaka jest godzina, w jakiej jestem strefie i bez
    obrazy całą resztę wydumanych problemów?

  • 64. Data: 2018-03-13 14:42:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Bo od samego początku wszyscy piszą tu o tej zdumiewającej właściwości
    > odbiorników samochodowych, drogich i tanich.

    "czemu wiele urządzeń (np. radia samochodowe) ma ustawienia stacji
    w pamięci RAM, a nie w jakiejś nieulotnej"
    Nie wszyscy i nie tylko o odbiornikach radiowych.

    > Zatem nie na temat.

    Miszczu, miszcz będzie łaskaw przeczytać tekst z pola "Tamat".
    Ale tym razem ze zrozumieniem. :-)

    > ???

    Porozmawiamy jak zrozumiesz.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2018-03-13 15:20:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RadoslawF napisał:

    > "czemu wiele urządzeń (np. radia samochodowe) ma ustawienia stacji
    > w pamięci RAM, a nie w jakiejś nieulotnej"
    > Nie wszyscy i nie tylko o odbiornikach radiowych.

    No, jeszcze o telewizorach.

    > Miszczu, miszcz będzie łaskaw przeczytać tekst z pola "Tamat".
    > Ale tym razem ze zrozumieniem. :-)

    W temacie jest o starej "wierzy" Thomsona -- dobrze rozumiem?

    > Porozmawiamy jak zrozumiesz.

    Albo i nie.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2018-03-13 15:39:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A jaki konkretny model? Mam wprawdzie dość state, ale czołowej
    np takie: mp68 hamburg.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 67. Data: 2018-03-13 16:10:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > No, jeszcze o telewizorach.

    Czyli jednak już nie tylko o radiach samochodowych jak twierdziłeś
    przed chwilą.

    > W temacie jest o starej "wierzy" Thomsona -- dobrze rozumiem?

    Źle rozumiesz, w temacie sprzętu AGD, stara wieża się mieści
    pomimo że masz inne zdanie.

    > Albo i nie.

    Skoro nie masz racji to mogłeś odpuścić. Ale tego nie zrobiłeś
    bo jesteś krzykacz. Będziesz mi teraz wszelkie błędy wyciągał
    i łapał za słówka.
    Bo na merytoryczna dyskusję z kimś kto udowadnia że nie wie
    o czym jest rozmowa nie liczę.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2018-03-13 17:55:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > radzieckie cebule były lepsze. Rozebralem i w srodku siedzi normalny
    > kwarc 32768. Kto wie czy nie odpadowy. Nic do regulacji nie ma. Kwarc,

    :-D :-D
    Być może, że ze śmieci go składali, jak wspomniałeś :-D Ja na Twoim
    miejscu wykorzystałbym tak zaoszczędzony czas na coś pożytecznego :-D :-D

    Kiedyś dostałem pojemnik na długopisy z zegarkiem. Nie miałem co z nim
    zrobić bo nie lubię bałaganu na biurku więc wpakowałem go do szafy. Stoi
    tam może od roku. Rozjechał się o 3 minuty jak teraz zerkam.

    Mam też telefon stacjonarny Panasonic'a zasilany DC. Zmieniam w nim czas
    przy każdej zmianie lato/zima bo głupek sam tego nie potrafi zrobić.
    Porównuję teraz czas z tym co PC mi pokazuje - może pół minuty jest
    różnicy. Zresztą sekund w tym Panasonicu chyba nie ustawiałem więc
    poślizg mógł być od początku.

    W AGD nie wiem jaką dokładność mają bo wymiękłem po Ntym zaniku prądu.
    Nie chce mi się już ich ustawiać.

    Ale generalnie nigdy nawet nie zwróciłem uwagi na problem niedokładności
    zegarków kwarcowych. Te z mojego otoczenia całkiem precyzyjnie czas
    wskazują stąd pewnie podświadome założenie iż kwarce muszą być dokładne. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 69. Data: 2018-03-13 20:00:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-13 o 12:03, mark64 pisze:

> [...]
    > Po co pamiętać jaka jest godzina, w jakiej jestem strefie i bez
    > obrazy całą resztę wydumanych problemów?

    Połowicznie się z Tobą zgadzam. Powiem Ci jak od strony praktycznej to
    wygląda i dlaczego wbrew pozorom zegar jest ważny. Od lat bardzo często
    piekę sobie chleb. Zawsze jest tak, że najpierw w niskiej temperaturze
    ciasto wyrasta X minut a potem piecze się w wysokiej Y minut i czas jest
    kluczowy. 5 minut różnicy i do kibla idzie cała robota - już nie będę
    opisywał dlaczego ale tak jest. Zwykle w czasie gdy piekarnik działa
    pracuję przy kompie na innym piętrze więc nie usłyszę gdy czas mija.
    Ustawiam więc przypominacz w telefonie. Jeśli mam telefon w kieszeni, to
    korzystam z timera więc problemu nie ma. Natomiast gdy zostawię go w
    biurze - zapamiętuję godzinę, o której ma się zadanie skończyć, schodzę
    do biura i ustawiam budzik. Jeśli czas zegarów jest różny o te kilka
    minut - to kaplica.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-03-13 20:05:20
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > W sumie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Włączał się na kanale 1, nikt nie
    > powiedział, że musi być tam ustawiona TVP 1 :)

    może być tefaupis 2;)

    --
    pozdr

    Tomasz