  • 61. Data: 2023-08-27 16:58:55
    Temat: Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > GPS w kuchence mikrofalowej? W sumie czemu nie.

    Technologia jest dostępna, tania... tylko w budynku może być problem. To
    już lepiej DCF lub coś podobnego.

    --
    - Mamusiu, jezdem w ciąży.
    - Bój się Boga! Dwa miesiące przed maturą, a ty mówisz "jezdem" ?

  • 62. Data: 2023-08-27 17:00:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Trzeba mu dostarczyć tę homeopatyczną energię. Mają te układy różne
    > źródła jej pochodzenia:
    > Photovoltaic
    > Radio frequency
    > Thermal
    > Vibration
    > Pulsed intermittent source

    Potem by było.

    "Idź potrzaskać drzwiczkami w kuchence bo zegarek nie chodzi."

    --
    Całkiem możliwe, że ten sam gość co wcześniej przychodzi do restauracji. Gdy otrzymał
    już zupę, z przerażeniem stwierdza, że w zupie pływa mucha! Od razu z krzykiem na

  • 63. Data: 2023-08-27 17:15:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Technologia jest dostępna, tania... tylko w budynku może być problem.
    > To już lepiej DCF lub coś podobnego.

    Mam termometr z zegarem DCF. W budynku też ma problem, po wymianie
    baterii stawiam na tarasie, dopiero wtedy synchronizuje czas. Gdyby
    było Wi-Fi, to mogłoby służyć do czegoś jeszcze. Może nie aż tak
    ważnego, jak podgrzanie naleśników, ale zawsze.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2023-08-27 17:55:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > już lepiej DCF

    Dział albo nie działa.
    Czy z GSM można brać czas bez SIM?

    Robert

  • 65. Data: 2023-08-28 02:22:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Dział albo nie działa.
    > Czy z GSM można brać czas bez SIM?

    I to je dobry pomysł. Ale wygląda na to, że nie, przynajmniej w przypadku
    NITZ.

    https://en.wikipedia.org/wiki/NITZ

    To przychodzi dopiero po rejestracji karty SIM.

    Ale może są jakieś inne mechanizmy.

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego:

  • 66. Data: 2023-08-29 13:06:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To już dawno jest rozwiązane. DCF, nawet GPS. Tylko z jakiegoś powodu nie
    > jest upowszechnione.

    DCF? Kompletnie nie. To działa tylko w jednej strefie czasowej a poza
    nią w ogóle nie daje się odebrać, w niej zresztą też nie bardzo.

    GPS chyba jeszcze gorzej, podaje czas globalny. Żeby z tego zrobić
    lokalny trzeba mieć mapę stref czasowych z przesunięciami lato-zima,
    jeszcze nie wiadomo jak długo będziemy mieli te przesunięcia. Choć może
    coś dodali w ramach rozwoju GNSS, tego nie wiem.

  • 67. Data: 2023-08-29 13:11:56
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
> [...]
    > trzeba mieć mapę stref czasowych z przesunięciami lato-zima, jeszcze nie
    > wiadomo jak długo będziemy mieli te przesunięcia. Choć może coś dodali w

    W 99% przypadków, dla urządzeń stacjonarnych, nie trzeba mieć żadnych map,
    bo wystarczy raz ustawić strefę. A mobilne zwykle korzystają z GSM i mają
    problem czasu rozwiązany.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 68. Data: 2023-08-29 13:20:37
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Był jakiś myk w kuchenkach Amica, że coś nie działało bez ustawionego zegara.
    Ile żeśmy się z dyplomowanym elektrykiem namontowali i nademonotowali faz, zanim
    wreszcie nie doszło do RTFM ;-))

    -----
    > niech nie staje na przeszkodzie, gdy chcę po prostu włączyć kuchenkę i podgrzać
    sobie naleśniki.
    > Jak ktoś chce mieć zegar w kuchence, to go wywoła w menu, ustawi aktualny czas i
    będzie miał.

  • 69. Data: 2023-08-29 19:45:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W 99% przypadków, dla urządzeń stacjonarnych, nie trzeba mieć żadnych
    > map, bo wystarczy raz ustawić strefę.

    Trzeba mieć mapy by nie musieć niczego ustawiać a tylko wykorzystać co
    przychodzi z GPS. Przy czym nie mamy takich map na przyszłość ponieważ
    nie wiemy jak się będzie zmieniał czas w przyszłości. I jak zamiast map
    ustawimy (jednak) strefę to też tego nie wiemy.

    > A mobilne zwykle korzystają z GSM
    > i mają problem czasu rozwiązany.

    Ale co "mobilne zwykle korzystają"? Mowa o kuchence mikrofalowej, według
    Ciebie korzystają? Do czego niby? Ile podziałają oferowane dzisiaj
    karty? Skończą przed czy po tym nim przestaną zmieniać czas-lato zima?

  • 70. Data: 2023-08-29 20:12:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
> [...]
    > wiemy jak się będzie zmieniał czas w przyszłości. I jak zamiast map
    > ustawimy (jednak) strefę to też tego nie wiemy.

    Mapy są niepotrzebną komplikacją skoro strefę użytkownik może wskazać sam.
    To nie jest żaden problem i nie trzeba bawić się w mapy. Kiedy jest zmiana
    czasu zimowy/letni to wiadomo publicznie. Jedyny problem będzie jak się
    zmienią przepisy i zmiana czasu zostanie zniesiona lub też zmieni się
    algorytm wyznaczania momentu przejścia zimowy/letni. Na szczęście jest to
    rzadkie i prędzej urządzenie trafi na śmietnik zastapione nowszym modelem.

    > Ale co "mobilne zwykle korzystają"? Mowa o kuchence mikrofalowej, według
    > Ciebie korzystają? Do czego niby? Ile podziałają oferowane dzisiaj karty?
    > Skończą przed czy po tym nim przestaną zmieniać czas-lato zima?

    Daj spokój, wyraźnie rozdzieliłem swoją wypowiedź na urządzenia mobilne i
    niemobilne. Nie trzeba wiele wysiłku żeby zrozumieć, co się w moim poście
    dotyczyło kuchenek a co nie. A co do kart, to nie wiem dlaczego mają szybko
    przestać działać. I co ma do tego zmiana czasu na letni.

    Kuchenki i inne sprzęty stacjonarne mogą synchronizować się po NTP.
    Lokalizację brać z ustawień ręcznych lub serwisów geolokalizacyjnych. Nie ma
    tu technicznie problemu. Natomiast podraża to i komplikuje urządzenie, w tym
    interfejs użytkownika, więc mamy to, co mamy. Z drugiej strony sprzęt AGD
    mający dostęp do Internetu też istnieje, choć nie jest jeszcze zbyt
    popularny.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/