  • 1. Data: 2009-11-21 11:27:07
    Temat: Zbliza sie zima...
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Nurtuje mnie troche takie zagadnienie.

    Mam na balkonie AP + zasilacz do niego, włączam go tylko (zegarem)
    rano i wyłączam na noc. Mam również dwa inne urządzenia: AP i switch,
    które dla odmiany są włączone non stop. Pracują przez kilka lat bez
    zarzutu mimo, że nie przeznaczone do pracy w takich warunkach. Ten
    wspomniany na wstępie, zainstalowałem dopiero nie dawno, i tak się
    zastanawiam, czy na okres mrozów nie należałoby zaniechać tego
    codziennego wyłączania? Bo niby w każdej instrukcji telewizora czy
    innego urządzenia stoi napisane, że po przyniesieniu do domu ze dworu
    nie włączać, ale to chyba bardziej chodzi o wyrównanie temperatur a w
    szczególności wilgotności urządzenia, które lokalnie, przy zmianie
    temperatury, może być zawilgocone. A tam, stale na dworze, więc czy
    włączenie zasilania (jak i samego zasilacza) nie spowoduje uszkodzenia
    AP?

    Będę wdzięczny za sugestie, szczególnie cenionego R. Sokoła, którego
    wypowiedzi zawsze (od lat obserwując) tchną fachowścią. Przy okazji,
    pozdrawiam.

    --
    Adek

  • 2. Data: 2009-11-21 13:07:29
    Temat: Re: Zbliza sie zima...
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    A_Zet pisze:
> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za sugestie, szczególnie cenionego R. Sokoła, którego
    > wypowiedzi zawsze (od lat obserwując) tchną fachowścią. Przy okazji,

    No faktem jest, że urządzenia SOHO nie są przeznaczone do takich
    warunków, a jak już to montuje się je w specjalnych, ogrzewanych
    skrzynkach; jak przyjdą spore mrozy, to ciężko mi uwierzyć, że
    urządzenie przeżyje. Moim zdaniem nie wyłączaj nawet ze względu
    na to, że cały czas się będzie grzał (nawet może wsadź w jakieś pudełko,
    żeby trochę mu się "atmosfery" wytworzyło. Jest jednak duża szansa,
    że woda zacznie się skraplać...

    p.s. ciekawe rozwiązanie- matka/żona nie nie chce migających,
    obrzydliwych skrzynek w salonie, czy co? Czemu tego nie wsadzisz w mało
    uczęszczany róg pokoju?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 3. Data: 2009-11-21 13:32:18
    Od: games <g...@g...home.pl>

    A_Zet pisze:
> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za sugestie, szczególnie cenionego R. Sokoła, którego
    > wypowiedzi zawsze (od lat obserwując) tchną fachowścią. Przy okazji,

    Takowe urzadzenia mozna wieszac z powodzeniem na zewnatrz ale w puszce
    ktora jest do tego przeznaczona np
    http://images.dipol.com.pl/pict/a71278++++++.jpg.

    Urzdazenie pracujace 24h/dobre wytwarza w tej puszce temperature
    niezbedna do pracy gorzej moze byc jedynie w lecie, ale i na to sa sposoby.

  • 4. Data: 2009-11-21 14:17:28
    Od: "Zet" <n...@v...pl>

> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za sugestie, szczególnie cenionego R. Sokoła, którego
    > wypowiedzi zawsze (od lat obserwując) tchną fachowścią. Przy okazji,

    Najlepiej zobacz do user manual/instrukcji do jakich warunków pracy
    (temperatura, wilgotność itp) sprzęt ten jest zaprojektowany.
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 5. Data: 2009-11-21 15:42:21
    Od: Tom <t...@o...pl>

    > Takowe urzadzenia mozna wieszac z powodzeniem na zewnatrz ale w puszce
    > ktora jest do tego przeznaczona np
    > http://images.dipol.com.pl/pict/a71278++++++.jpg.

    i wrzuc do tego kilka "przysmaków admina" i będzie cacy

  • 6. Data: 2009-11-22 20:21:02
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl wrote:
    > A_Zet pisze:

    > p.s. ciekawe rozwiązanie- matka/żona nie nie chce migających,
    > obrzydliwych skrzynek w salonie, czy co? Czemu tego nie wsadzisz w
    > mało uczęszczany róg pokoju?

    Czy wszyscy musza mieszkac jednopoziomowo? U mnie 3 rok juz dziala AP
    wyjety z obudowy
    (nie miescil sie) i wstawiony do srodka puszki biquada z allegro -
    zasilanie puszczone PoE.A nie przeszkadzaly lampki APka
    tylko 8m kabla antenowego wprowadzalo zbyt duze tlumienie.Tyle ze moj dziala
    non stop - oszczednosci na pradzie pomijalne, ale podstawa to dobry zasilacz
    transformatorowy
    bo poslednie impulsowki z tanich apekow wytrzymuja czesto rok , dwa pracy
    non stop i padaja

  • 7. Data: 2009-11-22 21:46:22
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

> [...]
    >
    > Urzdazenie pracujace 24h/dobre wytwarza w tej puszce temperature
    > niezbedna do pracy gorzej moze byc jedynie w lecie, ale i na to sa sposoby.

    W takiej skrzynce 3 lata wisiał AP planet razem z zasilaczem (220V do
    skrzynki) na dachu na chłodzie i mrozie włączony nonstop.
    Po zakończeniu umowy z "operatorem" zdjąłem go stamtąd razem z anteną
    talerzową. Antena nadawała się na złom a AP piękny i pachnący.
    Służy dalej w pokoju.