  • 1. Data: 2009-11-20 22:42:48
    Temat: Seagate ST31000528AS wydaje dziwne dzwięki
    Od: "Zet" <n...@v...pl>

    Kupiłem dziś dysk Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS 1TB i mam z nim pewien
    problem. Dysk jest cichy dobrze wyważony, nie rezonuje, ale zdarza mu się co
    pewien czas cyknąć (pewnie parkowanie głowic) i słychać jak by
    wyhamowywał/rozpędzał się, smart zdaje się wyglądać dobrze (
    http://tinyurl.com/yjezm2x ), dodam tylko że w czasie tej sytuacji dysk nie jest
    używany do zapisu/odczytu. Czy to jakaś nowa właściwość dysków Seagate? Posiadam
    też inny dysk 750GB serii 7200.10 który nie wydaje tego typu dźwięków. Gdy
    zaczynam pracować z plikami znajdującymi się na nim słychać jak znowu startuje.
    Co to może być ?
    --
    Pozdrawiam!
    Zet

  • 2. Data: 2009-11-21 07:40:28
    Temat: Re: Seagate ST31000528AS wydaje dziwne dzwięki
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Zet wrote:
> [...]
    > zaczynam pracować z plikami znajdującymi się na nim słychać jak znowu startuje.

    Z tego co napisales wynika, ze faktycznie prakuje glowice i sie wylacza.
    mam dwa dyski w zewn. obudowach i po 15min parkuja. W Seagate mozna to
    zmienic Seagate Managera, ktorego sciagnalem bodajze ze strony domowej.
    Wtedy wylaczenie dysku mozesz ustawic wg wlasnego uznania.
    Ja mam za to inny problem ze swoim Seagate 1TB - od pewnego czasu dosc
    czesto "klika" jakby prakowal i znow startowal. Czasem zdarza mu sie tak
    10-20 razy pod rzad. Gdy tak sie stanie podczas kopiowania, proces wtedy
    mocno stopuje, zeby znow ruszyc po klikaniu. Podobnie przy starcie
    komputera, normalnie powinien byc jeden klik a jest ich z reguly kilka.
    Czy da sie o jakos rozwiazac software'owo czy pozostaje tylko
    skorzystanie z gwarancji?

  • 3. Data: 2009-11-21 08:26:32
    Od: Bet <h...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2009-11-20 23:42, Zet pisze:
> [...]
    > pewien czas cyknąć (pewnie parkowanie głowic) i słychać jak by
    > wyhamowywał/rozpędzał się, smart zdaje się wyglądać dobrze

    miałem kiedyś podobny problem z maxtorem. Problem ustąpił gdy wymieniłem
    zasilacz (wcześniej był najtańszy/najprostszy). Być może brakowało
    stabilności napięć, być może wydajności prądowej... nieważne. Po
    wymianie zasilacza problem się więcej nie pojawił.

    --
    Bet

  • 4. Data: 2009-11-21 08:44:55
    Od: raviz <r...@v...pl>

> [...]
    > stabilności napięć, być może wydajności prądowej... nieważne. Po
    > wymianie zasilacza problem się więcej nie pojawił.

    Tyle, ze w moim wypadku jest to dysk zewnetrzny z dolaczonym w zesrtawie
    zasilaczem

  • 5. Data: 2009-11-21 11:36:06
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    raviz pisze:

    > Tyle, ze w moim wypadku jest to dysk zewnetrzny z dolaczonym w zesrtawie
    > zasilaczem

    No to powinieneś ten zasilacz sprawdzić. Napięcie pod obciążeniem,
    tętnienia...
    Miałem taki przypadek na LaCie 500GB zewnętrznym. Zasilacz nie trzymał
    paramatrów.

    --
    pzdr
    RyAn

  • 6. Data: 2009-11-21 14:29:12
    Od: "Zet" <n...@v...pl>

> [...]
    > komputera, normalnie powinien byc jeden klik a jest ich z reguly kilka.
    > Czy da sie o jakos rozwiazac software'owo czy pozostaje tylko

    Wyczytałem ze program Seagate Manager jest przeznaczony tylko do dysków
    zewnętrznych z serii serii FreeAgent, czy jest odpowiednik tego rozwiązania dla
    dysków montowanych wewnątrz komputera ?
    --
    Pozdrawiam!
    Zet