  • 81. Data: 2013-03-04 21:58:34
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-03-04 19:02, k...@g...com pisze:
> [...]
    > 10MBit/sek. Z własnych informacji praktycznych. Mam aparat co kreci
    > filmy. I to nie byle jakie bo w FHD. Przy pięćdziesięciu klatkach na
    > sekundę bez przeplotu i rozdzielczości poziomej 1080 zapisuje po
    > kompresji 28MBit/s. A podgląd na telewizor albo monitor wypuszcza z
    > kodowaniem 4:2:2. Różnica pomiędzy obrazem z aparatu a tym co nadaje
    > telewizja jest ogromna na korzyść aparatu. Na dodatek różnicy
    > pomiędzy 4:2:2 a 4:2:0 nie da się w telewizorze zauważyć. Wychodzi ze
    > pomimo dużego poprawienia jakości nadawanych programów polskiej
    > telewizji do FHD jeszcze jest bardzo daleko.

    Dokładnie: 4Mbit/s * 7 kanałów w multipleksie = 28Mbit/s. Tak więc do
    realnej jakości jaką oferuje analogowy SD czy cyfrowy FHD naprawdę
    jeszcze daleko.

  • 82. Data: 2013-03-04 22:50:54
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 21:58:34 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Dokładnie: 4Mbit/s * 7 kanałów w multipleksie = 28Mbit/s. Tak więc do
    >
    > realnej jakości jaką oferuje analogowy SD czy cyfrowy FHD naprawdę
    >
    > jeszcze daleko.

    W Japonii w tym roku wchodzi telewizja 4k. To dwa razy więcej niż puszczają w kinach.
    O tym że Sony sprzedaje kamerę 8k tylko z litości nad polską telewizją nie wspomnę.

  • 83. Data: 2013-03-04 23:02:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > W tej sytuacji musiałbym Cię prosić o podanie definicji pojęcia sygnał.
    > Ale to nieważne.

    Ważne.

    > Wracając do tego, co uważasz za nieprawdę, otóż reprezentacja cyfrowa
    > oznacza przedstawienie informacji [...]

    Do tej pory mowa była o *sygnale*, nie o *informacji*. No więc sygnał,
    to jest to coś, co niesie informacje.

    > Oczywiście, jeśli Twoje spojrzenie na sygnał cyfrowy jest na poziomie
    > montera wind z lat 50.

    Nie wiem co by to miało znaczyć, ale na wszelki wypadek podzękuję
    za wyrazy uznania.

    > I w takim rozumieniu, to pewnie - prostokąt na oscyloskopie - cyfra,
    > zaokrąglenie - analog. Tylko że to jest pojęcie na poziomie encyklopedii
    > dla dzieci z podstawówki, gdzie tak to właśnie narysowano.

    O braku zrozumienia różnic między pojęciem "sygnał" i "przebieg" zdążyłem
    napisać już wcześniej.

    Jarek

    --
    Czekamy na sygnał
    Z centrali!

  • 84. Data: 2013-03-04 23:04:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Leming Show pokazał:

    > Jesli to pojdzie tak jak w fotografii to niewielu bedzie na to stac.
    > Klasyka kosztuje tak w audio jak i foto, zakladam ze w TV moze byc
    > podobnie :):) Nie, nie pomylili sie, liczba zer jest odpowiednia.
    >
    > http://www.leicastore.pl/Leica_M_MONOCHROM-1446.html

    Mam w rodzinie fotografika (czarnobiałego, analogowego), więc zdaję
    sobie sprawę z poziomu cen.

    Jarek

    --
    Ach, gdyby był taki aparat co pstryk zrobi
    i już masz obraz mojej duszy ulubiony.

  • 85. Data: 2013-03-04 23:05:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    -----------^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Do tej pory mowa była o *sygnale*, nie o *informacji*. No więc sygnał,
    > to jest to coś, co niesie informacje.
    ---------------------^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Czyli mówimy o tym samym. To dobrze.

  • 86. Data: 2013-03-05 00:43:24
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-03-04 22:50, k...@g...com pisze:

    > W Japonii w tym roku wchodzi telewizja 4k. To dwa razy więcej niż
    > puszczają w kinach. O tym że Sony sprzedaje kamerę 8k tylko z litości
    > nad polską telewizją nie wspomnę.

    Z tego wynika, że najlepsza jakość w TVP była wtedy, kiedy używali tych
    niebiesko-szarych kamer vidikonowych Boscha z obiektywem Schneider.

  • 87. Data: 2013-03-05 00:46:18
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-03-04 21:31, Tomasz Szczesniak pisze:
    > Dnia Mon, 4 Mar 2013 09:50:38 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja RoMan
    > Mandziejewicz<r...@p...pl.invalid> nadala:

    > W studio? SD? zapewne w okolicach 50Mb/s, a praca bezkompresyjna jest bez
    > problemu dostępna, ale w praktyce niestosowana, gdyż najpopularniejszy
    > format zapisu (Digital Betacam) też kompresuje AFAIR do 80Mb/s. Daj Boże,
    > aby ktokolwiek nadawał z taką prędkością nawet HD. Konsumencki sygnał
    > cyfrowy, zarówno SD jak i HD jest paskudny, choć MPEG4 z długim GOPem
    > rzeczywiście sporo daje.

    O to właśnie mi chodzi. Głupcy pieją o "jakości cyfrowej", nie zdając
    sobie nawet sprawy że NTC w Polsce zmierza w kierunku jakości YouTube.

  • 88. Data: 2013-03-05 10:31:08
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 4 Mar 2013 13:50:54 -0800 (PST), k...@g...com pisze:
    > W Japonii w tym roku wchodzi telewizja 4k. To dwa razy więcej

    Jak się policzy piksele, to nawet 4 razy więcej.

    > niż puszczają w kinach.

    Zależy, w których kinach. Kinowa projekcja DCI 4K jest jak na razie
    częściej spotykana, niż telewizja w tej samej rozdzielczości.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 89. Data: 2013-03-05 13:36:56
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl>

    Dnia Tue, 05 Mar 2013 00:46:18 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> nadala:

    > O to właśnie mi chodzi. Głupcy pieją o "jakości cyfrowej", nie zdając
    > sobie nawet sprawy że NTC w Polsce zmierza w kierunku jakości YouTube.

    NTZ wszędzie na świecie zmierza w stronę youtuba. Sygnał analogowy ma
    nad cyfrowym jedną przewagę - nie da się kompresować. Niestety reszta
    zalet jest po stronie cyfry.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 90. Data: 2013-03-05 15:30:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Szczesniak napisał:

    > NTZ wszędzie na świecie zmierza w stronę youtuba. Sygnał analogowy ma
    > nad cyfrowym jedną przewagę - nie da się kompresować. Niestety reszta
    > zalet jest po stronie cyfry.

    To tak bardzo źle? Mam wrażenie, że statystyczna próbka filmów wybranych
    z youtube ma jakość (techniczną) znacznie powyżej emisji analogowej.
    Zresztą to nie tylko wrażenie, bo tzw. obiektywne dane mówia to samo --
    gdyby w monochromatycznym obrazie 625 linni 25 klatek na sekundę chcieć
    otrzynać kwadratowe piksele, to by trzeba było pasma 26 MHz. A jest ledwie
    20% tego, w tym jeszcze chrominanacja, która przy emisj NTSC/PAL/SECAM
    jest okrojona do żałosnego minimum. Więc z tą "przewagą", to nie do końca
    tak -- skoro kompresować się nie da, to po prostu rżnie się treść.

    Ja widze inne kierunki -- wszyscy dążą do najwyższych aktualnie dostępnych
    standardów, czynią to bezrefleksyjnie, tylko dlatego, że można (i ładnie
    w opisach wygląd), a nie dltaego, że trzeba i że to podnosi wartość programu.
    Mam na myśli wartość inną, niż ta wyrażana w złotówkach. Ale z tą też jest
    ciekawie -- kiedyś zdarzyło mi się robić przy telewizji i szacowałem koszt
    programu HD w porównaniu ze zwykłym. Różnica kosztów czysto technicznych
    była i tak mniejsza niż kosztów tzw. towarzyszących. Czyli na przykład
    przygotowania scenografii tak, by widzowie nie oglądali w jakości HD
    "upierdolonego stołu"(tm).

    --
    Jarek