  • 1. Data: 2009-05-22 13:17:27
    Temat: Zatarłem silnik, ale działa i co dalej?
    Od: "Matifz" <m...@N...gazeta.pl>

    Hej, poratujcie.
    Poniosło mnie i po kapitalnym remoncie DR650, dałem czadu i zablokowałem
    silnik. Trzymało go tak parę dni, ale w końcu udało sie go ponownie
    uruchomić i niby chodzi ok.

    Co radzicie żeby teraz zrobić. Nie przejmować się i dalej już na spokojnie
    docierać, czy znowu remont?
    Po czym poznam że jednak uszkodzenie jest poważne?

    Wiem, ze głupio zrobiłem no i teraz mam nauczke.

    pozdrawiam
    Matifz
    Suzuki DR650 po reanimacji i zawale.

  • 2. Data: 2009-05-22 13:47:20
    Temat: Re: Zatarłem silnik, ale działa i co dalej?
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Fri, 22 May 2009 13:17:27 +0000 (UTC), "Matifz"
    <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Hej, poratujcie.
    >Poniosło mnie i po kapitalnym remoncie DR650, dałem czadu i zablokowałem
    >silnik.

    Ale co? Spuchł tłok, czy wał przychwyciło? Na czym polegał remont?

    Nie bylo za ubogo i sie nie przegrzał czasem?

    Na forum FJ/FJR przerabiamy właśnie przytarcie po remoncie wskutek
    nieuszczelnienia jednego z kanałów olejowych i nietrzymania ciśnienia
    oleju.

    >Co radzicie żeby teraz zrobić. Nie przejmować się i dalej już na spokojnie
    >docierać, czy znowu remont?

    Remont zawsze zdążysz zrobić - jak działa bez żadnych ale, to ja bym
    jeździł. Z drugiej strony, wyjąć i rozpołowic silnik w DR to jedno
    popołudnie. Zalezy co było robione, jak silnik pracował przed
    zablokowaniem, z jakim odgłosem się zatrzymał, jak chodzi teraz itp.

    >Po czym poznam że jednak uszkodzenie jest poważne?

    Np. po opiłkach w oleju, po stukach z okolic wału.

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 3. Data: 2009-05-22 14:14:06
    Od: " " <m...@g...pl>

    > Ale co? Spuchł tłok, czy wał przychwyciło? Na czym polegał remont?

    Dzięki za pociechę.
    Szlif, nowy tłok, wałek, zawory.
    Silnik zablokowało na amen, ale potem ruszył.
    Chyba najbardziej prawdopodone jest złapanie tłoka, chociaz najbardziej
    wrażliwy jest chyba rozrząd.

    pozdrawiam
    Matifz

  • 4. Data: 2009-05-22 15:27:59
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Fri, 22 May 2009 14:14:06 +0000 (UTC), " "
    <m...@g...pl> wrote:

    >Chyba najbardziej prawdopodone jest złapanie tłoka, chociaz najbardziej
    >wrażliwy jest chyba rozrząd.

    Tłok to pół biedy. Jak działa, to śmigaj dakej i nie wnikaj. Rozrząd
    nie zablokuje silnika tak, zeby później ruszył. Jak już, to robi
    masakrę.

    Albo gówniany szlif, albo gówniany tłok, albo za ubogo było.