eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZasilanie swietlowki G23 z elektroniki ze swietlowki "kompaktowej"? › Zasilanie swietlowki G23 z elektroniki ze swietlowki "kompaktowej"?
  • Data: 2009-05-08 13:58:50
    Temat: Zasilanie swietlowki G23 z elektroniki ze swietlowki "kompaktowej"?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc :)

    Mam dwie swietlowki z oprawa G23 (po 9W kazda).
    Mam tez kilka ukladow ze starych swiatlowek kompaktowych,
    z ktorych bez klopotu mozna zasilac zwykle "rury".

    Tyle, ze G23 to po jednym pinie na koncach rurki a nie po dwa...

    Czy da sie zasilic te swietlowki z elektroniki ze swietlowki
    kompaktowej, czy tez mam kupic oroginalne "zasilacze"?
    Swietlowki beda pracowac obok siebie, wiec moglbym uzyc
    elektroniki 18W (o ile wogole sie da?!).

    W sieci znalazlem tylko informacje, ze w oprawie G23 jest
    wbudowany zaplonnik, a do szczescia brakuje tylko dlawika -
    uklad zasilacy mialby wygladac tak:
    http://www.bartosz.akwahobby.com/ah/swiatlo/2/7.jpg

    "Niezintegrowane świetlówki kompaktowe z trzonkiem G23 -
    muszą być zasilane tylko i wyłącznie statecznikiem elektroma-
    gnetycznym, ponieważ w obudowie kompaktu wbudowany jest starter
    (zapłonnik), który jest wymagany tylko przy zasilaniu tego typu."

    Czyli chyba nici z wykorzystania uzywanej elektroniki?

    Mysl samodzielnie: http://www.youtube.com/watch?v=siNxseyihUI