    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Date: Fri, 10 Mar 2017 19:49:50 +0100

    Istnieje szansa, że w najbliższym czasie będę miał dostęp do
    (prawdopodobnie sprawnego) dalekopisu Siemens T100. Z tego co udało mi
    się wyczytać, pracuje on na pętli prądowej 40 mA z prędkością 50 bps.
    Chciałbym przynajmniej spróbować go uruchomić, bo zawsze miałem słabość
    do starej techniki. ;)

    Klasyczne podejście zakłada zastosowanie transformatorowego zasilacza DC
    120V i rezystora o dużej mocy, ograniczającego prąd pętli. Podejście
    niesamowicie rozrzutne energetycznie - stosunkowo niewiele energii
    trzeba na aktywowanie elektromagnesu selektora, dużo więcej traci się na
    grzanie rezystorów.

    Może jest jakieś bardziej współczesne rozwiązanie. Po głowie chodzi mi
    jakaś przetwornica impulsowa, która dostosowywałaby napięcie na wyjściu
    tak, żeby utrzymać stały prąd obwodzie. Dobrze kombinuję? Jest jakiś
    układ, na którym mógłbym się wzorować?