  • 1. Data: 2010-03-24 09:15:52
    Temat: Zasilanie monitora LCD
    Od: Silver Ghost <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam taki przypadek:

    Jest monitor LCD Medion z zewnetrzym zasilaczem, ktory sie upalil. Na
    wyjsciu zasilacza : DC 12V 2A.

    Zastanawiam sie czy szukac zamiennika zasialacza, naprawiac go, czy po
    prostu podlaczyc LCD pod zasilacz komputera i niech sobie taki zestaw
    dziala.

    Pytanie:
    Czy taki uklad (LCD - zasilany z zasialcza PC) bedzie dzialal ogolnie
    bezproblemowo?

    Silver Ghost
    // Doswiadczenie zmienia sie proporcjonalnie
    // do ilosci zrujnowanego sprzetu.

  • 2. Data: 2010-03-24 10:02:27
    Temat: Re: Zasilanie monitora LCD
    Od: "PETE" <a...@b...com>

> [...]
    > dziala.
    >
    > Pytanie:
    > Czy taki uklad (LCD - zasilany z zasialcza PC) bedzie dzialal ogolnie

    a masz tam wolne 2A? bo to nie malo pradu zre, 2A*12V= dodatkowe 24Waty, a
    podejrzewam ze zasilanie kompa na tym ucierpi za bardzo, chyba ze masz
    wiekszy zapas w zasilaczu

  • 3. Data: 2010-03-24 10:11:43
    Od: Silver Ghost <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010 11:02:27 +0100, "PETE" <a...@b...com> wrote:

    >a masz tam wolne 2A? bo to nie malo pradu zre, 2A*12V= dodatkowe 24Waty, a
    >podejrzewam ze zasilanie kompa na tym ucierpi za bardzo, chyba ze masz
    >wiekszy zapas w zasilaczu

    Komputer to wyczajna biurowa maszyna, co do zasilacza to nie wiem
    jeszcze co jest w srodku, ale faktycznie popatrze na tabliczke /
    naklejke zasilacza i zobaczymy ile moze wydac no i co to za zasilacz.

    Swoja droga to pewnie te 2A to w szczycie leci, a zwykle jest mniej.

    Ale dzieki za sugestie. Sprawdze i sie odezwe.

  • 4. Data: 2010-03-24 14:08:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Silver Ghost pisze:
    > Swoja droga to pewnie te 2A to w szczycie leci, a zwykle jest mniej.

    Wątpię. Monitory LCD wcale nie są aż takie energooszczędne,
    a skoro zasilacz się upalił, to raczej był obciążony w gór-
    nym zakresie swojej wydajności prądowej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2010-03-24 14:54:57
    Od: "ster" <s...@o...pl>

    > Mam taki przypadek:
    >
    > Jest monitor LCD Medion z zewnetrzym zasilaczem, ktory sie upalil. Na
    > wyjsciu zasilacza : DC 12V 2A.

    2A to troche malo, chyba ze to monitor 15"

    > Pytanie:
    > Czy taki uklad (LCD - zasilany z zasialcza PC) bedzie dzialal ogolnie
    > bezproblemowo?

    bedzie dzialal bezproblemowo

  • 6. Data: 2010-03-25 18:07:00
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik "ster" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > 2A to troche malo, chyba ze to monitor 15"

    19" Benq LCD 5:4 pobiera 25W, sprawdzilem watomierzem. 17" CRT LG pobiera
    70W. :-)

    > bedzie dzialal bezproblemowo

    Tak jak kolega napisal spoko mozesz podlaczac, tylko trzeba zrobic
    przejsciówke miedzy molexem a zasilaniem monitora.

  • 7. Data: 2010-03-26 15:02:03
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Silver Ghost wrote:
> [...]
    > dziala.
    >
    > Pytanie:
    > Czy taki uklad (LCD - zasilany z zasialcza PC) bedzie dzialal ogolnie

    Podlaczalem kiedys monitor lcd w ten sposob.
    Dziala do dzis, czyli kilka lat.

    Z minusow, po zasilaniu ida jakes smieci, wiec obraz ma tendencje do
    migotania / migania / czegos co trudno porownac ale to widac.

    Poza tym monitor ma dosc duza toleranje zasialnia. Ten o ktorym pisze byl na
    16V, swieci na 12, tyle ze jazeniowki swieca slabiej, przy 8V tez dawal
    rade. Pozniej elektronika sie wylaczala - pewnie stabilizatory nie dawaly
    juz rady.

    (dla dociekliwych, migotanie nie wynika z nizszego napiecia, przy czystych
    12V wszystko bylo ok )

    pzdro
    Tmek

  • 8. Data: 2010-03-29 10:40:55
    Od: Silver Ghost <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Mar 2010 19:07:00 +0100, "nom" <n...@u...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Tak jak kolega napisal spoko mozesz podlaczac, tylko trzeba zrobic
    >przejsciówke miedzy molexem a zasilaniem monitora.

    Dzieki wszyskim za odpowiedzi. Zrobilem, dziala. Zasadniczo to
    zroibilem tak:

    Rozkrecilem monitor, dobralem sie do plytki zasilania, przylutowalem
    przewod zasilania i wyprowadziem go poza monitor.

    Czemu tak: - wlasciciel wywali uwalony zasilacz i nie mialem wtyczki.

    Z drugiej strony wtyczka pod molexa. Myslalem jeszcze o tym by po
    drodze zrobic sledzia z wlacznikiem i moze jakims bezpiecznikiem,
    ale ostatecznie sobie odpuscilem, a monitor sam w sobie ma mechaniczny
    on/off.

    Dzieki i pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-03-29 14:56:54
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > (dla dociekliwych, migotanie nie wynika z nizszego napiecia, przy
    > czystych 12V wszystko bylo ok )

    A dałeś rówwnolegle choćby jakiś marny kondensator 100 nF?