  • 1. Data: 2009-09-02 17:50:02
    Temat: Zasilanie komputera z EL Wiatrowej
    Od: Gupik <b...@i...pl>

    załóżmy że ktoś ma dom, i na działce postawił marsz z wiatrakiem
    robiącym prąd, czy taka elektrownia byłaby w stanie zasilić przeciętny
    zestaw komputerowy z 22 calowym monitorem ??

  • 2. Data: 2009-09-02 18:04:43
    Temat: Re: Zasilanie komputera z EL Wiatrowej
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <R...@v...cy>

    Na grupie *pl.comp.pecet*, dnia 2 wrzesień (środa),
    znalazłem donos TW *Gupik*,
    o treści cytowanej poniżej:

    > załóżmy że ktoś ma dom, i na działce postawił marsz z wiatrakiem
    > robiącym prąd, czy taka elektrownia byłaby w stanie zasilić przeciętny
    > zestaw komputerowy z 22 calowym monitorem ??

    Jeśli moc wyprodukowana z prądnicy jest większa od mocy pobieranej przez
    zestaw to nie będzie żadnego problemu. Urządzeniu zasilającemu to jest
    rybka z "czego" dany prąd jest produkowany.
    Natomiast ja obawiałbym się pracy na takim zasilaniu bez UPS-a.
    Co w razie braku dość silnego wiaterku?
    --
    Dlaczego tyle osób zarabia na ebookach?
    http://ebooki.zlotemysli.pl/wiskoler.php

  • 3. Data: 2009-09-03 00:12:10
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Jeśli moc wyprodukowana z prądnicy jest większa od mocy pobieranej
    > przez zestaw to nie będzie żadnego problemu. Urządzeniu zasilającemu
    > to jest rybka z "czego" dany prąd jest produkowany.

    Tylko że pytającemu chyba właśnie chodzi o to, czy "da się" na działce
    postawić wiatrak i osiągnąć odpowiednią moc. Odpowiedź: tak, da się.

    > Natomiast ja obawiałbym się pracy na takim zasilaniu bez UPS-a.
    > Co w razie braku dość silnego wiaterku?

    Takie systemy zawsze montuje się z zestawem akumulatorów i to znacznie
    większych niż jakiś tam UPS. Bardziej sensowny byłby "anty-ups", czyli układ
    pobierający prąd z normalnej sieci na wypadek gdyby prądu z wiatraka nie
    było.

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2009-09-03 00:57:31
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 02 Sep 2009 19:50:02 +0200, Gupik <b...@i...pl>
    wrote:

    >załóżmy że ktoś ma dom, i na działce postawił marsz z wiatrakiem
    >robiącym prąd, czy taka elektrownia byłaby w stanie zasilić przeciętny
    >zestaw komputerowy z 22 calowym monitorem ??

    taka elektrownia (zalezy jaki maszt, jak turbina, jaka okolica)
    moglaby zasilic taki zestaw komputerowy razem z cala reszta gratow
    elektrycznych, ktora sie w domu znajduje. jest tylko jedna kwestia,
    czy byloby to oplacalne. <rs>

  • 5. Data: 2009-09-03 17:00:15
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Gupik pisze:
    > załóżmy że ktoś ma dom, i na działce postawił marsz z wiatrakiem
    > robiącym prąd, czy taka elektrownia byłaby w stanie zasilić przeciętny
    > zestaw komputerowy z 22 calowym monitorem ??

    Tak, ale to zależy od...tego co się zaprojektuje.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2009-09-03 18:56:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gupik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > załóżmy że ktoś ma dom, i na działce postawił marsz z wiatrakiem robiącym
    > prąd, czy taka elektrownia byłaby w stanie zasilić przeciętny zestaw
    > komputerowy z 22 calowym monitorem ??

    Zależy od generatora i siły wiatru, ale to "trochę" kosztuje. Nieopłacalne.

  • 7. Data: 2009-09-04 08:26:39
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    wrote:

    >załóżmy że ktoś ma dom, i na działce postawił marsz z wiatrakiem
    >robiącym prąd, czy taka elektrownia byłaby w stanie zasilić przeciętny
    >zestaw komputerowy z 22 calowym monitorem ??

    Jeśli generator dawałby odpowiedni prąd to nie widzę problemów. Pod
    warunkiem że nie jest to połączoen z ogólną siecią energetyczną -
    nawet okresowo np. jakimś przełacznikiem. Nie możesz w PL sam sobie ot
    tak produkować prądu na własne potrezby. Musisz wyprodukowany prąd
    odsprzedać do sieci ogólnokrajowej a potem go odkupić - oczywiście po
    wyższej cenie. Paranoją? A i owszem. Dokłądnei taka jak róznego
    rodzaju obowiązkowe akcyzy.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-09-04 08:28:36
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 3 Sep 2009 02:12:10 +0200, "Wiktor S."
    <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote:
> [...]
    >pobierający prąd z normalnej sieci na wypadek gdyby prądu z wiatraka nie

    I tu wchodzisz w takie formalności że głowa boli. Bo wtedy prąd który
    wyprodukujesz musisz formalnei sprzedać do sieci i odkupić ponownei na
    własne potrzeby. Problem dość znany wśród chetnych do budowy np.
    małych elektrowni wodnych.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2009-09-04 09:07:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
> [...]
    > wyprodukujesz musisz formalnei sprzedać do sieci i odkupić ponownei na
    > własne potrzeby. Problem dość znany wśród chetnych do budowy np.

    pitolisz, on nie chce sprzedawać prądu tylko mieć przełacznik zasilanei z
    wiatru lub z sieci.

  • 10. Data: 2009-09-04 10:03:15
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 4 Sep 2009 11:07:24 +0200, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >pitolisz, on nie chce sprzedawać prądu tylko mieć przełacznik zasilanei z
    >wiatru lub z sieci.

    Sprawdź sobie szczegółowo zanim zaczniesz pisać o "pitoleniu". Według
    polskich urzędników taki przełącznik między systemami to już jest
    przyłącze energetyczne a Ty jesteś producentem energii elektrycznej. A
    jako producent powinieneś uzyskać koncesję na jej produkcję i
    dodatkowo świadectwo pochodzenia energii. Generalnie mocno upierdliwe
    pod wzgledem formalnym.

    Zdrówko