  • 1. Data: 2009-09-02 15:49:17
    Temat: Zagadka serwisowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Zabieram znajomy komp (Ath.1800+ na KT3V) do naprawy. Objawy - system nie
    startuje. W domu diagnostyka partycji i dysku. Partycje zawirusowane,
    system posiekany. Format, reinstalka windy XP, sterowniki, kilkanaście
    typowych programów, załadowanie z backupa zawartości katalogów osobistych
    itd. Komp cały czas chodzi bez zająknięcia, w sumie kilkanaście godzin.
    Zawożę na miejsce i kicha. Komp startuje, winda startuje lecz komp chodzi
    2-3sek i 15sek mrozu i tak w kółko. Podmieniłem mysz, klawiaturę i Monitor
    :), sprawdziłem gniazdko, założyłem brakujące zerowanie, dalej to samo.
    Przywożę komp do domu, u mnie biega bez problemów. Walnąłem w skrzynię
    kilka razy, sprawdziłęm na różnych myszach i klawiaturach, dalej chodzi.
    Zawożę na miejsce, to samo. 2-3sek pracuje, kilkanaście sek stoi. Brak w
    tym czasie reakcji na mysz, na klawiaturę a aplet Wydajność Managera
    procesów stoi. Potem drgnięcie, 2-3 sek działa wszystko i kolejne zacięcie.
    Znów do domu, w domu chodzi. Napięcie sieci identyczne tu i tam. No,
    panowie, co za cholerne krasnoludki mi szczają w skrzynkę? :)
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-09-02 16:04:34
    Temat: Re: Zagadka serwisowa
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > Znów do domu, w domu chodzi. Napięcie sieci identyczne tu i tam. No,
    > panowie, co za cholerne krasnoludki mi szczają w skrzynkę? :)

    A kabel zasilajacy zmieniles? :)
    Mialem kiedys podobny przypadek, chyba styki cos nie kontaktowaly.
    Komputer potrafil chodzic kilka h a za chwile freez. Czasem nawet bios
    nie starowal. Po wymianie kabla wszytsko ok.

  • 3. Data: 2009-09-02 16:41:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 18:04:34 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > A kabel zasilajacy zmieniles? :)

    A jakże :), wymieniłem.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-09-02 16:53:13
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > A jakże :), wymieniłem.

    A jakies listwy zasilajace/upsy tam sa? Wedlug mnie to cos nie tak z
    pradem. Moze jakies zaklocenia? Podmien zasilacz na inny i zobacz co sie
    stanie.

  • 5. Data: 2009-09-02 17:00:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 02 September 2009 17:49, Jacek Maciejewski wrote:
    > tam. No, panowie, co za cholerne krasnoludki mi szczają w skrzynkę? :)

    Miałem kiedyś podobny przypadek u ludzi. Po poszukiwaniach okazało się, że
    winny był sąsiad spawacz :-D
    Po wymianie zasilacza i instalacji UPSa, komputer działał bez zarzutu
    przez lata.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 6. Data: 2009-09-02 17:03:16
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > A jakies listwy zasilajace/upsy tam sa? Wedlug mnie to cos nie tak z
    > pradem. Moze jakies zaklocenia? Podmien zasilacz na inny i zobacz co sie
    > stanie.
    A gniazdko inne ? Spróbuj wpiąć się gdzie indziej z komputerem.

  • 7. Data: 2009-09-02 17:19:01
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h7m56v$8ef$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Grzegorz Prędki napisał(a):

> [...]

    Zadaj sobie pytanie jakie kabelki masz podłączone u siebie, a jakie
    u klienta.
    Monitor całkiem wykluczam, bo on takich jazd by nie robił.
    Klawiatura i mysz - może, bo może mieć inne sterowniki czy inne aplikacje,
    aktywujące się dopiero po podłączeniu konkretnego urządzenia.
    Drukarka USB? Skaner? Jeśli podłączasz, to nie rób tego.

    Ale to wszystko jest jeszcze mało prawdopodobne.
    Obstawiałbym, że u siebie podłączasz komputer do netu i jakaś aplikacja
    działa poprawnie. U klienta nie podłączasz netu (lub na odwrót)
    i stąd te problemy.
    I taką sytuację już kiedyś miałem. Równie dobrze może być konflikt adresów
    IP, jeśli ustawiłeś na sztywno. Więcej możesz znaleźć w dzienniku zdarzeń.

    > A kabel zasilajacy zmieniles? :)

    Dobry żart :D
    Gdyby kabel zasilający nie kontaktował, to komputer restartowałby się,
    a nie objawiałoby się przywieszeniami systemu operacyjnego.

    Jacek

  • 8. Data: 2009-09-02 17:21:44
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Dobry żart :D
    > Gdyby kabel zasilający nie kontaktował, to komputer restartowałby się,
    > a nie objawiałoby się przywieszeniami systemu operacyjnego.

    Malo widziales.

  • 9. Data: 2009-09-02 18:11:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:7...@m...viste-family.net...
    > Miałem kiedyś podobny przypadek u ludzi. Po poszukiwaniach okazało się, że
    > winny był sąsiad spawacz :-D
    > Po wymianie zasilacza i instalacji UPSa, komputer działał bez zarzutu
    > przez lata.

    Sugerujesz wyższe harmoniczne? Zasilacz pobiera prąd impulsowo, więc jest
    duże prawdopodobieństwo (ale raczej przestoje powinny być krótsze).

  • 10. Data: 2009-09-02 18:29:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 02 September 2009 20:11, qwerty wrote:
    > Sugerujesz wyższe harmoniczne? Zasilacz pobiera prąd impulsowo, więc
    > jest duże prawdopodobieństwo (ale raczej przestoje powinny być krótsze).

    Nic nie sugeruję, nie wdawałem się zbytnio w temat. Zaobserwowałem tylko,
    że gdy sąsiad coś sobie spawał w garażu, to komputer dostawał bzika
    (wyłączał się, resetował, zawieszał, itp). A że sąsiad podobno często
    spawał, to i tym ludziom często komputer wariował. :-)
    Skuteczną radą była wymiana zasilacza (prewencja) + dokupienie UPSa.
    Sprawa działa się na wsi, w mieście z takimi problemami nigdy się nie
    spotkałem.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste