  • 1. Data: 2009-09-02 18:41:36
    Temat: Wymiana dysku w macierzy RAID
    Od: "Grzegorz" <g...@u...wp.pl>

    Witam

    Mam plyte glowna z kontrolerem RAID z chipsetu Intela.
    Oprogramowanie Intel Matrix Storage Console zglosilo mi uszkodzenie jednego
    dysku z macierzy.

    Macierz jest typu RAID-10 a dysk to WD2500YD-01NVB1. (w macierzy sa 4 takie
    dyski)

    Chcialbym ten dysk wymienic na inny. Identycznego modelu ju zni ekupie
    niestety.

    W jaki sposob dobrac dysk zeby pasowal do pozostalych - czy wystarczy zeby
    mial taka sama pojemnosc czyli 250GB ? czy trzeba zwrocic uwage jeszcze na
    inne parametry ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-09-03 18:08:05
    Temat: Re: Wymiana dysku w macierzy RAID
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Grzegorz pisze:
> [...]
    > mial taka sama pojemnosc czyli 250GB ? czy trzeba zwrocic uwage jeszcze na

    Każdy dysk o przynajmniej takich samych parametrach jak te które masz
    może być.

  • 3. Data: 2009-09-05 09:44:18
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Grzegorz pisze:
    > W jaki sposob dobrac dysk zeby pasowal do pozostalych - czy wystarczy zeby
    > mial taka sama pojemnosc czyli 250GB ? czy trzeba zwrocic uwage jeszcze na
    > inne parametry ?

    Wystarczy co najmniej taka sama pojemność. Ale popatrz dok-
    ładnie na liczbę bloków: czasem jeden dysk "250 GB" ma o
    kilkanaście bloków mniej, niż inny identycznie oznaczony.
    W takim przypadku RAID od razu odrzuci nowy dysk jako
    mniejszy i masz problem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |