  • 11. Data: 2009-09-04 10:03:47
    Temat: Re: Zasilanie komputera z EL Wiatrowej
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Gupik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:h7mb8f$1ko$1@news.task.gda.pl...
    > załóżmy że ktoś ma dom, i na działce postawił marsz z wiatrakiem
    > robiącym prąd, czy taka elektrownia byłaby w stanie zasilić przeciętny
    > zestaw komputerowy z 22 calowym monitorem ??

    TAK
    ...jeżeli mieszkasz choćby na pomorzu, lub na południu Polski
    ...jeżeli masz sporo kasy (bo musiałbyś mieć prądnicę minimum 300W
    i musiała by być wysoko, bo tam tylko są wiatry o względnie stałej
    prędkości 8 - 10m, i średnica wirnika min 3-4m)
    ...jeżeli jesteś zapaleńcem, bo potrzeba wytrwałości.
    ...jeżeli...

    Artur(m)

  • 12. Data: 2009-09-04 10:17:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:p1p1a5po194cgm1n99lnqel4iv895hfjb3@4ax.
    com...
    > Sprawdź sobie szczegółowo zanim zaczniesz pisać o "pitoleniu". Według
    > polskich urzędników taki przełącznik między systemami to już jest
    > przyłącze energetyczne a Ty jesteś producentem energii elektrycznej. A
    > jako producent powinieneś uzyskać koncesję na jej produkcję i
    > dodatkowo świadectwo pochodzenia energii. Generalnie mocno upierdliwe
    > pod wzgledem formalnym.

    Kolega po części się myli. Do określonej mocy (nie chce mis się szukać) nie
    trzeba żadnych koncesji.

  • 13. Data: 2009-09-04 10:33:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > TAK
    > ...jeżeli mieszkasz choćby na pomorzu, lub na południu Polski

    W górach tak znowu nie wieje. Kiedyś miałem mapkę ze strefami. Najlepiej
    wypadało pas na północy. Podlasie było bodajże w III strefie. Trochę za mało
    na stare "wiatraki", które zwożą z niemiec. Zaczyna wiać >=15m.

  • 14. Data: 2009-09-04 11:56:40
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 4 Sep 2009 12:03:47 +0200, "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    > prędkości 8 - 10m, i średnica wirnika min 3-4m)
    >...jeżeli jesteś zapaleńcem, bo potrzeba wytrwałości.

    Dodaj do tego pozwolenie na budowę bo budowa podlega pod prawo
    budowlane. A jak masz kiepsko to może sie okazać że budowe musisz
    ustalać z Ministerstwem Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i
    Leśnictwa, Państwową Inspekcją Ochrony Środowiska, a także
    Ministerstwem Łączności, Ministerstwem Transportu, Głównym
    Inspektoratem Lotnictwa Cywilnego, Wojewodą, Dyrekcją Okręgową Dróg
    Publicznych. I niejest to lista zamknięta.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2009-09-05 09:26:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    qwerty pisze:
    > W górach tak znowu nie wieje. Kiedyś miałem mapkę ze strefami. Najlepiej
    > wypadało pas na północy. [...]

    ...i dlatego na północy jest wiatrak na wiatraku, w środko-
    wym pasie kraju okazjonalnie, a na południu jest to rzadkość.
    Co nie zmienia faktu, że z punktu widzenia stabilności i
    stopnia rozwoju sieci elektroenergetycznej południe jest o
    sto lat przed resztą kraju :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-09-05 09:46:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]
    > jako producent powinieneś uzyskać koncesję na jej produkcję i
    > dodatkowo świadectwo pochodzenia energii. Generalnie mocno upierdliwe

    a kto bezie wiedział że masz taki przełacznik?

  • 17. Data: 2009-09-05 14:27:03
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > Inspektoratem Lotnictwa Cywilnego, Wojewodą, Dyrekcją Okręgową Dróg
    > Publicznych. I niejest to lista zamknięta.

    Jednak co niektórzy w mojej okolicy (a jest to "pas północny" gdzie "wiatrak
    na wiatraku") mają jakiś tam prywatny wiatrak, więc te pozwolenia i koncesje
    da się jakoś zdobyć, pominąć bądź też olać.
    Łatwiej powinno być z ogniwami słonecznymi - odpada budowa, ale problem
    oddawania do sieci raczej pozostanie. No ale u nas raczej bardziej wieje niż
    świeci.

    --
    Azarien