  • 1. Data: 2009-02-08 11:20:39
    Temat: Zasilanie kamery analogowej po przewodzie sygnałowym
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Powszechnym rozwiązaniem jest "puszczenie" napięcia zasilającego
    wzmacniacz antenowy kablem sygnałowym (koncentrycznym).
    Czy można coś takiego zrobić w przypadku zwykłej kamery analogowej,
    takiej jak w monitoringu?
    Jakiej wartości powinny być kondensatory blokujące?
    Zasilanie kamery to 12V, pobór prądu 100-120mA.

    zyga

  • 2. Data: 2009-02-08 11:46:09
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    http://www.telmor.pl/

    Poszukaj spliter przenoszący zasilanie. Ma jedno wyjście odseparowane drugie
    zasilane. Dasz taki z obu stron i po sprawie. Kwestia tylko pasma ale myślę,
    że to zadziała.

    PC

  • 3. Data: 2009-02-08 13:42:32
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Poszukaj spliter przenoszący zasilanie. Ma jedno wyjście odseparowane drugie
    > zasilane. Dasz taki z obu stron i po sprawie. Kwestia tylko pasma ale myślę,
    > że to zadziała.

    Nie będę kupował czegoś, czego i tak nie wykorzystam.
    Wiem jak działa taki separator, to po prostu 2 kondensatory po obu stronach.
    Pytanie tylko, czy napięcie zasilające podczas włączenia urządzenia nie
    zepsuje toru wejściowego innego urządzenia i toru wyjściowego kamery,
    mimo, że zastosuję za kondensatorami 2 lub 3 zwykłe diody połączone w
    szereg i odpowiednio włączone.
    Napięcie sygnału video to około 0.7V.

    O takie coś:
    http://img132.imageshack.us/img132/3585/schematva2.p
    ng
    (5kB)

    zyga

  • 4. Data: 2009-02-08 13:48:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

> [...]
    > zepsuje toru wejściowego innego urządzenia i toru wyjściowego kamery,
    > mimo, że zastosuję za kondensatorami 2 lub 3 zwykłe diody połączone w

    Niestety marnie, bo sygnał złożonej wizji to nie czyste w.cz. - ma
    składową stałą, którą tym sposobem zgubisz, będzie tracić synchronizację...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-02-08 14:01:21
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    [...]
    > Niestety marnie, bo sygnał złożonej wizji to nie czyste w.cz. - ma
    > składową stałą, którą tym sposobem zgubisz, będzie tracić
    > synchronizację...
    [...]

    Którą to "zagubioną" składową stałą można w banalnie prosty sposób ozyskać.
    BTW - brak skladowej stałej nie prowadzi do utraty synchro, a "jedynie" do
    niewłaściwego (zafałszowanego) odtwarzania luminancji obrazu.
    Lektura uzupełniająca: Tadeusz Masewicz "Telewizja dla praktyków", WKŁ 1982,
    strony 188 do 191.

    Krzysztof Kucharski

  • 6. Data: 2009-02-08 14:04:30
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    ng
    > Niestety marnie, bo sygnał złożonej wizji to nie czyste w.cz. - ma
    > składową stałą, którą tym sposobem zgubisz, będzie tracić synchronizację...

    Sygnał video composite się pod w.cz. nie kwalifikuje.
    Aj, czyli nici.

    zyga

  • 7. Data: 2009-02-08 14:05:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > "jedynie" do niewłaściwego (zafałszowanego) odtwarzania luminancji obrazu.
    > Lektura uzupełniająca: Tadeusz Masewicz "Telewizja dla praktyków", WKŁ

    W jaki sposób?

    zyga

  • 8. Data: 2009-02-08 14:23:15
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:gmmo23$cji$3@news.interia.pl...

    [...]
    > W jaki sposób?
    [...]

    Najprościej - w układzie diodowym. Dioda + rezystor + kondensator. Opis w
    źródle podanym przeze mnie.Ewentualnie: Praca źbiorowa "Pomiary urządzeń
    telewizji czarno-białej i kolorowej", WKŁ 1983.

    Krzysztof Kucharski

  • 9. Data: 2009-02-08 14:35:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Wiem jak działa taki separator, to po prostu 2 kondensatory po obu
    > stronach.

    2 kondensatory + 2 dławiki!! Co by składowej zmiennej nie "zjadł"
    zasilacz ani kamera ;)...

  • 10. Data: 2009-02-08 15:05:29
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > w źródle podanym przeze mnie.Ewentualnie: Praca źbiorowa "Pomiary
    > urządzeń telewizji czarno-białej i kolorowej", WKŁ 1983.

    Mógłbyś mi zaoszczędzić czasu na wyjście do biblioteki?

    zyga